Gallagher Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Vel, får se på det med speil, er vel maskin først tenker jeg.. takker vegard.. prøver å få til et kjøp, men ikke så lett med min tysk :) noen som kan ordne et kjøp for meg ? mot en liten betaling... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim_andre Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 golf gti16v: Hvor breie felger er det du har på bilen din??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Tja, er ikke helt sikker, men mener det er 17x7" felger.. Har faktisk ikke kjørt med de enda, så er litt spent på hvor mye de subber og om jeg må til å valse litt hjulbuer og kutte litt i innerskjermene... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 ja, da har turbo planene ligget og godgjort seg i hodet lenge nok :) dette er en dyr ting og regner med å havne på sånn ca. 25000 ferdig... kommer til å gå sakte, men sikkert slik at en får gjort det ordentlig..... det første som skjer er at jeg konverterer til digi1 innsprøytning fra g60 og får motoren min til å gå på denne uten turbo til å begynne med. Her er bilder av digifanten med styreenhet, fuelrail og dyser.... dysene er vel på 310cc og holder til å begynne med, men må ha nytt fuelrail blandt annet, så innsprøytningen er ikke klar til å gå på 16v en men det nærmer seg :) merk alle de små lappene med info om hvilke sensorer og hvor de er :) Kjøpte også lykter bak.. synes de er finere enn helsotet... Satser på å få skrudd, nå, men har fått en golf til som trenger kjærlighet :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Da har jeg fått alle sensorene som jeg trengte og g60 gasspjeld, så da er jeg kun litt kobling, et fuelrail og en innsugsmanifold fra å få dette til.... begynte med å demontere motoren min i dag, og fjerne alt det gamle k-jet systemet.. godt å få det bort :) først var det bort med dysene og luftfilter/bensinfordeler... så fjernet jeg alle dysene og jallet til tomgangssystemet.. dette vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få sammen igjen med digi 1, men finner vel ut av noe :) denne skal heldigvis aldri mer på :) da jeg fikk av nedre manifoil, merket jeg at kanalene mine var polerte.. er de det originalt på denne motoren? noen som vet ? Satser på å få laget meg en manifold nå til uka, så tror endelig det blir fart på sakene nå.. er det forresten noen som har noen tips til hvordan lage til tomgangssystemet ? bruke det fra g60 ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 antall hester etter 25000 ??? er dette noe som vil holde???? vet noen her hvor jeg kan skaffe bur til en golf 1????? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 er det noe kjangs for å trimme videre på dette eller???? motor hvis jeg vil ha litt mere hp????? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 dett er et lngtidsprosjekt som krever mye arbeid, tenking og penger.. antall hestekrefter ut av disse type bygg om med mitt opsett varierer mellom 2-300 alt avhengi av chip, dyser, ladetrykk med mer... regner nok på å komme rundt 220-230 ja... Men er også mulig å dra 500 og sikkert mer ut av motoren, men da må den bygges for det i alle komponenter, og da begynner det å koste.. vil tippe på 200-300 000 :) sant som orph sier, at det er kun lommeboka som setter begrensningene :) satt og lekte litt med photoshop og prøvde å konstruere en innsugsmanifold til 16vT og g60 spjeldhus av den originale manifolden... tenkte på noe slikt: kan være jeg prøver på det, men ikke en optimal løsning grunnet flere ting... har forresten muligens liggende et bur til golf 1, skal skjekke stand, type og hva jeg kunne tenkt meg for det senere... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 joda, har jo sett den bilen, den er gresk forresten :) joda, hadde jeg hatt 3000, ville jag bare fått tcr til å sveise en til meg, men tenkte jeg skulle få det til selv, siden jeg har alu sveis hjemme.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Kikket litt på bildene dine, ville prøvd å fått innsugsrørene litt lengre for ikke å fjerne mellomregisteret. Se hvor langt ett 16v innsug er originalt:) Hvis jobben var kun å sveise sammen de to bitene så skal jeg gjøre det rimelig for deg! Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 nei, har målt endel og funnet ut at den manifoilen vil ikke passe på noen måte, og bli tungvind på mange andre måter, så en scirocco manifoil er det jeg må ha.. har du noen erfaring med å eventuellt flytte flensen til gasspjeldet over på motsatt side, og tette på den andre siden ? vil eventuellt også korte inn det øvre innsuget med 3cm for å komme lengre unna turboen... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Originally posted by golf gti16v nei, har målt endel og funnet ut at den manifoilen vil ikke passe på noen måte, og bli tungvind på mange andre måter, så en scirocco manifoil er det jeg må ha.. har du noen erfaring med å eventuellt flytte flensen til gasspjeldet over på motsatt side, og tette på den andre siden ? vil eventuellt også korte inn det øvre innsuget med 3cm for å komme lengre unna turboen... kan du ikkje kappe på midten å snu det opp-ned, så får du spjel på høyre side sett forfra? dag a Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Joda, man kan selvsagt dette, men da kommer dohc 16v nedover, og flensen til gasspjeldet blir feil vei.. hadde planer om å beholde dohc 16v skriften oppe siden jeg har planer å å lage et fint motorrom... He, he... kjekt med smileys som plutselig dukker opp :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Originally posted by golf gti16v Joda, man kan selvsagt dette, men da kommer dohc 16v nedover, og flensen til gasspjeldet blir feil vei.. hadde planer om å beholde dohc 16v skriften oppe siden jeg har planer å å lage et fint motorrom... He, he... kjekt med smileys som plutselig dukker opp :) Har ett jeg... men det er ikke til salgs før jeg får sveiset om 3B innsuget mitt... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Ey tcr.. ta å sveis om 3B innsuget til rudi slik at jeg får rocco innsuget a ? :) rudi > pm er sendt... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg