Gå til innhold

Til alle som vil drifte!!

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, genialt bilde.. Det er vel deg og Asim? ikke sant?.

 

Vi har diskutert ganske mye om hva som er drifting, Drifting er jo å skli, sklir man så sklir man enten det går fort eller sakte.

 

Noen kan jo prøve å melde ordet drifting inn for norsk språkråd å se om man kan få godkjent det til å bety "kontrollert høyhastighetssladd med sammenhengende kontraer"

 

Kan vi ikke kalle en fet drift for en fet drift og en kjip drift for en kjip drift da?

 

Hvis man er interessert i drifting og man har en Lada og det er snø ute og man drifter litt, så kan man vel få lov til å kalle det for drifting når man sklir rundt i snøen. Om det er bra eller dårlig drifting kan jo være en annen sak.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drifting = å drive..

 

tror jeg skal ut og drifte litt (tømmer) jeg..

 

*synge* oh oh.. im drifting away *synge*

 

 

mange som misbruker flere ord i bilmiljøet skal jeg si deg tape-r

 

..

 

f.eks

 

"grisekjøring" ... er det 120 opp tunnelen ? så vidt du drar fra taxien ? tviler.

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt sladding og rally kjørestil, det som fort dukker opp (vel, gjorde det hos meg hvertfall) er å prøve å holde det "elegant", dvs. legge opp først, holde sladden ut og ikke la dekka røske til når de tar tak igjen, bruke kontraen til å legge opp neste sving osv. Men jeg har aldri hatt noen bil som klarer dette på annet enn våt asfalt, grus og snø. Har heller aldri sett noe drifting før nå i år (untatt ett og annet filmklipp med japanere, uten å ha skjønt hva det dreier seg om)

 

Har full respekt for de som KAN drifte, med den farta og den smale banen er det liten tvil om at det er MYE skills ute og går. Særlig FSR, som gjør dette elegant selv med relativt lite hester. Etter å ha lest reglementet på driftingforumet skjønte jeg litt mer hva dette dreide seg om, mye er jo nettopp dette med at det skal se elegant ut...

 

 

Så fyrte jeg opp LFS (http://www.liveforspeed.net), jeg skal ikke kalle meg noen drifter overhodet, men i løpet av noen timers øving der syns jeg jeg begynte å få litt taket på det. Var helt nytt for meg å skulle henge ut med rumpa i en lang slak sving (høy fart) for så å bremse ned (fortsatt i sladd) for å ta en kort skarp sving med samme vinkel på bilen. Det er jo dette som er mye av greia med drifting, endre hastighet i sladd, og som er annerledes enn en enkel sladd. Men det anbefales å prøve dette med LFS og et skikkelig sett ratt og pedaler, tror jeg hadde brukt lang tid på å finne ut av dette på bane, hvis jeg noengang hadde fått råd til å bygge en bil som funker til sånt... for ikke å snakke om dekk! :eek:

 

Så jeg håper mange begynner med drifting, meg selv inkludert hvis jeg får råd til å sette opp en bil en gang, men anbefaler folk å begynne å riktig ende. Ikke herj rundt og brekk med forhjulstrekk og kall det drifting. Les heller reglementet og se hva det går ut på, kjør BAKHJULSTREKK, øv gjerne på snø, is grus osv hvis du ikke har bil som greier det på tørr asfalt, noe de færreste har... våt asfalt er også fint. Øv på å bruke kontraer på en elegant måte, og legge opp på forhånd. Jeg tør påstå at vinterføre er eneste gang det kan være noenlunde trygt å øve på dette utenfor lukket bane, jeg mener ikke på veien med mindre den er helt øde, men parkeringsplasser o.l., fordi man har såpass lav hastighet når det er så glatt. Våt asfalt går også, men det begynner å gå litt fort (unntatt i rundkjøringer, hehe). Rundkjøringer er fine å øve i, kan skryte av at jeg har klart å ligge over 1 hel runde breit rundt den store rundkjøringa ved togstasjonen i Drammen med 360'n min... men det er noen år siden da :)

 

- Amund

http://www.bilbygging.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det vanvittig stort fokus på drifting for tiden?

 

Isåfall betyr det bare én ting: Drifting er populært, og noe "enhver" 19-åring med gammel bakhjulstrekker vil identifisere seg med. Jeg tror drifting kommer til å ta av på samme måte som f.eks. FMX, og i statene har jo drifting forsåvidt allerede tatt av. Nettopp derfor tror jeg alle ferskinger blir ganske excited når de skjønner at det å kjøre en bil med oppstell/vinkel egentlig ikke er allverdens hokus pokus.

 

Og det er vel ikke noe galt i det? Drifting handler jo i bunn og grunn om å ha det gøy! thumpsup

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ha|||on

Er det bare meg, eller er det vanvittig stort fokus på drifting for tiden?

 

Isåfall betyr det bare én ting: Drifting er populært, og noe "enhver" 19-åring med gammel bakhjulstrekker vil identifisere seg med. Jeg tror drifting kommer til å ta av på samme måte som f.eks. FMX, og i statene har jo drifting forsåvidt allerede tatt av. Nettopp derfor tror jeg alle ferskinger blir ganske excited når de skjønner at det å kjøre en bil med oppstell/vinkel egentlig ikke er allverdens hokus pokus.

 

Og det er vel ikke noe galt i det? Drifting handler jo i bunn og grunn om å ha det gøy! thumpsup

 

Håper det kommer til å ta av ja, jeg syns det er hysterisk morro hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ha|||on

Er det bare meg, eller er det vanvittig stort fokus på drifting for tiden?

 

Isåfall betyr det bare én ting: Drifting er populært, og noe "enhver" 19-åring med gammel bakhjulstrekker vil identifisere seg med. Jeg tror drifting kommer til å ta av på samme måte som f.eks. FMX, og i statene har jo drifting forsåvidt allerede tatt av. Nettopp derfor tror jeg alle ferskinger blir ganske excited når de skjønner at det å kjøre en bil med oppstell/vinkel egentlig ikke er allverdens hokus pokus.

 

Og det er vel ikke noe galt i det? Drifting handler jo i bunn og grunn om å ha det gøy! thumpsup

 

Håper det kommer til å ta av ja, jeg syns det er hysterisk morro hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på Drifting som en sport innen bil verdenen.. Hvor man setter opp bilene sine til å kunne ligge breit i sving etter sving på en bane, eller svingete vei..

 

Og etter at FSR og andre tok iniativet til å føre dette inn i Norge så har det vært mye interesse for det.. Og det er flott, at folk vil holde på med slikt, det ser unektelig kult ut, NÅR man får det til :)

Men, så er det dette med å få det til, det tar nok litt tid før man faktisk er så god at man kan ligge brei sving etter sving på en bane.. Gi gutta som prøver å drifte tid til å lære seg dette, og la dem holde på. Alt trenger øving vet du Tape-R.

 

Men, til de som tar bilen sin og får rumpa ut ved hjelp av hjulspinn på hjula, handbrekk eller lignende, i en sving.. Så er ikke dette å drifte.. Det ligger nok litt mere bak det.. Så om du er ute å leker deg, sladder, osv.. Ikke rop ut: "Jeg drifta som en konge" liksom..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

altsåø. jeg har liggi både breiere og lengere på veien enn en hvilken som helst sierra med hiacen min.....

 

Skal jeg lese posten sa du? Du kommer her å påstår at du har liggi bredere enn allverdens sierra? Javel du burde vel kanskje modere utsagnene litt.

 

Hender ofte at jeg har 100-120 når jeg er ute å leker meg, men å si at jeg drifter da er vel litt å ta i. Hvis jeg skal ligge kontra på kontra på sletta osv og før en sving er det litt skummelt å ha 120osv kan fort gå galt. Holder meg vel rundt 60-80

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ikke det at e bryr meg så fælt, men e har hørt at "drifting er en sport som går ut på å sladde, akkurat som fotball er en sport der du sparker ball".

 

men på den annen side, så kan du da si at du ska ut i hagen å spelle fotball og da...

 

edit: hmmm.... litt treig med å svare kansje(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår