Gå til innhold

Snøfreser.......Belter eller hjul??

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

Originally posted by pettergutt

Jeg skal kjøpe snøfreser, men hva er best av belter eller hjul??

Kan noen komme litt fornuftige forklaringer bortsett fra at belter lissom er kulest da, for det har jeg skjønt

 

Hvis området du ska frese er flatt så er det å anbefale å kjøpe med belter. En belte drevet freser trekker lett til siden på ujevnt underlag. En fordel med belter er muligheten til å justere vinkelen og vekten på skjæret under innkasteren.

 

Hvilket merke har du tenkt på ?

Jeg har tilgang på en Honda HS 624 med belter nå.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

er du kar bruker du rå muskel kraft!! spade og måke

 

Hmm. ja, for du er kjent for å velge en annen utvei enn den enkleste til enhver tid, bing.. :P

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pettergutt

Jeg skal kjøpe snøfreser, men hva er best av belter eller hjul??

Kan noen komme litt fornuftige forklaringer bortsett fra at belter lissom er kulest da, for det har jeg skjønt

 

Hjul er faktisk best, belter er bare dritten..

 

Det er grunnen til at den freseren vi brukte her før ikke brukes lenger, er lettere med snøskuffe enn å dytte faenskapen forover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Clas-Göran

Ni skojar, va? Ni som har olja och vattenfall skyflar väl inte snö, det finns jo värmekablar. Dom kostar en del mer, men er värkligen bekvämligt.

 

Du har åpenbart ikke fått med deg at strømprisene i norge ligger på rundt 1 kr/kW'en for tiden.

 

Hurra for fine politikere.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår