Gå til innhold

Vinter trening i drifting...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ottesen

 

Ja, nå er jeg pirkete :)

 

POWER OVER

Power over er når du spinner løs bakhjulene ved hjelp av motorkraften. Denne teknikken er den mest vanlige og også den som de fleste behersker best. Når man har kommet seg igjennom svingen og er på vei ut er det denne teknikken som brukes for å avslutte.

 

du tenkter på denne du....

 

ACCELE OFF

Accele off betyr rett og slett at man slipper gassen brått. Da vil man få to effekter. Bilen vil bremse ned og vekten flyttes forover samtidig som motorbremsen vil prøve å holde igjen bakhjulene. Brukes oftest i høye hastigheter der de andre teknikkene blir for voldsomme.

 

My bad. Får pugge definisjoner før jeg blir påståelig....

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir mest PWR OVR, SHFTLCK, FEINT :o Begynte å eksperimentere på en plass her om dagen (elsker industriområder på kveld/natt, hvor jeg kan være helt alene og lage mine egne ruter... fram/tilbake gang på gang og øve!) En ting som var artig var å bremse når bilen ligger bredt... Da blir sladden bredere og man kan bruke dette til å kontrollere vinkelen og farten inn i svinger. Dessverre kommer motoren min til å dø snart, og garasjen står ikke ferdigbygd før snøen er borte igjen.. og jeg har ikke lyst til å stå ute i dette været og bytte motor!!! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vintertreff på hebbes i januar.. arrangert av be-4-you.

 

Da har jeg prata med hebbe

Lørdag den 15/1-2005 er datoen for et vintertreff

 

Vi starter kl 10.00

priser:

-kr 450,- pr pers for en hel dag ink parkering (bil )

-kr 300,- pr pers for en hel dag ink parkering ( MC)

-utleie av dekk (is pigg) ring hebbe for avtale 95205723

-parkering for publikum kr 20,-

-leie av rallybil ,ring hebbe for avtale 95205723

-Hvis fler går sammen om samme bil må dette avtales med Hebbe på tlf !!!!!95205723

 

Det vil bli salg av mat og drikke i lavo

 

Link til tråden på be-4-you forumet:

http://www.be-4-you.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8900

 

Det er ikke et rent drifting treff men det er bare å drifte som f** for det :D :D :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Det er et vintertreff på hebbes i januar.. arrangert av be-4-you.

 

Da har jeg prata med hebbe

Lørdag den 15/1-2005 er datoen for et vintertreff

 

Vi starter kl 10.00

priser:

-kr 450,- pr pers for en hel dag ink parkering (bil )

-kr 300,- pr pers for en hel dag ink parkering ( MC)

-utleie av dekk (is pigg) ring hebbe for avtale 95205723

-parkering for publikum kr 20,-

-leie av rallybil ,ring hebbe for avtale 95205723

-Hvis fler går sammen om samme bil må dette avtales med Hebbe på tlf !!!!!95205723

 

Det vil bli salg av mat og drikke i lavo

 

Link til tråden på be-4-you forumet:

http://www.be-4-you.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8900

 

Det er ikke et rent drifting treff men det er bare å drifte som f** for det :D :D :D

 

Hvor er dette da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe artig på hebbes, og ganske bra baner..

Var der i fjor, å kommer dit helt sikkert i år også :D

Her er et bilde fra treffet ;)

Bildet er tatt av Zombie

 

audisigdal_.jpg

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Må være kjipt for 4x4 folket å ligge etter trøtte RWD'er som kjører i 40km/t da :D

Tro meg! Ikke mange som kjører i 40 km/t der! Det gikk faktisk veldig greit...

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber litt med å få til noe på nyåret, men isbanen vi brukte i fjor blir ikke brøytet i år. Ergo er jeg på jakt etter en bane, eller enda bedre, enn grunneier med et vann og en hyggelig lensmann. Drømmen hadde vært å kunne legge opp banen selv. Ønsker å ha et par åpne plasser etc. slik at man kan øve på teknikker uten å være ute på banen med andre biler. En mulighet er selvsagt Gol, men det kan fort bli litt dyrt...

 

Så dersom noen vet om egnet bane/vann på østlandet, send meg en mail/PM eller ring meg på 9208 9524.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med en kompis. Han har slekt i Kongsvinger, pleier å brøyte bane på Glomma. Han skulle høre med grunneier om det kunne la seg gjøre å dra i gang et treff.

 

Fint om alle gir litt ekstra, så får vi ordnet et treff så fort det er tykk nok is ;)

 

Tyn bekjente, og utnytt familiemedlemmer. Det er det verdt!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sjuevannet oppe i hof/fon traktene er egnet. det er stort, det fryser, og det har vært mye uorganisert kjøring der før (men uten å spørre lensmannen) For å komme dit, kjører man E18 til holmestrand, og svinger vestover, og opp i skauen.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Sjuevannet oppe i hof/fon traktene er egnet. det er stort, det fryser, og det har vært mye uorganisert kjøring der før (men uten å spørre lensmannen) For å komme dit, kjører man E18 til holmestrand, og svinger vestover, og opp i skauen.

 

Vi får håpe at lensmannen er motivert for organisert kjøring da. Har du navn på noen kontaktpersoner (grunneier og lensmann)? Og hvor langt er dette fra Oslo?

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår