dreroa Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hei Jeg har kjøpt ny head unit som skal monteres på mandag, men når jeg spiller høyt med den spilleren jeg har nå (gammel pioneer) så dimmer lyset i displayet med bassen! Må jo få mer strøm da jeg ikke vil ha noe tull med den nye spilleren som er en pioneer (toppmodellen for et år siden eller to). Bør jeg strekke nye kabler? Er det et vanlig problem på e36 at det ikke leveres nok strøm til spilleren? Hvor går den til jord? Mistenker at det er dårlig jording.. Siter Mip-mip... vroooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Er ikke bilen som leverer strøm til anlegget, det er batteriet som gjør det. Har du dårlig eller lite batteri så vill lysene blinke i takt med bassen. Kjøp et stort gelè batteri og monter et par kondesatorer. Du bør ha ladespenning over 14.4V. Gelebatteri på 70Ah eller mere burde holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Det kan og være det at høytalerene trekker for mye i forhold til spillerene. Kjøp en forsterker så hjelper det nok på dimmingen og lyden. Men når bilen er igang så skal det blikne mindre. Siden da lader batteriet. Men du kan jo og prøve å strekke større støm ledning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreroa Skrevet November 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Er fullt klar over at det er batteriet som leverer strøm! Batteriet er bra, dynamoen er 105A og har nettopp skiftet laderegulator. Er originale høytalere som står i.. skal byttes ut med tid og stund når jeg får råd. Skal sjekke litt på kabler og koplinger i dag. Siter Mip-mip... vroooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Det du sier er at du ikke har forsterker, men bare spiller og høyttalere???? En spiller klarer ikke dra så mye strøm ifra batteriet at det blinker i lysene. En forsterker klarer det. Du sier batteriet er bra? Type batteri har du? Har du stor forsterker så er ikke et vanlig bilbatteri bra selv om det er på 90Ah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Han skriver jo at det dimmer i displayet. Så da går jeg utifra at det er på spilleren. Så jeg tror ikke han behøver å tenke på batteriet enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hehe, Hvis det blinker i lysene på hele bilen så må han ha en heftig spiller Jeg mener i hverfall at forsterker og kondensator er tingen. Siden da leverer spilleren bare signal til forsterkeren så tar den seg av å trekke strøm og slikt. Da slipper spilleren å kave med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Jeg fikk med meg at det var i displayet lyset dimmer.... Spilleren er ikke kraftig nok til og dra så mye strøm ifra battriet at spenningen på battriet synker så mye at det blinker i lyset. Det er strømforsyningen i spilleren som er så liten at lysene i spilleren dimmer med bassen. Han skriver at han må ha mere strøm slik at det ikke blir noe tull med den nye spilleren. De aller felste spillere har en 10A sikkring i seg. Trenger ikke noen nye strømkabler til spilleren med en slik liten strøm. Problemet ligger i spilleren, ikke noen annen plass. Hvilken ladespenning har du etter at du byttet regulator da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreroa Skrevet November 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hvis forstyrrelsene forsvinner med den nye spilleren så er det jo intet problem:) Spilleren som står i er noe skikkelig skrot, så kan sikkert lett skyldes den. Time vil show. Takker for svar. Siter Mip-mip... vroooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreroa Skrevet November 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Ladespenningen er rett i overkant av 14.. Fikk vite etter jeg hadde skiftet at jeg burde kjøpt 14.4..:mad: Siter Mip-mip... vroooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hvis du har et vanlig bilbatteri i bilen så er 14V+ bra. Bør ikke være under 14v Hvis du hadde hatt gele batteri i så skal de batteriene ha 14.4v eller mere for og virke opptimalt. Ja, tiden vill vise om problemet forsvinner.. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreroa Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Der var spilleren på plass!! Det var nok bare den gamle spilleren som ikke var helt bra, for den nye spiller fletta av den gamle uten at det er noen tegn til strømproblemer:) Det er forresten en Pioneer DEH-P9400MP. Eneste jeg ikke liker er fargen.. skulle jo hatt rødt display, men er ikke så mange kvalitetspillere som har det, med unntak av Blaupunkt!? Noen andre? Siter Mip-mip... vroooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Pioneer DEH-5600, kan få den i 2versjoner.. en med rødt display og en med den vanlige.. Men det blir jo en liten nedgradering fra den du har.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreroa Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 off nei, kan ikke gå nedover;) Siter Mip-mip... vroooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 jeg har "forsterket strøm" som ekstrautstyr fra BMW på min:D Har aldri merket noe nå..Men syns tidligere at e36 har svakt med strøm.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg