Gå til innhold

SOMMERTREFF '05 Arctic Circle Raceway - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 596
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, vi sa akkurat det samme! "hva er det med fyrn i den røde skyline?" .. Dro brukbart på strekkene med fyyyyyyyy hvor sakte i svingene. Greit nok å ikke være verdensmester men hadde jeg sluppet dama til bak rattet hadde han slitt selv da!

 

Det er jeg som har den røde R33 Skylinen, vet ikke helt om jeg skal gidde å forsvare meg men hær kommer det likevell:

 

-Jeg har aldri kjørt på bane før helga og har hele tiden sagt at jeg kan faen ikke kjøre på bane. Jeg er ærlig og ikke så stor i kjeften selv om jeg har en stor motor.

-Jeg har nettopp fått skilter på skylinen og har ikke så mange kilometer bak meg i den bilen, å gire med venstrehanden er som å runke med venstre: Det blir aldri det samme, det går litt saktere...men til slutt går det for deg :p

-Den har noen små sykkeldekk av noen 16 tommers dekk som ikke gir særlig godt grep på en 1400kg tung bil i svingene.

-Den har bakhjulsstyring som er veldig VELDIG spesielt å kjøre med.

-Jeg har aldri kjørt en bakhjulsdreven bil før jeg stakk til england å henta meg en Skyline, guri så lett ræva slipper i svingene :p

-Jeg har investert ALLE sparepengene jeg har jobba for i 2 år i den bilen, hadde knapt nokk penger til bensin den helga og følgelig er jeg da LIVREDD for at noe skal skje med den. Hver gang jeg fikk biler bak meg på banen så slakket jeg ned å slapp den forbi dær det lot seg gjøre...HVER gang. Blir alt for nervøs for gullungen min når noen klistrer seg i ræva. Jeg kjørte ikke om kapp med noen, kjørte mitt eget løp for min egen del og trivdes best når jeg hadde banen for megselv.

 

Så derfor gikk den vinrøde R33 Skylinen faen så sakte rundt på ACR. Får håpe det går bedre til neste treff når jeg er blitt litt mer hjemmevant i bilen, fått noen tips av de som kan kjøre på bane og lært av det, større felger og bredere dekk, og fått trimmet bilen litt med å sette på ordentlig eksos og ikke de sugerørene som er originale.

 

Og ellers så skal dere få rakke ned på kjøringa mi så mye dere vil, se hvor det bryr meg =) jeg kosa meg, jeg lærte masse og sist men ikke minst viktig: jeg forlot acr uten en bulk i kjerra enda jeg snurra ut 3 ganger i løpet av helga :)

-89 BMW 520i 24v -til salgs-

-86 Audi 80 GTE Quattro -vinterbil-

-93 Nissan Skyline R33 GTS25t -sommerbil-

-90 VW Corrado G60 *solgt*

-86 VW Jetta GTI 16v *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagelig vis for noen her så har jeg tenkt meg oppover igjen i August. Jeg er ikke på banen for å sette "beste" tider, men å ha det artig og prøve bilen litt. Mener ikke jeg var til ett stort hinder utpå der fordi om jeg ikke kjørte en hel runde i høyt tempo. Men noen velger å ikke brenne opp dekk og bremser..

 

Forøvrig så husket jeg før treffet at mange snakket om 200+ km/t på den banen.. Tror det krever en del høye hk tall gitt. Tror det beste jeg registrerte på min logg var 180 km/t. Om det var på langflaten er jeg usikker på egentlig. Tror egentlig kanskje det er etter nedoverbakken og langflata på andre siden.. Etter det jeg hørte på banen så var vel Es-tuning oppi 200 tallet

 

Uansett så er ikke min bil laget for å gå hurtig rett fram, men i svinger.. Synes hele helgen hadde bra kjøring på banen. Folk oppførte seg pent det jeg så. Følte ikke at noen hindret meg. Når folk legger seg ut av idealsporet så er det ikke noe hinder for de som vil forbi. Jeg er vel mere en G-junky eller idealsporkjører. Synes personlig d er mye artigere å holde hvitlinja i innerkant hele svingen mot å kjøre ideal :D

 

Folk må få kjøre sin stil uten at de blir hengt ut

 

Mvh

 

 

Stygt redd for at jeg også er sånn :D Digger å presse bilen ved å følge hvitlinja prikkfritt :)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe behov for å forsvare deg! Vi alle må tåle å bli ertet iblandt og det er sjeldent stygt ment i bunn og grunn

Hadde nok gjort det samme som deg på banen men vi ble bare litt overrasket over å se en bil vi bare ser på film i 300 bli forbikjørt gang på gang :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som har den røde R33 Skylinen, vet ikke helt om jeg skal gidde å forsvare meg men hær kommer det likevell:

 

 

ser på autodb at du skal selge din skyline,hvorfor det??er jo synd at du skal selge når du har fått skilter på den...skjønner godt at du kjørte forsikitig på banen..en stor hunør at du i det heiltatt tok bilen på banen..:)

Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd.

VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full støtte til H2K ang. kjøring med ny, dyr og ukjent bil! Man skal ha det moro, ikke kjøre på/over grensen basert på hva folk måtte tro om bilen man har :)

 

Blir vel kanskje også litt feil å si at Skyline er superrå på generelt grunnlag. Den røde til H2K er jo f.eks. ikke en GTR(virker som GTR er synonymt med Skyline i denne diskusjonen...). Skyline GTR er jo rått såklart, men det fins jo altså mange utgaver av Skyline som ikke er fullt så råe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som har den røde R33 Skylinen, vet ikke helt om jeg skal gidde å forsvare meg men hær kommer det likevell:

 

-Jeg har aldri kjørt på bane før helga og har hele tiden sagt at jeg kan faen ikke kjøre på bane. Jeg er ærlig og ikke så stor i kjeften selv om jeg har en stor motor.

-Jeg har nettopp fått skilter på skylinen og har ikke så mange kilometer bak meg i den bilen, å gire med venstrehanden er som å runke med venstre: Det blir aldri det samme, det går litt saktere...men til slutt går det for deg :p

-Den har noen små sykkeldekk av noen 16 tommers dekk som ikke gir særlig godt grep på en 1400kg tung bil i svingene.

-Den har bakhjulsstyring som er veldig VELDIG spesielt å kjøre med.

-Jeg har aldri kjørt en bakhjulsdreven bil før jeg stakk til england å henta meg en Skyline, guri så lett ræva slipper i svingene :p

-Jeg har investert ALLE sparepengene jeg har jobba for i 2 år i den bilen, hadde knapt nokk penger til bensin den helga og følgelig er jeg da LIVREDD for at noe skal skje med den. Hver gang jeg fikk biler bak meg på banen så slakket jeg ned å slapp den forbi dær det lot seg gjøre...HVER gang. Blir alt for nervøs for gullungen min når noen klistrer seg i ræva. Jeg kjørte ikke om kapp med noen, kjørte mitt eget løp for min egen del og trivdes best når jeg hadde banen for megselv.

 

Så derfor gikk den vinrøde R33 Skylinen faen så sakte rundt på ACR. Får håpe det går bedre til neste treff når jeg er blitt litt mer hjemmevant i bilen, fått noen tips av de som kan kjøre på bane og lært av det, større felger og bredere dekk, og fått trimmet bilen litt med å sette på ordentlig eksos og ikke de sugerørene som er originale.

 

Og ellers så skal dere få rakke ned på kjøringa mi så mye dere vil, se hvor det bryr meg =) jeg kosa meg, jeg lærte masse og sist men ikke minst viktig: jeg forlot acr uten en bulk i kjerra enda jeg snurra ut 3 ganger i løpet av helga :)

 

hehe heia sindre =) veldig gåt forklart syns nu egentlig ikke at du treng å for klar deg for han der men greit at du gjør det =) det blir sikert bra neste treff også å for din del blir det sikert enda bedre når du er blit kjent med bilen å sånt =) som du eller jostein sa når vi sat på pepes på mo det er som å runke med venste hana heheheheh =) ellers kan du si til han jostein at æ e i mangel av en radio som ble ligene igjen i jettan eter at vi kjørte hjemm vet ikke om det er du eller han som har den men vil nu ha den igjen hehe =) ellers så kan jeg si til dere at jeg har et video opptak av da jeg å en kompis kjører forbi Skylinen på salt fjelet med værdens stygeste fæleste å ikke minst sureste opel rekoerd men vi siter da ikke å skyter av at vi kjørte forbi en Skylinen for de om det vi for det første bli alt for domt å desuten er vi da klar over at han hade LET kjørt i fra oss hvis han hade hat lyst til det han tok det stile å rolig fra å til mo for at som han sier ikke er kjent med bilen å ikke minst er veldig red for den såm alle normale oppegåene mensker ville ha vært for en såpas dyr bil så jeg tror vi bare gjør sån til en vis kar :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: åså leger vi det døt ingen vits å diksutere det fålk må få kjøre som di vil uanset viken bil di måte ha man er da ikke på banen for å kjøre om kap det er ikke et bil løp selv om noen tror det tydeligvis .......

 

 

til dæ igjen sindre lyke til med bilen =) åså prates vi sikert en dag vi blir vel sikert å kjør et gjeng ilagg neste treff også åså husk den der radioen hehe kos dæ =) hilsen Børge =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på autodb at du skal selge din skyline,hvorfor det??er jo synd at du skal selge når du har fått skilter på den...skjønner godt at du kjørte forsikitig på banen..en stor hunør at du i det heiltatt tok bilen på banen..:)

 

Jeg selger den fordi jeg blakka meg helt med å få skilter på den til sommertreff og nå må jeg låne penger hos gamlingene for å ha råd til bensin. Også fortjener den bilen en kraftig sportseksos, feite felger og mye større intercooler så den kan slippe løs sine 400hk++ som egentlig bor under panseret...men det har ikke jeg råd til. Enda. Derfor selger jeg den. Ja også er jeg livredd for den :p

 

Den egentlige grunnen til jeg dro å henta meg den var at alle sa det ikke gikk ann å få skilter på en skyline og jeg bare måtte motbevise det :)

-89 BMW 520i 24v -til salgs-

-86 Audi 80 GTE Quattro -vinterbil-

-93 Nissan Skyline R33 GTS25t -sommerbil-

-90 VW Corrado G60 *solgt*

-86 VW Jetta GTI 16v *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det film fra sommertreffe?

 

Ja jeg driver å lager en film fra treffet, men har den er ferdig når den er ferdig. Noe dato lover jeg ikke :)

Men at det er mye action der, det kan jeg iallefall garantere!

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes antall biler som ble sluppet utpå samtidig sist treff var perfekt.. noe mer så blir det fort kaos og kanskje litt farlig til tider.. excellent

 

vi slapp max ut 35 biler samtidig. samtidig slapp vi ingen biler utpå hvis det var flere biler i en klynge.

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjørte nu et gjeng nedover,men bei stoppa i laser så det sa stopp i salten.. så dermed for 4 av 5 biller derfra lapplaus.. :(

 

Men ang Skyline på norske sjilter så er det flere som har klart skilt på gts-25t.. Er lissom ingen som har klart på en GT-R!

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjørte nu et gjeng nedover,men bei stoppa i laser så det sa stopp i salten.. så dermed for 4 av 5 biller derfra lapplaus.. :(

 

Men ang Skyline på norske sjilter så er det flere som har klart skilt på gts-25t.. Er lissom ingen som har klart på en GT-R!

 

det var en R-32 der på hvite skilter.... SE her

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjørte nu et gjeng nedover,men bei stoppa i laser så det sa stopp i salten.. så dermed for 4 av 5 biller derfra lapplaus.. :(

 

Men ang Skyline på norske sjilter så er det flere som har klart skilt på gts-25t.. Er lissom ingen som har klart på en GT-R!

 

Det er èn r34 gtr som er registrert på Motorhistorisk grunnlag. Var i motorbørsen for en tid tilbake.

 

Så har Bjørnstad Bil èn R33 registrert. Den som Jan Erik og Tommy Rudstad testet på Autofil på nettopp ACR-banen.

 

Det er kommet en R33 GT-R til Sandnessjøen her jeg bor.

Men er foreløpig ikke skilter på den. Spørs om han får det dah...blir skøy å se.'

 

Den R32`n som var på Sommertreffet ble registrert først 14 månder etter at den kom til norge. Eieren sa at det var ekstremt mye papirarbeid og at og fram med bilen, hit og dit. Vises her og vises der. Men det gikk da til slutt.

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har Bjørnstad Bil èn R33 registrert. Den som Jan Erik og Tommy Rudstad testet på Autofil på nettopp ACR-banen.QUOTE]

 

 

det er en til R33 som har hvite skilt den er sølvgrå og har Gulf klistremerker på siden. den er regget på motorhistorisk grunnlag.

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår