Gå til innhold

Regler for klistremerker?

Ranger emnet


LuckyDevilGirl

Anbefalte innlegg

Nei!

 

Men igjen, det kommer an på hva snuten er ute etter, hvor dårlig tid han/hun har og ikke minst, hva slags humør han/hun er i.

 

For ikke å snakke om hvordan du oppfører deg.

 

Første gangen for man stort sett bare beskjed om å rive den av på stedet eller så må du vise den på biltilsynet.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal fint gå an å få godkjent stripe i frontruten så lenge den ikke går lengre ned på ruten enn de merkene som er satt ute i kantene. Bakruten kan de ikke si noe på. Kan du sote, så kan du ha merke der også. Kan gjøre alt så lenge du kan se utrykkningskjøretøyer i sladrespeilet hvis det skulle dukke opp bak deg (politi... ikke ønsket).

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det jeg har hørt (merk: hørt\funnet ut ) er at man har lov til å ha noe i frontruta visst den har soting orginalt eller du har papirer på det... mener at det er snakk om 10,4 cm på ruten ?

 

Litt penger under bordet hos en glassmester er løsningen vettu ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det målet varierer nok fra bil til bil kan jeg tenke meg. En bil me spiss vinkel vil nok ha kortere lengde til de merkene enn en med mindre spiss vinkel.

 

Får nok sikkert en bekreftelse fra en glassmester om at det er forsvarlig ifm. synsfeltet. Men er det bredere enn ned til merkene, er det bare til å glemme.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt så kommer det ann på hvor mye du har (bredda på filmen) og hvor man befinner seg i landet...;)

 

men enkelte politimenn er ute etter å føkke opp når man kommer med en bil med masse "DRITT" som de kaller det...:rolleyes:

 

jeg stoppa en snut for å spørre om akkurat dette:D

var litt kult at det var jeg som stoppa de og ikke omvendt...:D

 

da sa de at blå/grønn del i frontruta var lov så lenge det var "originalt" ellers er det ikke lov å ha noe merker i frontruta eller de fremste rutene på sidene... (som sikkert alle vet kan man ha helt svarte ruter på sidene ellers... og bakruta kan være så svart som man bare vil så lenge man ser blinkende blålys innenfra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i fjor vinter angående is på rutene at minst 80% av frontruta må være isfri ogda hvertfall i synsfeltet. Mulig dette utgjør de merkene som er satt på frontruta. Regner med at den 80%-reglen gjelder dekaler også......

 

Mange som kjører med skrift nederst på ruta også. Det er jo hvertfall ikke i noe synsfelt:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det samme her som det meste annet. Det er ulovlig ifølge loven, men alt kommer an på hvem som stopper deg og hvor du blir stoppet. Samme med hvem og hvor som tar EU-kontrollen. En kamerat av meg ble sendt til visning på grunn av neonlys og diverse andre lys i bilen, han tok de aldri av før han viste bilen, og fikk den glatt gjennom visningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår