bora 1.8t Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Monterte ebc skiver og greenstuffklosser på bilen i januar. Nå er de skeive. Er dette vanlig? Trodde det var skikkelige skiver som tålte litt varme. Er det noen der ute som har noen erfaringer med dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Har dei fått sterk nedkjøling når dei var varme?? For eks. at du kjørte i ein pytt rett etter eller i ein hard oppbremsing!? Hadde jo tenkt litt over ebc slissa skiver og grønngøgge skiver eg og.. slissa skiver mer for utseende vel og merke..! :D Er det slike skiver du har? eller har dei ren overflate? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bora 1.8t Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Ja de er slissede med ikkegjnnomborrede hull. Bråker gjør de og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 bråker? piper de eller er? Du kan ikke ha montert de feil vei a siden de bråker? mener å huske at hvis du monterer de på feil vei, så blir det mere bråk, men at bremse støvet holder seg unna spora i skiven!?!:confused: er veldig stor sjangse for at jeg husker feil nå. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bora 1.8t Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 De ble montert hos ts racing regner med at tommy vet hva han driver med. De piper ikke, men du hører liksom at det skrubber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Det skal stemme det at dei bråker mere montert den ene veien i forhold til den andre.. Vist slissene går med kjøreretningen så bråker dei mindre, og du får kanskje bittelitt mindre ytelse på dem.. Men motsatt, bråker dei mer, og gir kanskje bittelitt bedre ytelse..! Kommer jo helt ann på type slisser det er. Og gjennomborra er jo nødvendigvis ikkje bra det heller da;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by bora 1.8t De ble montert hos ts racing regner med at tommy vet hva han driver med. De piper ikke, men du hører liksom at det skrubber. Stikk bortom og hør med dem..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Men de bremse skivene skal jo ikke bli skjeve ved vanlig bruk, så lenge du ikke kjører altfor hardt. Har hørt folk har skrytet disse skivene og klossene så oppi skyene. Hadde nok hørt med Tommy om det med bytte rett og om det var noe garanti på dem! Er jo dyre de skivene og klossene så du burde jo prøve å forhøre deg med Tommy om bytte rett. Har hørt noe om at gjennomborrede bilskiver lett kan sprekke hvis de blir varme?! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bora 1.8t Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Jeg har prøvd å singe tommy men han svarer jo aldri. Jeg kjører ikke no hardere en gjennomsnittet, men var en tur på rudskogen å kjørte litt i juni. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 EBC er etter hva jeg har erfart og hørt noe oppskrytt piss. I mx5 klubben er det 2 stk. som har mistet belegget på Green/Redstuff klossene sine i fart. Det er jo rett og slett trafikkfarlig. I tillegg er det flere jeg har hørt om som har fått kast i de slissede skivene. Jeg hadde dette på GT-Ren tidligere. Dette var da i utgangspunktet helt normale skiver som ble sendt inn til slissing her i Norge. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Kjørte EBC green stuff en gang.. Kom inn i et kryss uten bremser.. Fant senere belegget hjemme på plenen.. :rolleyes: Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 har ikke hatt no trøbbel med mine redstuff , bortsett fra at de er ræva når de er kalde, og ikke holder for nok varme :D fader selv med ekstra store bremseskiver osv. (men kun etter endel runder på bane) greenstuff klossa mine på rallyen var bare ræl. funka ikke spess bra. og fada foort Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Hvilke bremseklosser er å anbefale? Har lyst på noen som er bedre enn orginalt, og som ikke støver så mye.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Har selv kjørt med EBC Turbogroove skiver i 2 år nå. Masse på bane. De har holdt meget bra. Har også hatt redstuff klosser. Er meget misfornøyd med disse. Holder meget dårlig på bane. Er nedslitt etter et par banedager. I 200sx klubben var det en som sleit ned et sett redstuff på kun 1 banedag :eek:. Greenstuff er enda værre. Vet om noen som bruker bluestuff. Og de er helt sjef på både holdbarhet og bremseeffekt. Tar litt dårlig kalde da. Når det gjelder ren gatekjøring er sikkert både greenstuff og redstuff ok med tanke på bremseeffekt. Men tviler på holdbarheten...... Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 At greenstuff er støvfrie er bullsh... Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg