Gå til innhold

Prosjekt Saab 9000 X-treme

Ranger emnet


Parkering & Service

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut litt om hva jeg holder på med de sene kvelder.

 

 

Innkjøpte en 89- saab 9000 turbo 16v 2.0l for ca et år siden. Falt for akkurat denne 9000 grunnet utstyr og tilstand. Bilen har alt av utstyr foruten airbag.Bilen ahr rullet 260000. Har i ettertid funnet ut at dette er en ekte Talladega!!!! Begynte demontering av bil i februar. Har sveiset nye hjulbuer, indre og ytre, ny bakplate og en ny lykteramme. Deretter tinnet all sveisinga. nå er alt grunnarbeid på bilen tatt og skal til uka sprøytes med fyller. Bilen er nå 100% rustfri.Komplette styling er innkjøpt av type aero, men denne skal moddes en del før montering. innvendig blir det bur, 4 pnkt, hellakering av intr. og momo gt2 streetracer stoler. Holder nå på med motor. Nytt grenrør er innkjøpt for montering av t-25 turbo. Videre planer for motor er smidde stempel, nye dyser, plane og porte toppen+topp skal høyglanspoleres, spesiallaget 3" anlegg fra turbo med racekat, progresiv bensintrykksregulator++++

Girkassa er akkurat byttet da jeg fikk tak i en som har gått 137000, byttet i samme sleng slavesylinder og forsterket cluch`n.EBC bremser hele veien er montert og holder nå på med stålomspundene bremse slanger. sachs sportsunderstell som senker 10mm er montert.

 

 

Bilder og mere info kommer.

 

PS: Bilen har premiere gatebil 05 på Eyecandyracing sin stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bilder og mere info kommer.

 

PS: Bilen har premiere gatebil 05 på Eyecandyracing sin stand. [/b]

 

Konge! få opp bilder.. kjipt at vi saab-fanatikere er så få:) Du er vel meldt inn i STCN? (http://www.saabturboclub.net) Der er det mye tips og triks å få:) samtidig som du får rabatter på speedparts;)

Ta gjerne en titt på mitt prosjekt, vet ikke heeelt hvor det er, men ligger på prosjekt-forumet! Har forresten akkurat kjøpt meg ny 9000-ic:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår