Pilsen Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Heisann.. Som så mange andre her på forumet tenkte jeg skulle fortelle litt om den ny inkjøpte pusen min=) Ja, det hele startet rundt Mars 2004, da jeg var hjemme hos en kamerat av meg som forresten kjører Golf 2 1,6 GTD, en svart, finfin golf faktisk. Vi kjørte opp på tunet og der så jeg herligheten, søstra hans var hjemmom en tur og måtte selvfølgelgelig parkere vidunderet sitt rett forran trynet på meg, en rs blå Golf II 1,8 gl 1987mod. Den var så lekker at jeg fikk vann i munn. men nok om det. Det verste av alt var at bilen var til salgs å, hun skulle ha rundt 18000,- for golfen og det hørtes jo rimelig ut tenkte jeg som visste jeg hadde 20k i banken. 3 dager senere konfronterte jeg mamma med at jeg ville kjøpe meg bil, for pengene jeg så lenge hadde spikket og spart. Det var jo greit det å alt så ut til å gå i boks. ca 5 dager før jeg skulle hente bilen og kjøre den de 1,2 milene hjem til meg skjer det en del ting som gjør at penga flyr ut av kontoen min som små fuler og jeg sitter igjen med 3200,- kroner. Aldri vært så sinna og opprørt noen gang tror jeg. April kommer og ingen bil blir det på meg, sommern går rimelig fort med mye jobbing og sliting og min evige drøm om golf flyr lenger og lenger vekk fra meg. Før en dag, i oktober da søstra til kameraten min ringer meg og fortsatt spør om jeg er gira på å kjøpe golfen? Ja så klart svarer jo jeg mens drømmene om golfen blir hentet tilbake igjen fra overalt egentlig. Prisen hadde også sunket betraktlig, men hvor mye jeg betalte gidder jeg ikke legge ut om her. 1. November 2004 og bilen står fint parkert uten for stabburet våres, tror dere jeg var glad da? Bildet er vel ikke av den beste kvalitet da det er tatt med mobilen, men det kommer flere så fort digitalkameraet mitt er ladet opp. er forresten 3dørs=) Det som er gjort med bilen så langt er vel igrunn ingen ting annet enn at den er senka, er litt usikker på hvor mange mm, men tror det er 55/50 eller 50/50. Selve grunnen til at jeg legger ut posten er vel det at jeg tenkte jeg kunne fortelle om planene mine og kanksje få noen tips fra dere om andre planer og diverse ting jeg burde gjøre med den. Aller først skal jeg sveise litt rust her og der, litt lakkrust på panser tuppene og så vidt det er i ene skjermen, å da tar jeg og sveiser igjen og tinnfyller/sparkler bakluka og slenger inn en automatisk åpner av bakluka. Det første som skjer etter dette er at jeg bytter ut grillen med en 2 lykters emblemfri grill, så kjøper jeg meg blå tona lykterbak, hvis det ikke blir lexus look. der efter blir det angeleyes. Videre i styling prosessen hadde jeg tenkt meg en Rs4 fanger forran, rieger sideskjørt(De som bygger ned mest, husker ikke navnet, men de har dem på NBS) Rs fanger bak, med skiltplass og downforce under dette igjen, rutene skal tones og slipes hos en jeg kjenner med lys lys toning hele veien. ellers skal det invisteres i nye 15" felger med litt mer smak, tenkte på MOMO TUNER felgene. De er jo bare råe:) 90' dører skal også monteres. Å på disse blir det DTM cup speil=) Blir også Recaro stoler i blått framme med corrado seter bak, svarte dørtrekk og svart tak, ellers blir det blå detaljer som mansjetten rundt girstanga, omtrekt orginalgirkule(Bytter aldri den kula ut, er jo herlig:) ) Og diverse effektlys og annet stash jeg har liggende. Motormessig tenkte jeg på å bygge om motoren til en 1800 gasser motor med turbo, intercooler, kvasskam, grenrør, dobleforgassere og simons 3" effektanlegg hele veien, med doble DTM endestusser (Legger ut link til bilde snart..). Ellers blir det vel å invistere i nye ventilerte skiver framme, samt nye spindler med ventilerte skiver bak. Vet det er mer jeg må gjøre for å få dette godkjent, men orker ikke skrive opp hele den lista som Møller sendte meg:) Har dere noen forslag eller invendinger til planene mine motar jeg disse med takk:) Er sikkert noe jeg har glemt og skrive ned eller noe her, men er nesten litt sliten i fingertuppene etter å ha skrevet dette. Beklager den lange avhandlingen om drømmene mine på starten av posten, jeg fikk bare en trang til å dele det med dere=) Mvh Kim André Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruCe Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Først og fremst, gratulere med ny bil :) Høres ut som du har planene i orden ihvertfall, og det er jo bra. Men hadde det vært meg så hadde jeg ikke satt på downforce bak, og heller valgt g60 breddere samt skjørtene, istedenfor de skjørtene du snakker om.. Siter 88 Golf 2 Syncro 72 Opel Manta A (laangtids prosjekt) [x] 77 Opel Kadett C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Grattis med ny bil!! Bare en litn greie, kvasskam og turbo er vel ingen god kombinasjon...?? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by R|ppeR Grattis med ny bil!! Bare en litn greie, kvasskam og turbo er vel ingen god kombinasjon...?? Egentlig ikke turbo og forgassere heller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Fin bil og masse snadder planer :) Men jeg ville gått for sideskjørt og fangere som du nevnte, istedet for g60, føler det er mer brukt, men det er min smak Lykke til Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 1800 gasser motor med turbo går da bra det? Joa, litt usikker på dette med kvasskammen, men vi får se, turbo blir det nå i hvertfall.. blir ikke noe g60 sideskjørt, bygger jo ikke ned en dritt det (Min mening!) så det=) =) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Nei, det bygger ikke ned noe særlig men da er det bare å senke mer. Og for guds skyld ikke sett på lexus lykter. Er heller ikke noe fan av RS-fangere og forvridde sideskjørt heller, men det er jo din bil. :) Jeg hadde heller gått for 90-fangere, G60 breddere + skjørt, og selvfølgelig kantfelger med smale dekk, gjerne 9x16" felger. Nesten et must på Golf. Turbo og forgasser skal visst være usj og æsj og faen... det skjer ikke noe før 5000RPM (Noe som er ganske seint på Golf som ikke varver så mye), og når noe først skjer så skjer det virkelig også... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by Laaars Nei, det bygger ikke ned noe særlig men da er det bare å senke mer. Og for guds skyld ikke sett på lexus lykter. Er heller ikke noe fan av RS-fangere og forvridde sideskjørt heller, men det er jo din bil. :) Jeg hadde heller gått for 90-fangere, G60 breddere + skjørt, og selvfølgelig kantfelger med smale dekk, gjerne 9x16" felger. Nesten et must på Golf. Turbo og forgasser skal visst være usj og æsj og faen... det skjer ikke noe før 5000RPM (Noe som er ganske seint på Golf som ikke varver så mye), og når noe først skjer så skjer det virkelig også... 9x16" felger er tøft! hva ligger prisen på nye slike da? noen som vet om noen nettsider det går ann å se litt på slike felger? finner ikke det noen plasser jeg Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Alt fra 1200,- til... masse. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Ang. det med turbo og gasser: Har prata me de på Møller og de på den lokale VW forhandleren her, å hvis e bruker en lavtrykksturbo, f.eks fra en GolfGTD(Diesel)kan e få den t å dra fra rundt 2500rpm=) Å da vil den vare ut resten, noe som i seg selv er genialt, får seff ikke like mye HK ut av dette, men funker alikevel=) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Så skal du ha en trykkgasser, eller, i ditt tilfelle, doble trykk gassere, som er laget for dette, ikke golf ting akkuratt, så da må du til med ny innsugsmanifoil. Kommer til å koste mer i toppakninger og spessialpatenter en det gjør å bygge om til injektion og gjøre det den veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 det kan igrunn stemme det, har også i dag tenkt over å vurdere å bygge om til gti 16v turbo da.. Mange hester sitter jeg igjen med da? Om jeg skaffer meg grenrør, effektanlegg, sportsfilter, 1,8 gti 16v turbo intercooler?? Noen med en ca aning? forslag til mer jeg kan gjøre med motoren? Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Originally posted by Pilsen det kan igrunn stemme det, har også i dag tenkt over å vurdere å bygge om til gti 16v turbo da.. Mange hester sitter jeg igjen med da? Om jeg skaffer meg grenrør, effektanlegg, sportsfilter, 1,8 gti 16v turbo intercooler?? Noen med en ca aning? forslag til mer jeg kan gjøre med motoren? GTI16V Turbo er kult!! Mange som bygge med G60 motoren isteden pga allerede lavere komp. Men den mangler jo crossflow da. Koster nok litt å bygge GTI16V Turbo. Vet ikke hvilken metode som er anbefalt/mest brukt for å senke komp på den, men dersom du kjøper lavkomp-stempler osv så koster det skjorta. Hva med å bygge N/A-motor da? En skikkelig gjennomført N/A, da kan du jo bruke kvasskam også ;) Doble webere, kvasskam, stroker-veiv, porting, grenrør osv.. Får kanskje ikke like mye hester, men MYE bedre lyd :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Ta en titt her så kanskje du forandrere litt mening om det du vil sette på bilen din av styling http://www.westsidevw.co.uk/ Se også forsiden på nyeste PVW http://www.performancevwmag.com/latest-issue.htm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Originally posted by Rieger Hva med å bygge N/A-motor da? En skikkelig gjennomført N/A, da kan du jo bruke kvasskam også ;) Doble webere, kvasskam, stroker-veiv, porting, grenrør osv.. Får kanskje ikke like mye hester, men MYE bedre lyd :D Jeg støtter den. Turbo er kult det, men dte blir litt feil på Golf synes jeg. Er minst like tøft med en skikkelig sugemotor. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.