Roberto Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Urgolf Bøyer meg derfor fint i støvet for Robert sitt utsagn, men jeg står fortsatt på at såvidt anlegget er i orginalt god stand, og ikke pott-tett,så snakker man ikke om KJEMPEFFEKT-TAP... Kristian Da tar du feil. Ikke tenk for mye på effekt hele tiden. si du taper 20 hk da.. men det er ikke det du merker best.. Turboen spoler opp tidligere (gjelder ikke jalla lavtrykks T20 på 5 liters motor da), du får mye kjapppere ladetrykk og turboen kan gå fortere, altså gi mer trykk, så hvis du vil kjøre 1.5 bar, men exosen klarer ikke mer enn 1 bar, vel da taper du kanskje 60 hester ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Men er ikke 3" som det står i ønskelisten hans litt overdimensjonert igjen da? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Andreas_1 Men er ikke 3" som det står i ønskelisten hans litt overdimensjonert igjen da? Jeg ville no hatt såpass skulle eg hatt over 200 hester:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet November 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Robert Jeg ville no hatt såpass skulle eg hatt over 200 hester:) Hehe, masse vil ha mer ;) tar no 3 uansett tror jeg, får no se ann. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Har du funnet felger, senkesett og sånt som du har planer om eller? Noen flere planer på lager? Og bilder seff! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by Andreas_1 Har du funnet felger, senkesett og sånt som du har planer om eller? Noen flere planer på lager? Og bilder seff! Har bare de felgene som er på nå, men skal nokk sette på noen fete felger med tiden. Bilen er senket 30-30 med fjører og dempere, men etter min mening er alt for lavt ;) intercooleren tar anig i enkelte farts humper :( men skal fixe det senere. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Vet forsåvidt ikke hva du har på, siden du ikke er så hyppig med bilder. Men jeg håper du tar noen brede 15" eller noe! Ikke noe stort på liten bil! Men det er da din sak! Gleder meg iallefall til det rattet faller!:) (Fælt!) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Angående eksos så blir dette diskutert å det er fåtallige som er enige...... En jeg jobber med har en bil som er benket til litt over 600hp på 0.5bar og han kjører 2.5" eksos. Han å vennene hans mener det ikke var vits med noe større enn 2.5" ! Colt turbo er et kewlt prosjekt ;) Lykke til videre !! Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Gou Angående eksos så blir dette diskutert å det er fåtallige som er enige...... En jeg jobber med har en bil som er benket til litt over 600hp på 0.5bar og han kjører 2.5" eksos. Han å vennene hans mener det ikke var vits med noe større enn 2.5" ! Colt turbo er et kewlt prosjekt ;) Lykke til videre !! Takktakk. Var hos ast preformance her i bergen og spurte de om hvor mye de skulle ha for og sveise opp ett effekt anlegg i rustfritt høy syre fast kvalitets stål og alt av deler, da sa de att 2" var det beste på den bilen med den effekten. De skulle asså bygge fra turbo og bak til en potte med 3" ut og de skulle bygge anlegge strakest mulig, skulle vist gi en meget dyp og knittrette lyd som skulle være veldig identisk til rally biler, og de sa att knittringen kom av att anlegget var av høy kvalitet og siden det var rustfritt. Dette skulle de ha 6500,- for. Dere lurer kansje nå, hvorfor gjør jeg ikke dette kjøl? jo nå skal dere høre, jeg har ikke tid, jeg kan ikke sveise med rustfrie saker osv, har ikke værktøyet og følelsen blir bedre når det er blitt utført av dyktige folk som driver daglig med slik. Men jeg syntes da att 2" fra turbo og ut var litt lite jeg? eller? Høper på masse gode svar :cool: Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clinton Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Skulle du ikke bytte til en større turbo også da? Ville gått til svendsen eksos og hørt hva de skulle hatt for og laget effekt anlegg til deg.Tipper det blir godt under halvparten enn hva AST skal ha. Så har du jo litt og bruke på ny turbo også. ( Bare ett forslag ) Men hvis du skal ha større turbo,bør du ha større enn 2" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Kan vel kanskje få en litt mykere pris hos Svendsen men de har ikke verdens beste rykte da... Selvom de har mye erfaring. Har hørt et par historier fra de. Bla rustfri anlegg som rustet i stykker etter to måneder. AST opererer med en noe mindre kundekrets og har ikke råd til å drite seg ut egentlig. Er bare en tanke...:cool: Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clinton Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Det er nok mange forskjellige meninger om svendsen eksos ja..Mange som er misfornøyd med arbeidet, men er også veldig mange som er godt fornøyd.Jeg er vertfall fornøyd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Jada! Sant nok! Men han får vel spørre Svendsen om pris og sånt og bare leke elle melle eller noe... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by clone baby Takktakk. Var hos ast preformance her i bergen og spurte de om hvor mye de skulle ha for og sveise opp ett effekt anlegg i rustfritt høy syre fast kvalitets stål og alt av deler, da sa de att 2" var det beste på den bilen med den effekten. De skulle asså bygge fra turbo og bak til en potte med 3" ut og de skulle bygge anlegge strakest mulig, skulle vist gi en meget dyp og knittrette lyd som skulle være veldig identisk til rally biler, og de sa att knittringen kom av att anlegget var av høy kvalitet og siden det var rustfritt. Dette skulle de ha 6500,- for. Dere lurer kansje nå, hvorfor gjør jeg ikke dette kjøl? jo nå skal dere høre, jeg har ikke tid, jeg kan ikke sveise med rustfrie saker osv, har ikke værktøyet og følelsen blir bedre når det er blitt utført av dyktige folk som driver daglig med slik. Men jeg syntes da att 2" fra turbo og ut var litt lite jeg? eller? Høper på masse gode svar :cool: No må du ikke la rally lyder (knis) og slikt lure deg.. Skal du ha større turbo, 200-250 hk osv som det virker som du sikter på, så bør du minimum ha 2.5" for å unngå å få problemer med at turboen ikke får fart før du er langt oppe på registeret, og ikke minst for at turboen får "pustet" helt ut. At AST kan si 2" er best burde være nok til å forstå at man bør styre unna. Såkalte rallylyder, regner med vi snakker om stikkflammer og generell smelling, dette har ikke noe med stålkvalitet, godt arbeid og blabla tullpreik, men med masse bensin, varm turbo, detonasjon i eksos, pang der kom det tøffe lyder. forøvrig tøffere desto større eksosen er;) Rustfri eksos har en tendens til å sprekke. Svendsen bruker veldig bra stål, såkalt aluminiumisert stål. hvis de ahr det enda da.. mitt ble laget der,er vel et par år gammelt, ingen rust på det, untatt et punkt der det har slått nedi en gang eller 10 for mye, men det er bare uten pårust.. Og lyden.. den er pervers ;) Husk å be om en potte med fri gjennomstrømning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Oppdateringer? Bilder? Slitt noen dekk? Kjøpt noen deler? Noe? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg