Gå til innhold

Polo G40 EVO -92

Ranger emnet


Jani Hast

Anbefalte innlegg

Nu ska den säljas.

Trode aldrig jag skulle göra det men nu har jag bestämt ning att satsa på andra saker (Inte bilar)

 

Och snälla skriv inte att jag inte ska sälja den. För nu ska jag göra det.

Finns andra saker som lockar nu.

 

Fakta om bilen:

 

Framvagn: KW (fjäderben), enkellänk med uretanbusningar, krängningshämmare, Hjälp ram under alla infästnings punkterna på framvagene.

 

Bakvagn: KW (fjäderben), stelbakaxel, fjäderbensstag

 

Motor: Rad 4, Cylindervolym 1272cc 8V (PY), Digifant insprutning och tändning, G-lader med 60mm remhjul, G-lader drivning från Golf G60, Dr Schrick kam, SLS chip, Borrninng/slag 75/72, Laddtryck 1.3bar, större IC, separat vevhus ventilation, inte åter cirkulerande trycksystem längre, Kompression 8,0:1

 

Effekt:(Std) 113hk vid 6000rpm, 150 Nm vid 3600-4400rpm

Nuvarande effekt vid 1.0 bar 150 hk vid 6190 rpm 191 Nm vid 3500-4750 rpm i motorn. (Bromsad utan kylning)

Den laddar 1.3 bar vid 7000rpm.

 

Bromsar: Fram 280 mm ventilerade skivor (Golf G60) med 1-kolvs ok med EBC Greenstuff belägg / Bak Trummor / Handbroms på bakhjulen.

 

Kaross: Standard förutom RaceTech F1 speglar och Golf CL front spoiler.

 

Lack: Antrazitgrå med mattsilvrig huv.

 

Prestanda: 0-100: oväsentlig , 201 meter: 9:98, 402 meter: 15:47, Toppfart: över 220km/h

Har inte gjot några riktiga försök till bättre raktfram tider då det inte intreserar mig.

 

Kraftöverföring: Motor fram, drivning fram, 5 växlad helsynkroniserad manuell låda, Sachs fjädrad sinterlamel, kraftigare tryckplatta, short shift med förlängs spak,

Hastighet på 5:an vid 1000 r/min: ca 40 km/h

 

Utväxlingar:

1 = 3.4545

2 = 2,0952

3 = 1,4687

4 = 1,0975

5 = 0,74

Slutväxelns utväxling: 3.3333

 

Mått /Vikt: Längd: 3725mm, Bredd: 1765mm, Höjd: ???, Vikt: 850kg fulltankad, Axelavstånd: ??? , Vändradie:10 meter

 

Bränsletank: 45 liter

 

Hjul: 15" 100+ Monza vita, Bridgestone Potenza RE 040 165/50/15

 

Inredning: 2 stolar 4 punkts bälten och orginal bälten, mockaratt, laddtrycksmäta x2, oljetryckmätare, oljetempmätare, lamdamätare, insugtempsmätare, halvbur, shiftlight.

 

Meriter med bilen: Skandinaviens snabbaste framhjulsdrivna VW på Bug Run 2003

Kinnekulle: 1:08

Mantorp: 1.47 (långa slingan)

Nurburgring BTG: 9:56

Bilsport Superstage: 1:46:10

 

Sen följer det med saker till att nästa bygga i hopp en till Polo G40.

 

Pris: 50000:- svenska kronor.

Har ingen broska att bli av med den.

 

Telefon: +46707817818

Bilen finns i Sverige och är svensk reggad.

 

Bilen är bygg för att ha kul i och gå fort på bana.

Har diverse skönhets fel som buklor och annat.

 

http://www.hastig.se/polobild/images/P7311972.JPG

http://www.hastig.se/polobild/images/P7311979.JPG

http://www.hastig.se/polobild/images/P7311987.JPG

Huv färgen stämmer inte med dom på bilderna.

// jani

 

Mitsubishi EVO 1 -92

Hastig©

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår