Gå til innhold

Kjøp av en '79 Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, har sett på bil lenge, og dere husker kanskje noen av de bilspørsmål postene jeg har terrorisert dere med før :rolleyes:

 

Men nå lurer jeg på hvorfor ikke denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=382374 har blitt solgt enda, den har jo stått LENGE til salgs.

 

La inn ett bud på 50k for å se hva han svarer :)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet med den bilen er at det er en Chevy og ikke en Pontiac. Camaroene er verdsatt mye lavere, derfor får du den så billig, hadde det vært en Z28ville værdien vært mye høyere. En 79 modell vell jeg anta har en 305cid på rundt 150hk orginalt, samlerverdien på en slik bil er minimal, det er også med på avgjøre verdien. Men en Camaro til 50k er nok mye bil for pengene.

 

Amcars prisguide gir en liten pekepine på verdien, men synes faktisk dem har priset den for høyt der også. Kan jo få en fin Camaro for 30k. Kan der også se at de tidlige modellene er mye mer verdt bla fordi de har motorer med mer effekt.

 

Er høst også, kan hjelpe litt på prisene...

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Hovedproblemet med den bilen er at det er en Chevy og ikke en Pontiac. Camaroene er verdsatt mye lavere, derfor får du den så billig, hadde det vært en Z28ville værdien vært mye høyere. En 79 modell vell jeg anta har en 305cid på rundt 150hk orginalt, samlerverdien på en slik bil er minimal, det er også med på avgjøre verdien. Men en Camaro til 50k er nok mye bil for pengene.

 

Amcars prisguide gir en liten pekepine på verdien, men synes faktisk dem har priset den for høyt der også. Kan jo få en fin Camaro for 30k. Kan der også se at de tidlige modellene er mye mer verdt bla fordi de har motorer med mer effekt.

 

Er høst også, kan hjelpe litt på prisene...

 

Chevy > Pontiac hehe

http://tjukkband.no/bengtwillysiiri/motor/amcar/main.html

Der kan dere se litt info om bilen :)

 

Har fått svar på mailen, og han har "notert" budet på 50k.

Men mitt største problem er å komme meg til finnmark for å se på den også få den fra finnmark til kr.sand. Er jo JÆV*A langt for å si det mildt :\

Går jo ikke tog opp der heller, har de flyplass der?:P

 

Ellers er visst lakken ganske dårlig, og det er noen småbulker rundtomkring

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner ingen i Finnmark da? Fra militæret f.eks?

Hva som helst (sålenge de ikke har noe imot trynet ditt, selvsagt).

Men det har du sikkert tenkt på allerede.

 

Hva om å be om en NAF test av bilen?

 

Er det noen lokal Amcar klubb der oppe? Ring formannen og spør om han kjenner til bilen. (Dette KAN jo være litt risikabelt, siden formannen kan være kompis med selgeren, men verdt et forsøk.)

 

Husk at eieren antakelig er mer ivrig på å selge enn han innrømmer, siden det er høst og bilen har stått tilsalgs lenge.

 

Det går biltransport biler rundt omkring i landet. Sjekk med de transportfirmaene som driver med slikt.

 

Greit i hotrod miljøet som jeg vanker litt i. Det meste som selges der er enten svindyrt eller så betegnes det som "mye arbeid gjenstår". I sistnevnte tilfelle vet man jo hva man får. ;)

 

Lykke til. Håper på flere amcars og mer blomstrende bil miljø her på sørlandet (Jeg bor i Søgne)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en Camaro i bra brukstand. Syns ikke den er verdt mere enn 50k egentlig. Hadde ikke gått noe høyere. 1979 er ikke så ettertraktet. Det er ingenting som trekker noe spesielt opp på bilen heller. Som tøffe/dyre felger, girkasse med skiftkit eller bra lakk, eller spesiell utgave.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjøpt en 79 modell Camaro med dårlig lakk for 50k, orginal 350 på kanskje 160hk?.... det er dau sill det. Men er jo bare å sette på Pontiac bladfjærer/dempere/fjærer/stabstag og motor så blir det brukbar bil...eller kjøpe ordntlig f-body ;)

 

Neida, bare tuller jeg, lykke til med bilkjøp, bare husk at det er mye billig Camaro tilsalgs...

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Hovedproblemet med den bilen er at det er en Chevy og ikke en Pontiac. Camaroene er verdsatt mye lavere, derfor får du den så billig, hadde det vært en Z28ville værdien vært mye høyere. En 79 modell vell jeg anta har en 305cid på rundt 150hk orginalt, samlerverdien på en slik bil er minimal, det er også med på avgjøre verdien. Men en Camaro til 50k er nok mye bil for pengene.

 

Amcars prisguide gir en liten pekepine på verdien, men synes faktisk dem har priset den for høyt der også. Kan jo få en fin Camaro for 30k. Kan der også se at de tidlige modellene er mye mer verdt bla fordi de har motorer med mer effekt.

 

Er høst også, kan hjelpe litt på prisene...

 

Står at det er en 350? Har ikke peil.. typo kanskje?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Er 350cid ser jeg, men i orginal utførelse se vidt jeg kunne skjønne av siden, dvs på en god dag 169hk.

 

Engine modifications and tune-up

(Started at july 2000 to present time)

 

-Original 350cid V8 engine (5.7 Litres)

-Original TH-350 Automatic Transmission

-Original open-type 10-bolt rear axle with a ratio at 2.41

 

What is done:

-Edelbrock Performer-Plus Camshaft kits

-Timing Chain set

-Edelbrock Performer Intake manifold

-Carter AFB 625cfm 4bbl carburetor w/electric choke

-14" x 3" Chrome air cleaner

-Headers, 1 5/8" Primary pipes with 3" collectors

-New 2,5" Dual exhaust with Dynomax Super Turbo mufflers

-The block was painted with "chevy orange" and other

compartment parts and firewall has black glossy paint.

-Mr. gasket timing chain cover with new chain inside.

-Chrome valve covers.

-New fuel pump.

-Restored and working original air condition filled with R134 medium.

 

Other modifications:

 

-Heavy duty springs in front

-1 1/4" sway bars in front (Taken from Pontiac T/A)

-Polyurethane in front and rear sway bars

-Adjustable Koni shock absorbers in front

-Rear Air Hi-jackers (adjustable height)

 

Virker ikke helt original i mine øyne iallefall :P

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greieste måten å få den ned på er nok med hurtigruten til Bergen (den går vel ikke lengre enn det) og danskebåten til Egersund. Men det vil jo uansett gå noen lapper i frakt.

Bilen virker jo grei for prisen

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår