Volvo-Lars Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Noen som veit om no isbane kjøring snart? Kanskje litt tidlig enda? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Hei. Det er nok litt tidlig. Pleier ikke å være trygg is før ut i Januar.... Vertfall da jeg planlegger litt kjøring. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Noen steder rundt om her (vestfold,nabo fylker) som det kjøres på? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajeroturbo Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 lurer på hvor dette foregår hen jeg og:D men i nærheten av østfold da:D må få prøvd ut quatro på is også:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 de kjører jo på både farris og hallevannet hvis isen er SKIKKELIG tjukk. 30-70cm. farris er dritmorro. full fjøl fra farriseidet til kvelde! tenkte jeg skulle utpå en tur i vinter hvis isen er god. men det lønner seg å kjøre når isen er for dårlig for skøyte-folket. -hvis ikke så kan jeg garantere at du blir anmeldt! Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leffe80 Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Det blir kanskje kjøring på lisjøen i elverum i vinter. Hvis isen er bra å det blir godkjent.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by pajeroturbo lurer på hvor dette foregår hen jeg og:D men i nærheten av østfold da:D må få prøvd ut quatro på is også:D Ja faen, det hadde vært noe å hatt her vettu, jeg har tenkt litt på autoslalom også fordi en kamerat arransjerte dette før ved østfoldhallen.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Hebbe pleier jo å dra i gang svære greier i Sigdal....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Dere som titter innom her: Værsåsnill å lag en egen tråd om hvert arrangement som er bestemt, slik at det blir enkelt for flest mulig å få det med seg! :) Vi trenger myyyyyye driftetrening i vinter :) Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Det er nok litt tidlig. Pleier ikke å være trygg is før ut i Januar.... Vertfall da jeg planlegger litt kjøring. mvh ser du har Gardermoen som location, bor på jessheim selv, veit du om noen områder her i nærheten der det er lov å kjøre på isen? hurdalsjøen? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Skal man kjøre lovlig på isen må man søke politiet om dette. Er kjøring på isen på både Hemnes sjøen og Bjørkelang sjøen for dere som er ifra området rundt. Er for det meste ulovlig kjøring, men vet at til og med politi folk har søkt og kjørt. Er ganske greit å finne et område man vet det blir skikkelig stål is. Kjenner nemlig folk som har dratt igjennom. (guffen følelse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Breisladdern ser du har Gardermoen som location, bor på jessheim selv, veit du om noen områder her i nærheten der det er lov å kjøre på isen? hurdalsjøen? Hei. Kjenner ikke til noe sted rundt her som det er lovlig å kjøre. Eneste stedet jeg har kjørt lovlig er vel på Lisjøen (Elverum). Kommer nok flere anledninger gjennom vinteren på ulovlige sjøer også. Problemet er jo at hvis det blir lagt ut her, så ser jo snart sjøen ut som ett gatebil uten gjørme, og det er jo ikke helt bra (Les- altfor mye folk). Først så får vi se om isen legger seg, og snøen kommer etterpå. Is uten snø, er ikke så morro.. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Hvordan er reglene for kjøring på is? Gjelder veitrafikkloven der, og er det samme regler for kjøring på sjøis som på innsjøis? Edit: Fant det selv :-) Av friluftslovens § 6 første ledd annet punktum framgår det uttrykkelig at også ferdsel på islagt sjø (saltvann) er fri for enhver. Det betyr at det er fritt fram for turgåing og skøytesport på isen. Når forholdene tillater det, vil dessuten bilkjøring og annen motorferdsel på sjøis være tillatt (i motsetning til på vassdrag, herunder innsjøer). Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 veit om et sted i nærheten man kjøre jeg. kommer nærmere tilbake om det... Siter Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Morty veit om et sted i nærheten man kjøre jeg. kommer nærmere tilbake om det... BRA!!;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg