_S|ndre^ Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Har et lite problem. Av og til går turtallet opp på 1500 omdreininger eller høyere og holder seg der en god stund.. og plutselig faller ned på 6-700 igjenn. Av og til går den opp og ned raskt fra 1500 til 2000. Er det spjeldmekanismen her som er gåen ? Er forresten en M20B25 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Prøv å kjøp en injection rens. (Koster vel 100lapp) Hadde høy og ujevn tomgang på M50B20'n jeg hadde selv. Kjørte en slik rens du har i tanken. Tomgangen var veldig høy under tiden den var i tanken, så gikk den ned og stabilisterte seg. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Høres ut som problem med tomgangsregulatoren, Den står i åpen posisjon, motoren går på bensinkutt og den jager mellom 1500 og 2000 rpm ca.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Kan det også være, men vil den ikke fuske mer hvis den er gåen. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_S|ndre^ Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Den hørest jo ut som en traktor når den går på 600 omdreininger da :P Hehe.. sikkert tomgangsregulatoren ja. Men er det automatchoke på disse ? Takker for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Falskluft kan jo også være en årsak. Prøv å spray startgass på alle innsugs -og vakumslanger. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_S|ndre^ Skrevet Oktober 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Remi Berg Falskluft kan jo også være en årsak. Prøv å spray startgass på alle innsugs -og vakumslanger. Hmm.. kansje litt rart om det skulle vere falskluft da.. når det bare skjer av og til, og den holder seg på et bestemt turtall. Men.. takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Høres ut som problem med tomgangsregulatoren, Den står i åpen posisjon, motoren går på bensinkutt og den jager mellom 1500 og 2000 rpm ca.... det tror jeg også.... har hatt samme problemet på flere biler. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_S|ndre^ Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Skal det vere automatchoke på disse motorene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by ViBe^ Skal det vere automatchoke på disse motorene ? ja,mener det ( er ikke 100% sikker ) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW- Bergen Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Har selv hatt samme problem med min 320, jeg bytta bare bensinslange da det viste seg å være skader på denne... Etter det gikk det som bare det.... Siter BMW 325I E36 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHopen Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Har noe av samme problemet, Noen av dere som har peil?? http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=53994 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_S|ndre^ Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Takker for svar! Men f***!! Klarte selfølgelig å sprenge litt elektronikk også i helga. Da jeg skulle koble forsterker.. klarte jeg å velte den ene forsterkeren bort i batteripolene... GNIIISTGNIIIST! Den andre forsterkeren som lå lenger borte sprengte. Jeg har satt i ny forsterker.. men i den er det en syk suselyd i takt med dynamoens turtall. Å koble i fylla er ikke akkurat å anbefale... hehe. Noen som har noen formening om hva annet jeg har sprengt ? :D Siden jeg har ny forsterker og det likevell er suselyd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg