Volvo-Lars Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Noen som kan fortelle meg hva som er bra å dårlig med 16v motoren? Forskjell på turbo å non turbo motoren? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Dårlig!? Vet ikke. Hørt at b230ft/fk blokka skal tåle litt mer. Litt tykkere vegger i dem. Men det skal visst ikke ha noe å si før du kjører med 350hk+ og opp mot 8000 på turtelleren. b234f satt i 740/940 glt. Den fås ikke i turbo orginalt ellers har du b204ft som er orginal turbo. Ble levert i litt syderlige strøk!? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 B234F med turbo finnes vel orginalt ??? Så en 745/945 hvor det stod "16v turbo intercooler" Mulig det var noe jalla mekk med den bilen Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 hørte at 16V toppen er MYE mindre holdbar enn 8V toppen... kan jo komme av at den er produsert i frankrike av Renault Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by volvovassdal hørte at 16V toppen er MYE mindre holdbar enn 8V toppen... kan jo komme av at den er produsert i frankrike av Renault DUST Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Jeg hørte at 16V-toppen er ganske bra, og at det er derfor den er poulær blant +500 WHP-Volvofolket i Sverige. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by lars_b B234F med turbo finnes vel orginalt ??? Så en 745/945 hvor det stod "16v turbo intercooler" Mulig det var noe jalla mekk med den bilen Nei den gjør nok ikke det...men visst finns det 740-940/960 som er 16v turbo ja,men disse er som tidligere nevnt en 2,0liter,altså en b204. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 16 v toppen er helt klart grom topp,den kan du få ut nok med hk ut av!! men blokka er søppel,pga har ikke samme stivinga som andre røblokker. 16 v glt toppen er best pga den er ikke turbokjørt,alltså ikke sprekker eller annet tull.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 poffs. sikker på at ikke B234 har den samme stivinga? mener at göran hajjenhjälm på TPC som kjører med denne blokka sa att det var bedre stiving i denne blokka enn vanlig B230! jeg vet ikke, holder meg til B23, men har en B234 i garasjen er idiotiske balanseaksler å på dem, men de går det jo ann og fjerne. toppen som sitter på B204FT har 1mm mindre ventiler og kanalene skal være noe mindre. så GLT toppen er ett bedre utgangspunkt. den skal klare 500 originalt!. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
234 16v Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 hva må man regne med å betale for en komplett topp/motor????????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 B234 med riktig 16v topp yter vel 180 hk ? De toppene er ikke så veldig dyre, jeg kan sikkert skaffe noe hvis det er om å gjørra... Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Poffs 16 v toppen er helt klart grom topp,den kan du få ut nok med hk ut av!! men blokka er søppel,pga har ikke samme stivinga som andre røblokker. 16 v glt toppen er best pga den er ikke turbokjørt,alltså ikke sprekker eller annet tull.... Vi får se om min b234ft tåler de 300hk ++ den har til våren da. Tålte ihvertfall at han svensken kjørte... Vet at de har brukt de blokkene der over 400hk, men ikke hva som evt er gjort med dem. En Orinal b234f har vel 155-160HK mener jeg.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exoticman Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 skal man ha 400 500 hk er 8 v toppen like god som 16v toppen. men over det kan det være bedre med 16 v toppen. det sa vertfall volvo bygger i sverige. han var i bilsport. Siter Volvo 240 b23e har kjøpt 740 tic motor som skal inn volvo 245(høgger) Volvo 245(høgger) Mercedes 230 te (høgger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Men gir ikke 16v toppen mer NM? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Zerox Men gir ikke 16v toppen mer NM? det er literantallet som gir nm, mere volum,mere moment. 16 v toppen gir jo mere bånndrag enn 8v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.