Gå til innhold

Opel Omega/Omega 3000/Lotus Omega Evo?

Ranger emnet


µmega

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Er forsåvidt ny her på forumet, så jeg har ingen bekjendtskaper om hvem som har hvilken bil...

 

men er det noen som har prøvd å blande orginalstyling fra omega 3000/lotus Evo? tenkte spesiellt på disse hjulbuene og kanal skjørtene som er på en omega evo :D Om bilene eventuellt har samme ramme? om de passer på hverandre?

lotus.jpg

 

Har en en opel omega 2.0i selv, som er stylet til omega 3000. Den blir nok bygd om til en 3.0/24v men mangler motor....:(

 

håper det finnes noen der ute med kunnskap som kan hjelpe meg...

 

På forhånd takk

-=Micromega=-

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motor til deg.. :D

 

Jeg har en Lotusfanger forran som jeg skal montere på min. Men da må jeg først støpe den om litt i bredden. Lotus er breddet forran og bak. Lotus Omega er basert på 3.0 24v, men som Bent nesten sier så er karosseridetaljene i glassfiber. Forøvrig passer også EVO 500 fangere også dårlig på vanlig omega fordi den er bredere. Og sånn sett syns ikke jeg at 500 fangeren er så rå, men bilen i seg selv er skamfet.. :)

 

Omega ruuler.. :D

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, det må da egentli gå ann å få tak i lotus settet på en billigere måte? brukt, import.... noe må det da finnes.... noen som vet hvordan disse hjulbuene er bygd opp på styling settet? samme med dørpanelene og sideskjørtene....

 

Turbomega: Helt enig! Omega er tingen, sitter som støpt på vegen!

 

pris for motor.... er den komplett? bare å sette rett oppi å kjøre eller? hehe:)

 

Har fått en godkjenning fra biltilsynet ang motor bytte, og den ver invilget...:)

 

3.0i 24V de måtte bare ha litt specs ang motoren...

 

-=microega=-

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3000 er en C30SE motor på 204hk og 270nm.

 

Hva med bremser og sånt...alt i orden der?

 

Når det gjelder dette med runde hjulbuer, har ikke Voxal eller hva det heter "Omega" med runde hjulbuer? I så fall burde vell disse passe rett over da det er samme bilen.

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... kan ikke huske å ha venten hørt eller sett noen som har orginalt runde av omega A 86-93... (husket jeg rikig?)

 

Vet om en kar her i harstad som valser hjulbuer på omega A serien, men har pr dags dato ikke sett EN som har orginal av den typen....

 

men kan jo egenlig godt hende da...

 

-=Micromega=-

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, de du nok fant var nok ikke 86-93 modeller, hvisst de hadde runde hjulbuer, enten det eller så var de, som det ble sakt tidligere her, ombygd....

 

Jeg blir nok å gå for 3.0i 24V som turbomega hadde, men må ha litt mere specs...:)

 

noen som har noen anbefalinger for råere karross og om bedre ytelse? (luft menge justeringer, eksos osv osv)

 

 

-=Micromega=-

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus Omega og Evo 500 har buer og er originale.. :D hehe

 

Men, ingen dølige omegautgaver hadde runde buer. jeg sveiste inn buer fra framskjermer, ligger bilder på hjemmesiden min fra dette...

 

Ellers kandu bruke de som Bent (Corsa Tuner) referere til.

Opel Senator B har "runde" buer bak og passer på. De er litt vanskelige å få tak i, men et stalltips er at Blomdal har en stabel med nye slike. Det er bare at de koster like mye som Mantzel-buene, og mantzel sine er penere. Et sted mellom 1000-1500,- for kun buer.

 

Må også tenke på at innerskjermene må tilpasses. jeg breddet buene i samme slengen, måtte dra ut hele innerskjermen noen cm, men så er der plass til sikkert 12" brede felger nå da.. :D

Skal bygge på døren litt, slik at den samme buen forstsetter der.

Noen mener at men bør ta venstre skjerm forran til høyre bak og omvendt, men det gjorde ikke jeg. :/

 

 

jeg skal som sagt støpe om Lotusfangeren min slik at den passer på en bil med originale framskjermer. Etterpå lurte jeg på å ta avstøpning, lage form og støpe flere. Blir litt arbeid, før jeg vet noe mer, tipper jeg vil ha 2-3000 for en ferdig støpt fanger.

 

Motoren ja.. Det er en 90 mod C30SE på 204hk. Har sittet i Vauxhall Carlton (omega i england). Den mangler svinghjul og clutch, men ledningsnett, styringsenhet, LMM, starter, dynamo, servopumpe, frontrør med lambda, powerfilter, de fleste radiatorslanger følger med. Eneste er at svinghjulet mangler og at servoslanger og vacumslangen til bremsekraftforsterkeren må moddes litt for å passe på venstrestyrt bil. Om omegaen din er nyere enn 08.90 er ledningene plyg and play, hvis ikke må noen få kobles. Motoren har gått ca 240.000km, svetter bittelitt og ryker bittelitt, men det gjør alle disse. Kjørte den over 50 mil og så ikke noe forskjell på peilepinnen. pris: 6500,- Vanligvis ligger de på 10-15.000,- komplett, så det er ganske billig..

 

Hva slags bil har du? motor originalt.. har papirer for godkjenning av 3.0 24v du kan få med...

 

Står på Vigra ved Ålesund.

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Omega A 2.0i GL som er modifisert bittelitt på utseènde...

Hekk og front fanger er av styling typen(er usikker på merke).... kanalskjørt er av universal typen... og er hellakkerte.

 

det er en helt orginal 2.0i, så vidt jeg vet hvertfall.... den er bruktbils importert fra tyskland i 94 og går usedvanelig godt til å kun være 115hk.... (tror det er ett eller anna som er modifisert på motoren av den forrige eieren...) har hatt 235km/t på den med senke sett og power filter fra kn og sportseksos fra supersprint...

(men det lukta svidd olje ca 1 min etterpå da:) )

 

Er det gearkasse med motoren?

hvordan er den giret?

 

-=Micromega=-

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår