Gå til innhold

bytte motor

Ranger emnet


turbo tobben

Anbefalte innlegg

Tror ikke det skal være så vanskelig.

 

Jeg har ikke gjort det for å si det sånn, men da jeg kjøpte bilen min var det allerede gjort.

Det har stått en b23e i min, nå er det b21et. Det jeg la merke til på min, er at dem som har bytta motor må ha bytta bremsekraftforsterker, for jeg har en sånn stoor boks... + at bremseskivene forran er ventilerte...

 

Ellers tror jeg ikke dem som har bytta motor har gjort noe spesielt annet enn de to tinga med selve bilen.;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! De volvo-intercoolerne fra 740 er elendige.. Ta å få tak i en lastebilintercooler og kapp den ned slik at den passer inn forran radiatoren, og sveis igjen det du har kappa, bruker bare noen alu-plater og vips har du en myye bedre interccoler. Men husk, jo større jo bedre! Lønner seg å ha den like stor som radiatoren og kanskje la den gå litt lengre ned enn det radiatoren gjør :) Oljekjøler MÅ man har hvis en har turbo, der en selvfølge! ;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo legges til at hvist den b23e`en din er fra... ja 83 eller no sånt, så har du antakeligvis en 405 topp, som igjen vil gi mer power, og der er jo ferdige dysehull oxo, (men du må/bør flytte over ventilene fra den andre toppen, å kanskje få de slipt...)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe ledningsnett til turboen. Det eneste jeg vet er at det er noen "følere" / ledninger til innsuget, er 3stk "følere".. En av dem er til kaldstartsventilen! + at det er en føler på bensin-regulatoren/eller hva den nå heter, sånn liten box som sitter under innsuget som det går en 2stk bensinrør til...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår