Gå til innhold

Prosjekt uno turbo aka "italian crap"

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Hei

 

Får vel legge inn en tråd her jeg også da om prosjektet mitt, en Fiat uno turbo 86 modell.

 

Bilen har nå vært under bygging i snart ett halvt år, selv om mesteparten av tiden har bilen fungert som bruksbil. Nå står den da stille pga en ødelagt giver og at jeg skal oppgradere intercooler og lage noe mer kjøling til bremsene.

 

Hva som er gjort:

Motor

Ny turbo (volvo v40 turbo)

Nye dyser (rekord 2,2l dyser)

Justerbar bensintrykksregulator

Ny kam

Bedre vannpumpe

dobbeltfjæra ventiler

ny topppakning

andre pakninger nye

oljeånder

nye plugger

nye pluggledninger

nytt fordelerlokk

porta topp

slipte ventiler

eksos bandasje på varme deler samt bensin tilførsel

 

bunndelen av motoren er fårløpig orginal

 

ellers har jeg 2,5" eksos fra turboen, åpent filter, turbo xs åpen dump, nye fangere, bøtteseter, ny turbotrykksmåler, spenningsmåler, stab stag foran og bak. Røde koni for tiden.

 

har også kaste ut mest mulig for minimal vekt og kjører kun på tom mage og 5liter på tanken

 

Har masse annet som er gjort med bilen også, men ikke lett å komme på alt i farten :P

 

Planer fremover:

 

Få den til å starte igjen, kappe fanger foran og sette på den nye intercooleren, luftinnsug panser, stive opp bakstilling, halvbur, omp ratt med snap off, fuel cell og facet bensinpumpe, flytte batteri bak, 15" compomotive, høydejusterbart understell. Stille cambervinkelen, megasquirt datasprut

 

har også planer om lakkering osv, men det tar jeg i siste omgang (go before show) tror også at jeg blir nødt til å bredde bilen litt før en evt lakkering.

 

Noen bilder:

 

kommer så fort jeg har fått serverplass

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke noe nå jeg, får ikke lagt ut bilder på hverken photobucket, home.no, start.no eller min egen server. Merkerlig.

 

Har henta ny frontfanger nå som skal kuttes hull i til intercooler samt en ny sensor slik at jeg får fyra jævelskapet snart. Tenkte også å justere wastegaten slik at jeg får en rundt 1,1-1,2 bars trykk;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker litt av vært, noe er gjort hjemme i garasjen, noe utenfor leiligheten og noe i andres garasjer.

 

Fikk kul plystre lyd på a6 etterhvert ja, måtte bare få større utløp til dumpen

 

gleder meg til jeg får det skikkelig i gang, og når jeg får datasprut og ny bensinpumpe så skal det bli bra etterhvert.

 

Hvis jeg får mappet det skikkelig så skal effekten havne rundt 200-220hk. Spørsmålet er hvor langt den berømte strikken skal strekkes:D

 

jeg kjører til det ryker, alltid;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Bruker litt av vært, noe er gjort hjemme i garasjen, noe utenfor leiligheten og noe i andres garasjer.

 

Fikk kul plystre lyd på a6 etterhvert ja, måtte bare få større utløp til dumpen

 

gleder meg til jeg får det skikkelig i gang, og når jeg får datasprut og ny bensinpumpe så skal det bli bra etterhvert.

 

Hvis jeg får mappet det skikkelig så skal effekten havne rundt 200-220hk. Spørsmålet er hvor langt den berømte strikken skal strekkes:D

 

jeg kjører til det ryker, alltid;)

 

Det høres bra ut at du begynner å få på litt mere deler. tok dere av dumpen på A6`n eller? Du skal til ingierstrand til helga?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av dumpen på a6 ja, må ha den på min:)

 

Får vel ta meg en tur til ingerstrand til helgen da, spørs litt hvordan været er da min bil ikke tåler vann lenger (pga ingen innerskjermer og fanger)

 

Skrur for harde livet nå, skal vel fyre den i løpet av et par timer.

 

Er det ingen som har en server plass til meg dA? bare for en stund, er ikke store bildene

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye feilsøking og litt omlegging og reparering av ledningsnett startet endelig motoren, klarte å ødelegge en plugg også, så jeg måtte dra tur retur hønefoss for reserve plugger (16,5mil totalt:D ) nå må bare fanger tilpasses så er dette klar for testkjøring:D

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Etter mye feilsøking og litt omlegging og reparering av ledningsnett startet endelig motoren, klarte å ødelegge en plugg også, så jeg måtte dra tur retur hønefoss for reserve plugger (16,5mil totalt:D ) nå må bare fanger tilpasses så er dette klar for testkjøring:D

 

Det er vel ikke store jobben å sage litt hull og sparkle litt? Drit i fangeren for øyeblikket, tror jeg bare hadde testet den litt uten fanger, litt show off av intercooler`n ;)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår