eek Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 min 84' golf 1.6 liter har en tendens til å ettertenne noen ganger. har skjedd 3 ganger siste uka eller noe. holder heldigvis clutchen inn når jeg skrur av, men det er jo ganske irriterende. alt har jo sin grunn, så hva er galt siden den ettertenner? Siter polog40 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 tenningsjustering, tomgangsjustering/forgasserjustering kanskje.. ja vil elsker org. golf forgassere!!! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 prøv sånn motorrens på flaske som du hiver i bensinen. Kan være gammel sot som ligger å gløder når du skur av tenningen. edit: nå tenker jeg på sånn at den går forsatt etter du skrur av tenningen på bilen. kanskje jeg missforstod litt. hva var det det het igjen? Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 det er ettertenning ja..at motoren "hopper" etter at man skrur av tenninga.. kan kanskje være påtide og bytte plugger/ledninger også kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Originally posted by vwgolf2 det er ettertenning ja..at motoren "hopper" etter at man skrur av tenninga.. kan kanskje være påtide og bytte plugger/ledninger også kanskje? ikke vits å bytte ledninger ihvertfall. Prøv sånn motorrens du. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Hva slags motorrens er dette?? Har det samme problemet jeg. Plugger har jeg neste akkurat byttet.. Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 husker ikke hva den het i farten, STP som lager den mener jeg. Kan jo prøve med V-power eller de tilsvarende bensinene fra hydro og statoil. de er jo tilsatt slikt stoff. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 har samme problem eg og. men skjer bare etter litt tung kjøring. oppstod etter forgasserskifte for ein uke sidan. skal skifte tennplugger og kabler muligens ny coil i nærmaste framtid. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 ingen vits i kjøre vpower.... no dritt ingen funk....ta av forgasseren og rens den la den lige i bensin noen timer for å gjøre seg rein.... kjøp nye plugger osv.. sikert slitte.... lykke til... Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Liten vits i å prøve det rense greiene. Det som er den beste måten å fjerne sot og koks i sylinderne er å helle vann, (uten sukker rens flaskene godt før bruk) ned i gasseren mens du ruser motoren skikkelig. Da vil du se mye sot komme ut om du har noe. Jeg fikk et tips om dette da min også ettertenner. Men hadde liten tru på at det var noe som helst vesentlig skitt i mine sylindre, ingen daukjøring her ;) Det viste det seg heller ikke å være. Problemet er at på de gamle forgasserne blir det liggende igjen rester av bensin i gasseren (og dermed også i sylindern) som vil ettertenne. Dette skyldes slitte- / feil instillte gassere. Har prøvd å fikse ettertenningsproblem på tre golfer og har alltid funnet ut at gasseren er problemet. Har enda ikke opplevd at koks har skylda. Tenningstidspunkt kan jo seff være en årsak, men det er det jo ingen kunst å sjekke over før man begynner feilsøking. Bytt gasser og du vil merke forskjellen. Finnes overhalingssett til stort sett alle gassere hvor du bytter slitedeler bare. Btw: mye billigere enn å kjøpe ny gasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Hadde ettertenning på min gamle golf - bare å sette i fjerde gir og trø på bremsa samtidig som du slipper clutchen når du stopper :D Så hopper den ikke så jævlig :D hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Begynn med det enkleste: Sjekk om du har for tidlig tenning, og om pluggene dine er "for varme" (gradetallet). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 La meg gjette...du kjører 95 octan?? bytt til 98 octan så forsvinner det. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Originally posted by desses Liten vits i å prøve det rense greiene. Det som er den beste måten å fjerne sot og koks i sylinderne er å helle vann, (uten sukker rens flaskene godt før bruk) ned i gasseren mens du ruser motoren skikkelig. Da vil du se mye sot komme ut om du har noe. Jeg fikk et tips om dette da min også ettertenner. Men hadde liten tru på at det var noe som helst vesentlig skitt i mine sylindre, ingen daukjøring her ;) Det viste det seg heller ikke å være. Problemet er at på de gamle forgasserne blir det liggende igjen rester av bensin i gasseren (og dermed også i sylindern) som vil ettertenne. Dette skyldes slitte- / feil instillte gassere. Har prøvd å fikse ettertenningsproblem på tre golfer og har alltid funnet ut at gasseren er problemet. Har enda ikke opplevd at koks har skylda. Tenningstidspunkt kan jo seff være en årsak, men det er det jo ingen kunst å sjekke over før man begynner feilsøking. Bytt gasser og du vil merke forskjellen. Finnes overhalingssett til stort sett alle gassere hvor du bytter slitedeler bare. Btw: mye billigere enn å kjøpe ny gasser. vann??????????? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 hmmm?!?!? sikker på dette? vet de gjør det på turboer, men på en liten 1,1-1,8 tror jeg ikke dete er noe funk i!! vis du skal gjøre ville jeg brukt jævli lite vann:) jaja bytt fra 95okt til98 bly, det r faktisk det de går på!! Originally posted by desses Liten vits i å prøve det rense greiene. Det som er den beste måten å fjerne sot og koks i sylinderne er å helle vann, (uten sukker rens flaskene godt før bruk) ned i gasseren mens du ruser motoren skikkelig. Da vil du se mye sot komme ut om du har noe. Jeg fikk et tips om dette da min også ettertenner. Men hadde liten tru på at det var noe som helst vesentlig skitt i mine sylindre, ingen daukjøring her ;) Det viste det seg heller ikke å være. Problemet er at på de gamle forgasserne blir det liggende igjen rester av bensin i gasseren (og dermed også i sylindern) som vil ettertenne. Dette skyldes slitte- / feil instillte gassere. Har prøvd å fikse ettertenningsproblem på tre golfer og har alltid funnet ut at gasseren er problemet. Har enda ikke opplevd at koks har skylda. Tenningstidspunkt kan jo seff være en årsak, men det er det jo ingen kunst å sjekke over før man begynner feilsøking. Bytt gasser og du vil merke forskjellen. Finnes overhalingssett til stort sett alle gassere hvor du bytter slitedeler bare. Btw: mye billigere enn å kjøpe ny gasser. Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg