shaniboy Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hei en kompis fikk problemer idag..han skulle vist legge om til vinter hjul..men han fikk tatt av boltene på bilen..men felger sitter limt fast..har prøvd å sparke og dra og litt sånt..og masse wd40.. hva kan være lurt å gjøre...for å få den av billigst som mulig?...kjøre den varm?`så ta den av`? eller? takk for svar...og en ting var litt usikker hvilken forum jeg skulle poste dette i hehe mvh Siter nå værende bil: =) -Honda CRX v-tec 91mod -Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer) Tidligere biler: - opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt -Nissan Cherry GT Turbo Intercooler -BMW 325 e30 -Opel corsa 1,3 gt sport -BMW 320 e30 http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hatt samme problem selv.. skøyt inn wd40 i massevis, og lot det stå over natta.. dagen etter var det bare og ta en slegge, og banke litt på innsiden av dekket.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Løsn litt på boltene, 3mm gleppe kanskje, kjør noen meter imens man svinger litt, funker hver gang. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaniboy Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hehe..takk for svar...skal si ifra til han...så får se se om felger detter av hehe... Siter nå værende bil: =) -Honda CRX v-tec 91mod -Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer) Tidligere biler: - opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt -Nissan Cherry GT Turbo Intercooler -BMW 325 e30 -Opel corsa 1,3 gt sport -BMW 320 e30 http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Bruk ett heidundranes langt rør på "skralla". Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Det man SKAL gjøre er å slå på dekket med plasklubbe fra innersiden... Hvis du ikke har plasklubbe men men vanlig hammer husk å slå på hjulet å ikke felgen :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by momo Det man SKAL gjøre er å slå på dekket med plasklubbe fra innersiden... Hvis du ikke har plasklubbe men men vanlig hammer husk å slå på hjulet å ikke felgen :D Legg en 2x4" i mellom når du slår med slegga på utsiden, funka som snus på forrige bilen min :D -edit- Ikke heelt å anbefale om du har dårlig tid og dyre felger da.. :rolleyes: Og jeg stiller ingen garanti for at det ikke blir kast i felgen.. :D Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Fridjow Løsn litt på boltene, 3mm gleppe kanskje, kjør noen meter imens man svinger litt, funker hver gang. Eg likte denne løsningen! :D (bare du har stor nok parkerings plass) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrLaban Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by dalan Legg en 2x4" i mellom når du slår med slegga på utsiden, funka som snus på forrige bilen min :D -edit- Ikke heelt å anbefale om du har dårlig tid og dyre felger da.. :rolleyes: Og jeg stiller ingen garanti for at det ikke blir kast i felgen.. :D Er vel helst en stålfelg som sitter dette tenker jeg. Alu. pleier ikke sette seg slik. SLEGGEMEKK!!!! ....da løsner den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 COPASLIP (kopperpasta) <---- fy faan for en fin ting :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by DrLaban Alu. pleier ikke sette seg slik. Å jo....de sitter de å.....tro meg.....på Peugeot som jeg jobba på før brukte vi bare litt simpel karate......et eller to spark på dekket å hjulet datt av..... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Moldvarp Eg likte denne løsningen! :D (bare du har stor nok parkerings plass) Bare ikke kast deg ut på motorveien så;) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 heh... mange kjerringråd her nå. den proffe måten å gjøre dette på er å bruke tid. du skaffer deg masse wd40 og ei kopperklubbe. du lar wd40'n stå over natta. pøs på ei halv boks. så jekker du dritten. legger deg bak og klistrer på ett lag med sølvtape dersom du er litt redd for riper i felgen bak .. :P så dunker du moderat hardt, tørner hjulet 20 cm, dunker tørner dunker tørner dunker tørner helt til dritten går av. etter tjue minutter begynner du å slå hardere, hold på sånn en time halvannen før du til slutt slår så hart at bilen rister på bukkene. du kan hvis du gidder kjøle ned navet med kjølespray. husk da og kjøle ned midten og la kulda arbeide seg utover og dunk før den sprer seg til felgen. lykke til :D ps: kjøre med bolter ute er ikke spes lurt. stor sjans for å føkke opp gjenger .. og tro meg .. det ønsker du ikke. Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by hjinx heh... mange kjerringråd her nå. den proffe måten å gjøre dette på er å bruke tid. du skaffer deg masse wd40 og ei kopperklubbe. du lar wd40'n stå over natta. pøs på ei halv boks. så jekker du dritten. legger deg bak og klistrer på ett lag med sølvtape dersom du er litt redd for riper i felgen bak .. :P så dunker du moderat hardt, tørner hjulet 20 cm, dunker tørner dunker tørner dunker tørner helt til dritten går av. etter tjue minutter begynner du å slå hardere, hold på sånn en time halvannen før du til slutt slår så hart at bilen rister på bukkene. du kan hvis du gidder kjøle ned navet med kjølespray. husk da og kjøle ned midten og la kulda arbeide seg utover og dunk før den sprer seg til felgen. lykke til :D ps: kjøre med bolter ute er ikke spes lurt. stor sjans for å føkke opp gjenger .. og tro meg .. det ønsker du ikke. 3mm, da viler den på boltene! Til nød på senternavet! Gjengene? Da har du jo nesten tatt ut boltene! Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by hjinx du skaffer deg masse wd40 og ei kopperklubbe. ps: kjøre med bolter ute er ikke spes lurt. stor sjans for å føkke opp gjenger .. og tro meg .. det ønsker du ikke. Kan jo godt verr man ønsker det?? (skal montere 10 mm spacere for eks.. og derfor må man bytte til lengre bolter..! ;) (drit i bolter til vinterhjula :D ) *hehe* Bare tuller vettu..!! Og apropos WD40.. Vis du har tromler bak kan det jo verr litt dumt og drukne den i dette??? Ikkje det at du bremser så altfor mye bak alikevel da.. Kopperklubbe??? Gummiklubbe, Sandslegge, Sandklubbe even, men kobberklubbe? Trodde Kobberen ville fint klare og lage stygge sår i Aluminium.. Ikkje det at eg følgte med i Matrial Lære timene altså, men trudde liksom bare kobber var litt hardere og sprøere enn alu.. Har personligt brukt plastikk slegge til å dunke av ein felg, og det funket nå for meg.. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.