Gå til innhold

bilstereo

Ranger emnet

Peri

Anbefalte innlegg

Originally posted by fluid85

Til den prisen ville jeg kjøpt en 5/6-kanals forsterker, frontsett, 6x9ere, basser og ny spiller.. Hvis den du ikke har fra før er bra nok. Det finnes uttallige merker å velge mellom, så det er bare å kikke litt så finner du nok noe dugende.

ok. da er enn litt på vei hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg ikke har så mye peil på 205 så ville jeg tru det er er all right bil å bygge anlegg i.. Den er ganske liten, noe som gjør det lett å få bra lyd uten å bruke for mye penger. Hvis du bytter ut orginalhøyttalerene forran med noen litt bedre og legger ny ledninger og setter i noen 6x9ere i hattehylla så er du på god vei. Kjøper du en 5-kanals forsterker også så kan du koble alle høyttalere til forsterkeren + 1 basser. Merke er vanskelig å si noe om, men Rockford Fosgate, Kicker, JL Audio, JBL, Planet Audio og MTX er noen av merkene du burde ta en titt på. De har høyttalere og forsterkere i den prisklassen du er ute etter. Av spillere så kan du f.eks. ta en titt på sony, pioneer og VDO.

Nissan Car Club Norway

"Sånn ærre i racing.."

- Nissan Almera 2000 1,5L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, den bilen er en god bil å få lyd i, bassmessig..

Men, vet ikke hvordan det står til meg høyttalerplasseringer osv..

Men, måten jeg ville gjort det på om du skal sette sammen et anlegg som skal spille best mulig til minst mulig pris hadde kommet til å sett slik ut :

Spiller : Pioneer DEH-P5600MP 3000,-

Forsterker : Soundstream XTA720.4 3690,-

Subwoofer : Peerless Resolution 12 1340,-

Frontsett : Soundstream XSC.6 eller 5 1290,- (1090)

Når det gjelder kabler, så ser jeg KnuKonceptz som en bedre kandidat til det, siden de leverer kabler og tilbehør til bilstereo som har meget god kvalitet i forhold til prisen du må ut for det.

Stinger har meget høye priser på sine produkter..

Jeg selger alle disse merkene, men vil du bygge det billigst mulig, og best mulig med tanke på penger og "prestanda" hadde jeg gått for KnuKonceptz..

Dette er da en pakke jeg har nylig installert i bilen til en kunde, og dette ble utrooolig bra..

Det spiller pent og laidback slik jeg har satt det opp, samtidig som jeg virkelig kan gi på med tanke på basstrykk..

Det er virkelig mye strøm i den Soundstream forsterkeren....!!!

Grunnen til at jeg ikke valgte Soundstream bass sammen med dette oppsettet er kun fordi de ikke har basser med enkle 4 ohms spoler..

Er du ute etter å bruke litt mer penger enn det, eller mindre for den del, eller bare er ute etter noe med litt annen prioritering, så fikser jeg det og..

Du kan også gjerne ringe meg om du føler for at det er bedre å prate pr telefon.. Noe som er tilfellet.. ;)

99314035

Mvh

Lars Ove Skarseth

Hansen Radio & TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat bygget anlegg i en sånn en jeg også. fin å bygge anlegg i den. jeg brygde en kasse med 10" Vibe black air i. det spilte også veldig bra. Jeg ville ha kjøpt med en bra 4 kanaler eller 2stk 2 kanaler (kommer an på hvor mange og hvor bra suber)

Dropp 6x9", du får ikke plass til så mange i baksete ditt alikavell.

kjøp deg et godt og stort frontsett og monter det.

skal se om jeg kan ordne noen bilder av det anlegget jeg monterte i den 205'en

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peri

trenger noen forslag til bilstereo!?

kabler ledninger..?

komponenter..?

forsterkere...?

eventuelt bra websider.. :)

pris i 15000 klassen :D

MVH Peri

Dropp 5/6-kanals forsterkere og 6x9", sats på en enkelt anlegg med få og bra kompontenter, bestående av:

Cd-spiller: ca 3.000 kr

Frontsystem (diskant + mellomtone): ca 3.000 kr

Subwoofer (10 eler 12"): ca 2.000 kr

4 kanals forsterker (4x50W eller mer): ca 5.000 kr

Kabler og materialer: ca 2.000 kr

Da har du et bra anlegg til 15.000 kr!

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en bra Mp3/cd spiller.

1 stk 4 kanals. event 2stk 2 kanals.

altså 2 kanaler til front, og brokobbling til sub.

komponent front sett, og 1 sub.

bør få brukbart for 15 000,-

eks:

hos Eltek. http://www.dynabel.no

BF0604 dynaBel BF0604 - 4x60 Watt RMS Bilforsterker NOK 1998.00 NOK 1998.00

PE8112 Peerless Resolution 12" bass, 4ohm, pris pr. stk NOK 1348.00 NOK 1348.00

PE6006 Peerless Definition 6" komponentsett, pris pr. par NOK 1598.00 NOK 1598.00

--------------------------------------------------------------------------------

Totalt NOK 4 944.00

Kabler havner vel på 2 000 totalt.

http://www.Ljudia.no

Zachry 33

Normalpris inkl.moms: 750.00 / stk

Internetpris inkl mva: 750.00/stk

Lukket kasse for en 12" bass. Nettovolum 33 liter

Pioneer DEH-P5600MP

Normalpris inkl.moms: 2 695.00 / stk

10 389,- totalt

Frontsettet spiller bra, litt usikker på hvor dypt denne subben spiller, men ønsker du rommling bør du gå opp til 15".

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider