Peri Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 trenger noen forslag til bilstereo!? kabler ledninger..? komponenter..? forsterkere...? eventuelt bra websider.. :) pris i 15000 klassen :D MVH Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Hei..! Hvis du hadde kommet med et litt mer målrettet spørsmål så hadde det vært lettere og kommet med et svar til deg... Del gjerne med oss hva du vil oppnå, hvilken bil du har, og kanskje om du har noe utstyr fra før som du gjerne vil bruke opp.. Skyt løs... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Til den prisen ville jeg kjøpt en 5/6-kanals forsterker, frontsett, 6x9ere, basser og ny spiller.. Hvis den du ikke har fra før er bra nok. Det finnes uttallige merker å velge mellom, så det er bare å kikke litt så finner du nok noe dugende. Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 hm har ikke noenting... har tenkt meg en 2o5 gti (peugeot) kunne tenke meg et brukkbart anlegg liksom..? kanskje noen bra websider eller noe sånt? brukbare merker ?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 men det er meg da :) Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by fluid85 Til den prisen ville jeg kjøpt en 5/6-kanals forsterker, frontsett, 6x9ere, basser og ny spiller.. Hvis den du ikke har fra før er bra nok. Det finnes uttallige merker å velge mellom, så det er bare å kikke litt så finner du nok noe dugende. ok. da er enn litt på vei hvertfall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Selvom jeg ikke har så mye peil på 205 så ville jeg tru det er er all right bil å bygge anlegg i.. Den er ganske liten, noe som gjør det lett å få bra lyd uten å bruke for mye penger. Hvis du bytter ut orginalhøyttalerene forran med noen litt bedre og legger ny ledninger og setter i noen 6x9ere i hattehylla så er du på god vei. Kjøper du en 5-kanals forsterker også så kan du koble alle høyttalere til forsterkeren + 1 basser. Merke er vanskelig å si noe om, men Rockford Fosgate, Kicker, JL Audio, JBL, Planet Audio og MTX er noen av merkene du burde ta en titt på. De har høyttalere og forsterkere i den prisklassen du er ute etter. Av spillere så kan du f.eks. ta en titt på sony, pioneer og VDO. Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 ok takk skall du ha :D denn hjalp en del =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Kabler burde du kjøpe Stinger. Ta også en titt på bilradiospes.no de har en del billig og bra. Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 kikka faktisk der istad ;p hadde en del tilbus så jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 For all del, den bilen er en god bil å få lyd i, bassmessig.. Men, vet ikke hvordan det står til meg høyttalerplasseringer osv.. Men, måten jeg ville gjort det på om du skal sette sammen et anlegg som skal spille best mulig til minst mulig pris hadde kommet til å sett slik ut : Spiller : Pioneer DEH-P5600MP 3000,- Forsterker : Soundstream XTA720.4 3690,- Subwoofer : Peerless Resolution 12 1340,- Frontsett : Soundstream XSC.6 eller 5 1290,- (1090) Når det gjelder kabler, så ser jeg KnuKonceptz som en bedre kandidat til det, siden de leverer kabler og tilbehør til bilstereo som har meget god kvalitet i forhold til prisen du må ut for det. Stinger har meget høye priser på sine produkter.. Jeg selger alle disse merkene, men vil du bygge det billigst mulig, og best mulig med tanke på penger og "prestanda" hadde jeg gått for KnuKonceptz.. Dette er da en pakke jeg har nylig installert i bilen til en kunde, og dette ble utrooolig bra.. Det spiller pent og laidback slik jeg har satt det opp, samtidig som jeg virkelig kan gi på med tanke på basstrykk.. Det er virkelig mye strøm i den Soundstream forsterkeren....!!! Grunnen til at jeg ikke valgte Soundstream bass sammen med dette oppsettet er kun fordi de ikke har basser med enkle 4 ohms spoler.. Er du ute etter å bruke litt mer penger enn det, eller mindre for den del, eller bare er ute etter noe med litt annen prioritering, så fikser jeg det og.. Du kan også gjerne ringe meg om du føler for at det er bedre å prate pr telefon.. Noe som er tilfellet.. ;) 99314035 Mvh Lars Ove Skarseth Hansen Radio & TV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 ok tusen takk !! =) denn var til stor hjelp :) får sjekke lit rundt da har lagt deg på buddy listen så får nokk tak i deg. mvh Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 jeg har akkurat bygget anlegg i en sånn en jeg også. fin å bygge anlegg i den. jeg brygde en kasse med 10" Vibe black air i. det spilte også veldig bra. Jeg ville ha kjøpt med en bra 4 kanaler eller 2stk 2 kanaler (kommer an på hvor mange og hvor bra suber) Dropp 6x9", du får ikke plass til så mange i baksete ditt alikavell. kjøp deg et godt og stort frontsett og monter det. skal se om jeg kan ordne noen bilder av det anlegget jeg monterte i den 205'en Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by Peri trenger noen forslag til bilstereo!? kabler ledninger..? komponenter..? forsterkere...? eventuelt bra websider.. :) pris i 15000 klassen :D MVH Peri Dropp 5/6-kanals forsterkere og 6x9", sats på en enkelt anlegg med få og bra kompontenter, bestående av: Cd-spiller: ca 3.000 kr Frontsystem (diskant + mellomtone): ca 3.000 kr Subwoofer (10 eler 12"): ca 2.000 kr 4 kanals forsterker (4x50W eller mer): ca 5.000 kr Kabler og materialer: ca 2.000 kr Da har du et bra anlegg til 15.000 kr! Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Jeg ville kjøpt en bra Mp3/cd spiller. 1 stk 4 kanals. event 2stk 2 kanals. altså 2 kanaler til front, og brokobbling til sub. komponent front sett, og 1 sub. bør få brukbart for 15 000,- eks: hos Eltek. http://www.dynabel.no BF0604 dynaBel BF0604 - 4x60 Watt RMS Bilforsterker NOK 1998.00 NOK 1998.00 PE8112 Peerless Resolution 12" bass, 4ohm, pris pr. stk NOK 1348.00 NOK 1348.00 PE6006 Peerless Definition 6" komponentsett, pris pr. par NOK 1598.00 NOK 1598.00 -------------------------------------------------------------------------------- Totalt NOK 4 944.00 Kabler havner vel på 2 000 totalt. http://www.Ljudia.no Zachry 33 Normalpris inkl.moms: 750.00 / stk Internetpris inkl mva: 750.00/stk Lukket kasse for en 12" bass. Nettovolum 33 liter Pioneer DEH-P5600MP Normalpris inkl.moms: 2 695.00 / stk 10 389,- totalt Frontsettet spiller bra, litt usikker på hvor dypt denne subben spiller, men ønsker du rommling bør du gå opp til 15". T Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg