Gå til innhold

Billig amerikaner - noe å satse på?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Med fare for å gjenta meg selv: er ikke ute etter no performance, bare en amerikansk bil som kan brukes. Så det at bilen "går drit-treigt" eller "ikke akkurat drar skinnet av pølsa" spiller ingen rolle.

 

Mopar er nok dessverre ute av bildet da jeg liker gm-bilene bedre og kan få mer hjelp og deler til disse (hatt slike i familien før).

 

6 eller 4 sylindra motorer utgår, det skal være åtter :)

 

Ideen om scorpio er foreløpig dumpa, med mindre man finner et prakteksemplar til gibortpris

 

Van skal jeg ikke ha. Stasjonsvogn eller muligens sedan som er tingen. Har allerede vært russ så russebil utgår det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med et lite tilllegsspørsmål her nå.

 

Leta igjennom gamle amcar og power blader og leste om "malibu kjøpeguide" og "malibuprosjektet" som har stått i amcar.

 

Der skrives det at de aller fleste malibuer som ble tatt inn til norge var ganske dårlig utstyrt, kun det mest nødvendige (diffbrems, intervall på viskerne, varmetråder i bakruta osv) men buick, olds og pontiac sine søstermodeller var mye bedre utstyrt.

 

Kanskje litt dumt spørsmål dette, men vil det være mer lønnsomt (med tanke på utstyr) å skaffe seg en olds/poncho/buick istedet for malibu? Evt. hvordan er det å ettermontere ting som elvindu, sentrallås osv i en malibu stasj.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en fullsize Gm stv.Gøy med 7-seter hvis gutta skal på tur og utmerkede på vinterføre.Men det er ikke lett å finne en bra i den prisklassen.Jeg vet om en Pontiac Safari som ser grei ut utvendig er grei teknisk,og har meget pent interiør og alt utstyr.Den kan du få for ca 10000 MEN den er kollskadet bak.Har en knekk i rammen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Modmach1

Nå er en Oldsmobile 98 stor, men er jo ikke særlig større en Caprice Stw. Jeg bruker den nevnte Oldsen nå, og en så behagelig bil å kjøre skal en lete lenge etter. En kompis hadde en scorpio ghia og den ble kasta på dynga pga mye tull feil som vistnok var vanlige iflg Ford i Molde. Selvfølgelig smak og behag men jeg har heller valgt en rufsete Olds som har gått 400.000 enn en strøken Scorpio som ikke hadde gått mer enn 10.000 :cool:

 

Men dette er smak og behag og kan ikke diskuteres.

15 lapper kan som nevnt bli litt lite, men man finner nok en grei bil om en leter litt. Har en 80 Buick Century Stw stående med småsint V8 ;) En bil vi satte til side, men går ann å få bil ut av det igjen..

 

Hmmm, egner den centuryen seg som delebil? Pris?

Har faktisk en slik, men med en skadet baksjerm, og trenger en ny skjerm.

Og hvordan er interiør, rust på dører osv?

 

småsint Pontiac 301 med 140hk? :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kramer

 

Hmmm, egner den centuryen seg som delebil? Pris?

Har faktisk en slik, men med en skadet baksjerm, og trenger en ny skjerm.

Og hvordan er interiør, rust på dører osv?

 

småsint Pontiac 301 med 140hk? :op

 

Egner seg bra som det ja. Pris?, gi bud. Interiøret er jeg usikker på hvordan det var..noe er vel ganske okå iallefall. Rust på dører tror jeg det ikke var!

Motoren er en 350 med 4ports gasser. Th350

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Tiden er inne for anskaffelse av bil og jeg har sett meg ut noen alternativer

 

Siden jeg har blitt oppfostra med amerikanske biler er det ikke helt unaturlig at jeg vil ha en amerikansk bil selv. Da det ikke florerer av penger på bankkontoen min kan jeg ikke bruke mer enn 15.000kr, kanskje opp mot 20.000kr dersom det er verdt det.

 

I denne prisklassen (0-15k) er det ikke så alt for mange amerikanere å velge blant, det går for det meste i 78-82 mod. malibu og cutlass stasjonsvogner. Åpen for andre forslag også!

 

Bilen må være kjørbar og brukbar, noe småfiks kan jeg selvfølgelig rette på selv bare det ikke koster allverden. Rust bør det være lite av da jeg ikke kan å sveise (kjenner dog folk som kan hjelpe meg).

 

Så hvilke erfaringer har dere her inne på forumet med disse bilene, både positive og negative. Prøver å suge til meg så mye informasjon jeg klarer her nå :)

 

Har også noen ønsker såklart, det SKAL være bensin, helst en 350motor. Og dersom det er en cutlass så bør det være den utgaven med enkle hovedlykter (før 81?).

 

Det eneste alternativet jeg har sett meg ut til en amerikansk bil er så langt Ford Scorpio 2.8i/2.9i Ghia

 

Bensinforbruk vil vel være ganske likt på alle disse bilene, så det er ingen nevneverdig faktor.

 

Vanlige feil på disse bilene? Rust i bakramme vet jeg, men ellers er det ganske blankt med kunnskap.

 

 

 

Tror du hadde likt en av de to 80 (til 20) og 79 (25) monte carloene med 305 som står på autodb. men kommer ann på avstand den 80 montecarloen i nordland med t tak passer sikkert deg ;) du kan få en 350 med 80en http://veteran.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1057917;Modified=1266397333#img6040703

Endret av Kjape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår