Gå til innhold

Hvor legnge bor men spille inn suben?

Ranger emnet

m@ts

Anbefalte innlegg

Originally posted by m@ts

Hvor lenge bor man spille inn suben for man begyner og dra paa litt? Subenne jeg har er rf p212s4....

Takk for alle var jeg faar

MVH Mats

Ikke helt sikker på at jeg skjønner spørsmålet ditt.

De tar ikke skade av at du drar på litt. Innspilling handler jo bare om å mykgjøre oppheng.

Så innspilling har ikke noe med hvor mye de tåler, de spiller bare ltt bedre etter hvert.

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan være et problem ved fullt pådrag helt i starten, er at det har hent at oppheng har løsnet pga stivheten, men det er bare snakk om noen få timer med spilling så er det egentlig ikke noe problem.

Innspilling handler i mange sammenhenger like mye om å spille inn ørene som å spille inn elementet. Det er ofte en litt psykoakustisk ting dette her.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Det eneste som kan være et problem ved fullt pådrag helt i starten, er at det har hent at oppheng har løsnet pga stivheten, men det er bare snakk om noen få timer med spilling så er det egentlig ikke noe problem.

Innspilling handler i mange sammenhenger like mye om å spille inn ørene som å spille inn elementet. Det er ofte en litt psykoakustisk ting dette her.

mvh

Nettopp!

Dessuten er det i bassrefleks-kasser at den største lydforandringen ligger.

Man mater inn en resonansfrekvens på 25Hz i kasseberegningsprogrammet og monterer et uinnspilt element som har en resonansfrekvens på 35Hz. Det kan ikke låte bra i starten. (ikke det at det låter bra uansett i dine ører!:D )

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider