VEPSEN Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Skal til bergen for å kjøpe en g40 motor av Turbopolo her på forumet på lørdag, derfor lurte jeg på hvor mye man kan lade på disse motora med god tune på bensin/tenning... Skal flytte over turbo/IC og haltech fra NZ motoren, så G-lader og std motorstyring skal ikke brukes. 1bar bør den hvertfall klare? Hvor langt holder dysene? 150hk? Når er det på tide med bedre innsug og porting? Mvh Joakim R Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by VEPSEN Skal til bergen for å kjøpe en g40 motor av Turbopolo her på forumet på lørdag, derfor lurte jeg på hvor mye man kan lade på disse motora med god tune på bensin/tenning... Skal flytte over turbo/IC og haltech fra NZ motoren, så G-lader og std motorstyring skal ikke brukes. 1bar bør den hvertfall klare? Hvor langt holder dysene? 150hk? Når er det på tide med bedre innsug og porting? Mvh Joakim R siden jeg ikke har så mye peiling på akkuratt dette, så må jeg bare spørre litt offtopic: hvor mye skal du gi for motoren? hvor langt har den gått, og hvor mange hk har den? er det 100% sikkert at du skal kjøpe den? mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 hei på deg!!! original dysene holder til ca 175 hk.. g40 innsug kan med fordel byttes ut med et 3f innsug som har større kanaler. veit om en i england som kjørte 3f innsug, og t25 turbo.. han bremsa 160hk ved 0,6bar trykk veit ikke hvilken turbo du går for, men om den flower til under 175 hk på 1 bar, så er det bare å kjøre på! smart å bruke datasprut, da original map sensor kun er 2bar abs. trykk Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by TurboPolo hei på deg!!! original dysene holder til ca 175 hk.. g40 innsug kan med fordel byttes ut med et 3f innsug som har større kanaler. veit om en i england som kjørte 3f innsug, og t25 turbo.. han bremsa 160hk ved 0,6bar trykk veit ikke hvilken turbo du går for, men om den flower til under 175 hk på 1 bar, så er det bare å kjøre på! smart å bruke datasprut, da original map sensor kun er 2bar abs. trykk Mark kjører med T2/T25 hybrid. Vil anbefale å bytte til større dyser ved rundt 160 hk. Steve på PSD har ladet 1,6 bar med G40 lader og orginal ic. Richard Kleinhands ladet 1,6 bar med G60 lader Fungerte greit det Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Oktober 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Takk for alle svar! Dette kan bli moro skjønner jeg!:) Turboen er fra en 180hk 3L diesel. Størrelse messig er den vel som en T25 omtrent, litt større kompressor og litt mindre turbin. Funker fint på NZ motoren hvertfall. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.