Gå til innhold

Turtallsperre på min bil?


Bilskalle

Anbefalte innlegg

Kamerraten min har en 85, den er det turtallsperre på akkurat som på min 86, Ta av luftfilteret(hører det mye bedre da), smelll pedalen i bunn og vent på stikkflammene bak, går nesten bare første gangene med stikkflammene.

Trur du fremdeles ikke på turtallsperra.

Dette gjelder de med store hjernen.

Da hører du(og kjenner) turtallsperra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

x-bilen min...Sierran (84combi) dro vi opp i litt over 60kmt i 1gir, litt over i 100 i 2nd...(skulle til dynga, var 2km unna) og den holdt helt fram til dynga...skulle heller ha gitt den bort...anger på det egentelig(at jeg skrotan) eneste som var feil med den var bakbremsene...men orka ikke og skru...så nå har jeg en mazda 323..86..hehe, sierran min var phet også:) svart matt med rød grill med "fading" av svart matt:)(var selvmekk) men så bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg... her synes jeg det var høye tall...

Jeg girer alltid på mellom 1500-2000. Så lever motorn lenge vet dere. Jeg har aldri vært over 3500, det var en gang jeg var litt uheldig med litt for mye gass i starten. Det er dumt. Jeg er glad den ikke ble ødelagt da. ;)

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ferrari

Hva tror dere jeg får dratt en Sierra OHC sendan med, ja.. si litt i underkant av 200 hester da. Hvor fort tror/vet dere at det går når turtallsperra kommer på 5. giret da?

 

spørs på dekkdimensjon osv.. men sierran i orginal stand går fort.. men de fleste med 200 hk har jo turtall sperre på endel rpm... har min på 8500rpm...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår