Gå til innhold

Den feteste sportsbilen noensinne?

Ranger emnet


Barone

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror egentlig 944 er en undervurdert bil som har havnet litt i skyggen av 911. Men jeg må innrømme at dersom jeg skulle kjøpe Porsche så hadde jeg nok invester i en 911, hadde vært morsomt med en tidlig turbomodell. 1978 turboene er visstnok morsomme biler. Ikke enkle å kjøre da, men det er jo en del av sjarmen! :)

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Tror egentlig 944 er en undervurdert bil som har havnet litt i skyggen av 911. Men jeg må innrømme at dersom jeg skulle kjøpe Porsche så hadde jeg nok invester i en 911, hadde vært morsomt med en tidlig turbomodell. 1978 turboene er visstnok morsomme biler. Ikke enkle å kjøre da, men det er jo en del av sjarmen! :)

 

 

koblingen til audi mht 924/944 har vel ført til at folk tror at disse er audier med porsche merker....

Lurer på om opinionen ville vært annerledes dersom ikke audi/ vw var koblet mot disse modellene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

944 ER en morsom og rask bil.

I sin tid var den (med Turbo) faktisk like rask som raskeste 911.

Pga "bedre" vektfordeling var den til og med vel saa rask paa svingete veier.

 

Naar spörsmaalet kommer om Beste sportsbil (som man kan ta seg raad til)

Er mitt svar greit.

944 med evo til siste statiet: Bilen heter 968 Turbo S......

 

Ta en titt under 968 Forumet, for aa se bilde.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 951

944 ER en morsom og rask bil.

I sin tid var den (med Turbo) faktisk like rask som raskeste 911.

Pga "bedre" vektfordeling var den til og med vel saa rask paa svingete veier.

 

Naar spörsmaalet kommer om Beste sportsbil (som man kan ta seg raad til)

Er mitt svar greit.

944 med evo til siste statiet: Bilen heter 968 Turbo S......

 

Ta en titt under 968 Forumet, for aa se bilde.....

 

Hvor mange 968 turbo S ble laget?

 

Det var noen 968 med på klubbturene(== organisert råkjøring..) våre rundt i bay area/ nord calif. , så ut til å gå greit de.

http://www.p0rsches.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by 964C2

 

Hvor mange 968 turbo S ble laget?

 

Det var noen 968 med på klubbturene(== organisert råkjøring..) våre rundt i bay area/ nord calif. , så ut til å gå greit de.

http://www.p0rsches.com/

 

Ja jeg er paa utkikk om dagen (Trenger en Cabrio med mer enn 2 plasser.....) og alternativene er 944 Turbo S, 968 Cabrio...

 

968 Tubo S er en sjelden bil ! Maa sjekke men jeg tror det ble laget ca 400 stykker (veldig usikker paa dette tallet mulig det er 1000)

 

Det gaar 1 av denne i Sveits.

(i motsetning til 30 stk GT2, Sist uke saa jeg 3 forskjellige 500AMG, og en par Marinello's...).

 

Denne ene 968 Turbo S er ikke "helt" godkjent av biltilsyne pga stöy-bestemmelser. I sveits har man ikke lov til aa overskride 92 db og 968 Turbo S lager mer lyd originalt.

 

Jeg vil ha en slik en.... uhuuuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

968 Turbo S er den optimale "water-cooleren" fra Porsche og er avsluttningen på 924/944/968 serien. Det er laget 10stk 968 Turbo S og 4 stk 968 Turbo RS (ren racing versjon). Det var en 968 Turbo S til salgs i Tyskland for en stund tilbake. Kostet 400.000kr der nede. Dvs ca 800.000kr med skilter i Norge.

 

Problemet med 968 Turbo S er at motoren er u-utnyttet, en slik motor er glatt god for 450HK, og hadde de brukt 16V toppen så hadde 500+HK vært realistisk. 300HK tok fabrikken ut av den, riktignok med et ENORMT bunndraf og 500NM. Men den kunne jo ikke ha mer effekt enn 911 turboen da... for da hadde de skjemt ut den "EKTE" Porschen. Selv om 968 Turbo S er VELDIG mye bedre enn de nyeste 911'erne.

 

944'en er uten tvil et mye bedre utgangspunkt en enn 911. Problemet er at de var billige fra fabrikk og har derfor ikke komponenter som gjør at den kan utkonkurere en 911. Selv om 944 Turbo alltid har vært raskere rundt en bane en sin konkurent 911.

 

Men det er ikke så alt for kostbart å gjøre en 944 om til en bil med enorme kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by mmmbeer

Det er laget 10stk 968 Turbo S og 4 stk 968 Turbo RS (ren racing versjon).

 

Ble litt nysgjerrig på 968 Turbo S jeg, siden jeg ikke har sett mest om den før...

 

I følge http://www.968turbo.de ble det bygd 29 Turbo S og 4 Turbo RS.. uansett hva som stemmer, få biler er det... ;))

 

29 968 Turbo S (und nicht 14 oder 17 wie in manchen Büchern fälschlicherweise steht)

(Inkl. der Prototypen)

 

4 968 Turbo RS

 

Må si at RS'n er ganske brutal:

untitled311.jpg

Mer bilder her:

http://www.968turbo.de/968trsphotos.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

En kompis hadde en 944 Turbo i sommer....,330 hk 0-100 på 4,9 å toppfart på 310km/t.....,fullt turbotrykk ved 2500rpm(2.2 bar). Den gikk no så inni granskauen bra....!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår