Gå til innhold

Coupe Quattro 20V

Ranger emnet


Dennis*

Anbefalte innlegg

Jippi,:D endelig bil, det ble Coupe Quattro 20V etter mye om og men.

 

så etter jeg gikk igjennom bilen fant jeg ut følgende ting:

 

Den svetter littegrann olje fra toppen.

 

Da må jeg bytte toppakning.

Noen som vet hvor man kan få tak i en sånn???

Når jeg først skal gjøre dette, så er det like greit å bytte registerreim, toppdekselpakning osv. Noen som vet hva som er lurt å bytte, hvor man får tak i dette og eventuelt pris.

 

Mange lister er ødelagt og utslitt

 

Noen som vet hvor man kan få tak i lister, går dette i det hele tatt ann å skaffe??? Jeg har også dessverre trelister i bilen som jeg har lyst å fjerne, noen som vet om dette er tre eller plastikk med "tre-look"???

 

Det kommer en ulende lyd fra viftene/klimaanlegget.

 

Ettersom jeg har forstått har Klimaanlegget en egen radiator, denne sa gamle eier at manglet gass.(?) Derfor virker den ikke, vet noen hva slags gass dette er og hvor man fyller dette på???

 

Kjølevannstemp. måleren virker ikke

 

Gamle eier mente dette skyldes dårlig kontakt, med tanke på at denne ligger i dashbordet, Hvordan kan man komme til??

(Uten å skru fra hverandre hele bilen :D ).

 

PS. Har noen erfaring med amerikanske nettsider som f.eks

www.shokan.com ??

 

hehe, denne ble lang tilslutt, men håper noen tar seg tid til å svare...

 

PÅ forhånd takk.

 

Dennis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det mangler gass, er det vel oftest air condition gassen som det er snakk om.?

 

angående lister så er det en audi s2 på http://www.finn.no som ligger under kategorien " andre" som har et sett med carbon lister til interiøret til salgs.. Det er en delebil, så om du trenger andre ting har den sikkert det også..

 

 

gratulerer, og lykke til videre som 20vQC eier,

 

det er kongebiler§!!!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check out my Audi 80 B4 project!!

 

1993 Audi 80 2.0 (Gjorde meg Audi frelst)

x 1987 VW Transporter (Turbil reg. på 9 personer!)

x 1983 Toyota Camry 2.0 GLE (130hk, rallebil)

x 1989 VW Golf Syncro GTi (Kræsjet og smadret i et tre.)

x 1996 Volvo 460 GLi (Cruisebilen)

x 1986 Toyota Camry 1,8 DX (Min første bil. Rallebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvendige lister få du hos din lokale v.a.g. forhandler!

De andre delene er bra å kjøpe der samtidig! du spør på vag hva som er vanlig å bytte samtidig som regreim, det er snakk om vannpumpemed stramme hjul ihvertfall.

kjør en skikkelig motor rens på motoren før du åpner den! Siden de hydrauliske ventilløfterne ofte tetter seg igjen og blir treige er dette lurt!

 

Ulende lyd fra klimaanlegget er sikkert fra vifta, veit ikke men tipper denne er ett helvete å bytte!

Gassen er en "freongass" denne spør du nærmeste kjølefirma om de kan fylle, det koster noen kroner og bør ikke gjøres førdet er tatt lekkasje test på anlegget det kan også det firmaet gjøre!

 

du får ut instrument panelet ved å ta av rattet og så er det noen skruer på baksiden av panelet under ratt stammen

'03 Mitsubishi Galant Advance stv - '81 Vovlo 244 med Autolat - et ukjent antall Bobler - '73 VW Buss (T-2) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville s2-eieren ha for interiøret? spurte du om det?

 

AC: Fylle etter med gass, hør med noen som driver med ac el kjøleteknikk, så har får du de til å fylle på for deg.

 

Utvendige lister (forsåvidt alle lister) er dyre, og jeg vil anbefale deg å prøve å skaffe brukt om det lar seg gjøre. Event gjøre det beste ut av de du har. Meld deg inn i VACN, så får du solgt trelistene dine. En der som er ute etter tre. Han har plastikk, og du får sikkert byttet med han. Å fjerne trelistene på dashen tror jeg kan bli misslykket. Mitt tips, behold alle tre-listene :)

 

At den svetter olje er nok ikke topp-pakninga, men toppdekselpakningen. Det er ganske stor forskjell, både med tanke på tid og penger. Toppdekselpakning er "lett" å bytte.

 

Kjøletemp.måler som ikke virker er en vanlig sak. Sjekk kontakten/ledningen som går inn på giveren fremst på blokka. Om den er ok, ta ut instrumentpanelet og visuelt undersøk om du ser brudd i print-platen. Hvis ikke anbefaler jeg deg å bytte giver, som sitter fremst på blokka. Men før du bytter giver så kan du jo bytte termostat (om du har et lite utslag på temp.måleren i skrivende stund).

 

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spurte ikke S2 eiern om interiøret, hva er VACN forresten?? (Internettadresse?), Er du sikker på at det er Toppdekselpakninga som er ødelagt og ikke toppakninga, Men tenker uansett på å overhale motoren, men vet ikke helt hva jeg bør bytte og hva de forskjellige delene koster, ang. listene tror jeg faktisk at dette er plastikk med tre "look"..

 

Selv om det er en solid bil, har den tross alt gått over 250.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår