Gå til innhold

AE85 Vs AE86

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

85 har tromler bak, mindre skiver foran, ikke sperre, myk fjæring, dårlige dempere, annet interiør (stoler, instrumenter++) har 3a-u motor (85 hk)

kort sagt; riktig karosseri, med feil innhold!

 

den er også kjent som "super turtle mobile" noe som sikkert beskriver den bra.

 

men skulle du få tak i en, er det ikke noe særlig vanskelig å bygge om!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norske veier så er det vel looks som teller :D

 

Vil tro at en skikkelig ombygging av AE85 -> AE86 enklest kan gjøres med en AE86 som donorbil, om du tar poenget.. Tror ikke det bare er å bytte motor for å si det slik.. hele drivverket (sikkert ikke girkassa da, T-50?), hjuloppheng, bremser og interiør er forskjellig slik at en ombygging høres ut som en kjedelig og dyyyr affære.

 

Apsis: Initial D ruler.. driver og ser meg gjennom det nå. Kom akkurat til den episoden som du nevner (sesong 1, ep 10) hvor Tachis kamerat kjøper en AE85 og alle ler av ham, det kuleste er når Tachi blir sinna på de store guttene og skamkjører dem i senk med "super turtle mobilen" som han insisterer på å låne. he he.. han tenker inni seg at bilen ikke engang akselererer i nedoverbakke engang :D

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

På norske veier så er det vel looks som teller :D

 

 

looks? fra en 86? ta deg ei pille!

 

en 86 uten litt "ekstra" er i grenseland til anonym! (men fin fordet, da:))

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

Tenker heller på at utseendet til en AE86 er vel mer en fetish for enkelte disponerte mennesker..

 

Sånne som meg kiddie

 

Men jeg kjøpte egentlig min for lyden...... (og kjøreegenskaper, da)

 

Originally posted by Ottesen

Hataci-go vs Hataci-ruko (husker ikke åssen det skrives)

 

Hachi Go, Hachi Roku (men egentlig med noen krusseduller vi aldri kommer til å forstå):D

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men egentlig med noen krusseduller vi aldri kommer til å forstå)

Tenker du på Katakana; det Japanske skriftspråket for blant annet engelske (som i: reddozone (redzone), dorifto (drift), skuru (school) og andre utenlandske ord? Japansk er forresten ikke sååå vanskelig å skjønne seg på, men skriftspråket deres er noe mere komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på de vanlige Japanske skrifttegnene, jeg (kanji, om jeg husker riktig). Japanerene har jo ett tegn for hver lyd, f. eks ett tegn for "ha", ett tegn for "chi" og så videre. Det er mye verre å forstå enn det muntlige språket... (som jeg faktisk får med meg litt av, da jeg har sett rimelig mye anime (japansk tegnefilm)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Tenker på de vanlige Japanske skrifttegnene, jeg (kanji, om jeg husker riktig). Japanerene har jo ett tegn for hver lyd, f. eks ett tegn for "ha", ett tegn for "chi" og så videre. Det er mye verre å forstå enn det muntlige språket... (som jeg faktisk får med meg litt av, da jeg har sett rimelig mye anime (japansk tegnefilm)

Resten av hele skriftspråket kalles "Kanji", og består av 1945 forskjellige tegn om jeg husker rett. Men her betyr hvert tegn en forskjellig ting, for eksempel sol, vind, regn, bil etc. etc. Det er Katakana og Hiragana som definerer forskjellige ordlyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortsetter offtopic:

Er det riktig at Toyota skiftet navn fra Toyoda fordi det ville gi dem et mye kortere navn med japanske tegn? :) For han fyren som starta hele greia het vel Toyoda til etternavn?

Mulig jeg er helt på jordet nå da men :D

 

Hart: har sett det meste av sesong 1 av Initial D.. prøvde å se på videre også, men nå har jeg fått sletta de eller no.. :rolleyes:

 

La meg oppsummere tråden:

AE86 > AE85 :)

(unntatt karossens utseende og størrelse da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyoda ble til Toyota i 1936 og samtidig et varemerke.

 

http://www.facm.net/eng/col_10.htm

 

Det ser ut til at Sakichi Toyota på "Toyoda Automatic Loom" fikk navnet sitt på bilen etter at de het Toyoda først. Vet ikke om kilden min er 100%, men pyttsann.

 

Bare for å slenge noe on-topic på slutten. Om man fikk kloa i en AE85 med seriøse planer om ombygging, så tror ikke jeg at jeg hadde nøyd med meg en enkel AE85->86 konvertering med en slapp 4A-GE. Tror jeg ville tenkt større da :D

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

Bare for å slenge noe on-topic på slutten. Om man fikk kloa i en AE85 med seriøse planer om ombygging, så tror ikke jeg at jeg hadde nøyd med meg en enkel AE85->86 konvertering med en slapp 4A-GE. Tror jeg ville tenkt større da :D [/b]

"slapp 4A-GE"??? Vask munnen din! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

Bare for å slenge noe on-topic på slutten. Om man fikk kloa i en AE85 med seriøse planer om ombygging, så tror ikke jeg at jeg hadde nøyd med meg en enkel AE85->86 konvertering med en slapp 4A-GE. Tror jeg ville tenkt større da :D

 

hva da? 7AFE eller 3SGE??? turbo er helligbrøde...

Så en med B16B en gang (civic r v-tec), med ca210hk (?husker ikke helt). den gikk rimelig fælt!

 

Egon Buch i danmark har 460hk på sin 4ag 16v..... (med turbo da)

 

det er vel ikke slappt?

 

trd sin 16v (fra best motoring ae86 special-videoen) hadde 220hk ved 10.000rpm, og 19.5kgm ved 8500rpm... heller ikke akkurat slapt, og en lyd som overgår til og med skyline kpc10!!! helt sinnsvakt!

 

Personlig ville jeg helst ikke byttet, med mindre det var til 4a-ge 20v, eller nevnte 3sge.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår