Gå til innhold

AE85 Vs AE86

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

1. Jeg har stått og sikla i motorrommet til Egon. Nydelig bygge. Det jeg ikke skjønner er åssen T50-kassa hans holder. Derimot tok bakakselen hans kvelden. Tror han sa han satte på noe LiteAce ell.no sånt. Han prater jo dansk! ;)

 

2. Er TRD AE86en 16V? Trodde det satt en black top der jeg. Ser da sånn ut på videoen... Jeg regnet med den var trimmet, men ikke sååå mye! Lurer på når og hvor den har effekt og moment-registeret sitt?

 

Egon sin drar ikke under ca 5.000rpm. Må voktes vel med girspaken. Lik FSR sin :p

 

Noen som har hjemmesider/specs til Egon og TRD AE86en?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann :) Trodde ikke min litt lettere tullete uttalelse "slapp" skulle vekke så mange sterke følelser. Kjører med 4A-FE selv så jeg skal ikke akkurat klage :D

 

Men med ombyggingen var jeg seriøs. Når man i dette tenkte tilfellet likevel skulle legge ned en del tid og penger i å bygge om så ville en standard 4A-GE (for norske forhold) være svæææææært lite spennende. Syntes ikke 7A-FE hørtes så spennende ut heller, da det strengt tatt er bare en 4A-FE med 200 ekstra kubikk.

 

*tenke tenke* *lete på nettet*

 

Hva med å lage en hybrid av 4A-GE (20v) og 7A-FE?

 

http://forums.toymods.org.au/index.php?th=6411&t=msg

 

vel, nok off-topic fra meg :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

1. Jeg har stått og sikla i motorrommet til Egon. Nydelig bygge. Det jeg ikke skjønner er åssen T50-kassa hans holder. Derimot tok bakakselen hans kvelden. Tror han sa han satte på noe LiteAce ell.no sånt. Han prater jo dansk! ;)

 

2. Er TRD AE86en 16V? Trodde det satt en black top der jeg. Ser da sånn ut på videoen... Jeg regnet med den var trimmet, men ikke sååå mye! Lurer på når og hvor den har effekt og moment-registeret sitt?

 

Egon sin drar ikke under ca 5.000rpm. Må voktes vel med girspaken. Lik FSR sin :p

 

Noen som har hjemmesider/specs til Egon og TRD AE86en?

 

 

T5 er jo bra, da! :)

 

TRD'n er 16v. det er formula atlantic motoren i en litt gammel utgave. Atlantic er kun 16v motorer.

 

20v motoren er (som sagt i initiald til gruppe a touringcar, dessuten er den 1500cm.)

 

Den hvite med de grønn-blå stripene som stopper i begynnelsen av løpet er 20v Du hører forskjellen godt. 16v'n er grov. 20v hyler.

 

Har prøvd å finne egon sin side, men jeg tror ikke det er noen. dessuten var bilen til salgs for to måneder siden... tror nok ikke den var så vanskelig å bli kvitt!

 

men jeg har ett blad med reportasje på bilen. kan prøve å scanne/legge den ut her når jeg finner det igjen!

 

 

Originally posted by hart

Oisann Trodde ikke min litt lettere tullete uttalelse "slapp" skulle vekke så mange sterke følelser

 

Bare slapp av! Er ikke sur! Bare glad i bilen min;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her var det snakk om den fra Best motoring's Club AE86 special. Er ikke den med fjellkjøring. her er det bla et løp med 8 AE86 fra forskjellige tunere. Bla TRD sin egen Levin med formula atlantic 16v.

 

Etter hva jeg vet er Drift king's bil også en 16v. Den var forresten en gave fra TRD, fordi de mente han var den beste representanten for AE86.....

 

Og.... Hva er det dem sa i initial d?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den BMI filmen du snekker om .. det er vel ikke "Hot version internasional: JDM racers" ?

for det er teknisk sett ikke en BMI film :P det er den første HVI filmen:P

der har de "AE86 cup" hvor Dorikin kjører TRD sin..

(bare i traileren er det 3 ulykker :P)

 

 

(nå kan det gjo være at AE86 cupen er tatt fra en BMI film og bare sett i HVI filmen da :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry... skrev feil!

 

Det er Hot Version Club AE86. Hot version er BMI. Det er bare en spesialutgave, med fokus på kun tunede biler, mens BMI fokuserer på originale.

 

Hot version lager diverse serier som fokuserer på EN type bil. De heter ofte club... et eller annet. Eksempler er:

 

V-tec club - En serie filmer med Type R honda :)

Club AE86 - En serie med da... AE86... :D Jeg tror det er den første jeg har. Bare et krasj, en rød levin sedan som mister et hjul, og et motorhavari. (SS works levin sedan, met motorras) Ellers tester de en trueno, med forskjellige bakfjører egnet for driftings sammenligner drift og grip, for rundetider, og viser driftingtekniker. En av bilene som er med er en 100.000$ (dollar, ja!) Levin, med bride interiør. Den har den berømte Gruppe A 20v Touring car motoren kjent fra initial d, men tunet ned til ca 180 hk.

 

Doridori kjører kjører trd bilen i flere filmer. Jeg har dessverre bare en :(

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår