Gå til innhold

Problem med kaldstart på 16v

Ranger emnet


invitro

Anbefalte innlegg

har litt problemer med å starte bilen når motoren er kald, her er feilene jeg har registrert:

 

-den spretter opp å ned på turtall

-motoren høres ut som den kutter når jeg prøver å gi på litt

-kun kjørbar når motoren begynner å få litt varme

 

har vært å snakket med en mekaniker å han mente det var thermo-tids-switchen, har byttet denne men uten at det vart noe forskjell... har også byttet tennplugger, pluggledninger, fordelerlokket og rotoren.

 

noen som har vært borti noe lignende eller har noen forslag?

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Tomgangsregulatoren, plukk den ut og spray den full av elektrorens og blås med trykkluft.

 

skal få sett på det, må bare få tak i trykkluft å diverse...

 

har lest litt på vwvortex å det ser ut som det er en del som slitter litt med samme problemet, fant denne posten her som forklarer en del av problemene

men hva er som sagt "DPR"??

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har lest den posten der noen ganger og snakket litt med en kamerat om, som det står nevnt der, at dysene lekker slik at bensinen lager et tynt film lag... han mente det ikke var det, hugser ikke helt va han sa

 

Although I would add that injectors that aren't sprayig well will also contribute to the "run bad for a bit then clear up" syndrome. I've seen injectors that spray a horrible pattern or even dribble until they've sprayed at full pressure for a second or two then they go to the proper conical pattern and work well.

 

kan nå som en i den posten nevnte at spraymønsteret ikke er helt i orden, skal få testet det i løpet av noen dager...

 

ellers så var jeg inne på verksted for noen uker siden, de mente det var kaldstartsdysa som hadde for stor motstand. skiftet, ingen forskjel.

 

thermotimeswitchen, plugger, pluggledninger, tomgangsregulator, en vakum styrer, kaldstartsventil <- dette har jeg skiftet eller målt og funnet i orden, har også testet varmkjøringsregulatoren men er ikke helt sikker på den enda

 

kommer tilbake med mer vis jeg finner ut av det...

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har golfen vært inne på verksted for andre gang, og denne gangen så mente de at det var "luftmassemåleren".... heh, nå finner ikke jeg noen luftmassemåler på motoren min, kunne de ha ment luftmengdemåler? prisen for ny var vist ifølge dem 5500-

 

skal åpne den og prøve å rense den jeg har, før jeg skaffer en annen.

 

Men har denne egenltig noen innvirkning på kaldstarten?

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gut Bjørn!

 

Du ha vel kje haft biln innpå Auton vel??:P kje rart at prisen ligg på 5500,- da iværtfall.. men du, ring å hør mæ Høistad bildeler på lillehammer, ska nesten vedde på at du fæ den luftmengdemålern for 1500,- ca.

Du må væra forsiktig når du åpne den, fordi at dæ æ veldig ømfintle dæ som æ inni den, dæ æ ein føler der som registrere alt sammen, å den ska helst kje køddast mæ:P hehe:D

prøv mæ litt slek rensevæske, huska kje navnet i farta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår