Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Føyer meg inn i rekken av beundrere - veldig fin bil du har!! Skulle ønske mitt prosjekt var like fremgangsrikt:-)

 

Håper du kan hjelpe meg med noen spørsmål ift. kombinasjonen av coiloverfjærbein og brede dekk som du har på bilen din:

-Hvordan offset har du på 19" hvis du regner med spacer'ne? Så vidt jeg kunne se lengre frem var det felg ET40 - 30 mm spacer = ET 10 (riktig?)

-Hvordan klaring har du mellom dekk/felg og coilover?

-Har du evt. bilde som viser forholdet mellom dekk og fjær?

 

 

Kan lage mye rart med baufil og dreiebenk...

'66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45), '90 765 TIC og '96 965 3,0E

 

DELER TIL SALGS PR. 27/10-12 (http://www.finn.no):

'95 945-delebil (B230FK) - finnkode: 37972532

'98 V70R-delebil (noen deler igjen) - finnkode: 37972457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er nybegynner på forumet, så det er artig å få svar.

 

Hvordan ytterdiameter er det på fjæra du snakker om?

 

Tok noen mål idag:

Med 18x7,5", 225/40/18 og ET 14 fikk jeg en avstand på ca. 2,1 cm fra dekk inn til støtdemperhylsa på org. 240 fjærbeinet (en fjær på 95 mm ytterdiam. vil da akk. komme i kontakt med dekket)...

'66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45), '90 765 TIC og '96 965 3,0E

 

DELER TIL SALGS PR. 27/10-12 (http://www.finn.no):

'95 945-delebil (B230FK) - finnkode: 37972532

'98 V70R-delebil (noen deler igjen) - finnkode: 37972457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Angående det buret ditt, jeg har laget mitt på lik måte som ditt men jeg har studert bilsportboka mer nøye i ettertid.

 

Dersom det anvendes demonterbare forbindelser i konstruksjonen, må disse overensstemme med FIAgodkjent

type (se tegn. 253-27 til 253-37). Disse kan ikke sveises fast. Skruer og bolter skal ha

tilstrekkelig minimumsdiameter og være av best mulig kvalitet (ISO 8.8 eller bedre). Demonterbare

forbindelser kan ikke benyttes som en del av hoved- front- og sidebøyler fordi de kan medføre

deformering. Slike forbindelser er kun ment for tilleggsstag til veltebøylene og for montering av

langsgående bøyle til en hovedbøyle (tegn. 253-4). I sistnevnte tilfelle skal det ikke benyttes fester som

vist i tegn. 253-30, 253-33 og 253-37.

 

skrukoblinger_bilsporthaandbok1.jpg

 

skrukoblinger_bilsporthaandbok2.jpg

 

Vil ikke det si at de koblingene som er brukt, ikke er godkjent til det formålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Sinnsvakt rått! Det er jammen meg ikke ofte man ser en 240 så strøken, og ikke med vinge fra biltema og hjulkapser med spinners på! La merke til at dette er en litt gammel tråd, nesten et år siden siste oppdatering, men har det skjedd noe med bilen i det siste? Selv om den er dritfet nå, er det alltid rom for forbedringer...hehe. Men det skal du ha altså, dette er en bil med SJEL i! Du har ikke bare sleng i noen turboer, spikra fast noen glassfiber-deler og kappa fjørene! Ekstremt bra gjennomført!

 

Beveger du deg noen gang på "den riktige" siden av mjøsa? Hadde vært råkult å sett børsa di en gang =)

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår