Volvo240R Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Detter prosjektet blir vel aldri ferdig, nye oppgraderinger skjer hele tiden.... Det hele starte for 2 år siden, da jeg kjøpte bilen, en 1987 Volvo 240 GL. Den har gjennom store endringer' Motor: En B230K som er borret opp til 2,4L, portet topp, planet blokk, doble ventilfjærer, hvassere kam, ventiler felt opp i toppen for å ikke slå ned i stemplene, freste stempler, komp: 11,5:1. Alt er balansert sammen: stempler, råder, veivaksling, svinghjul og clutch. To doble Weber 48mm forgassere, 2,5'' grenrør. Tenningsanlegg fra A-motor. Bremset i presis bremsebenk på hjulene: 215Hk i motor og 189Hk i bakhjula, 240Nm. Turtallsperren ligger på 7300 rpm. Hjemmelaget karbon luftinntak. Kan lages på bestilling... Bremser: De er foreløpig originale men S80 T6 bremser skal monteres i vinter. Chassis: Bilstein Sport dempere foran og bak. Lesjøfors senkefjærer (45mm). 25mm kregningsstag foran. Nylonforinger i bakstilling. 20mm godkjente spacere bak. Drivverk: Nå sitter det en M47 kasse i den, den skal byttes ut med M46. Bakaksling 1031 med sperre på 110NM. Utveksling er nå 3,73 men 4,88 er bestilt. Interiør: R-Sport trekk foran og bak... Bilen er nylakkert med hjemmelaget styling. Ellers kom jeg på tredje plass på det første Volvotreffet jeg var på med den.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Ikke for å være frekk på noen måte,men hvordan har du råd til alt det her? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 liker heftig gassermotor:) "alle" har jo turbo i volvoen for tiden.. men har du brukt innmaten og toppen fra K motoren? tror ikke det er noen som har trimma den såpass noengang.. og du kan jo koste på deg et justerbart kamdrev da. Kommer litt ann på kammen, men du kan jo hente et par hk til..;) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Nox liker heftig gassermotor:) "alle" har jo turbo i volvoen for tiden.. men har du brukt innmaten og toppen fra K motoren? tror ikke det er noen som har trimma den såpass noengang.. og du kan jo koste på deg et justerbart kamdrev da. Kommer litt ann på kammen, men du kan jo hente et par hk til..;) All innmaten er ny, og kommer fra K-motoren... Trenger ikke justerbart kamdrev.... Han som justerte camen fant ut at den var 100% der den er nå... Det er doble ventilfjærer (tåler 8000rpm) og en meget hvass cam.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Ikke for å være frekk på noen måte,men hvordan har du råd til alt det her? Jeg jobber, og bruker pengene på bilen.... Skal koste på den mye mere i vinter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Texascom Jeg jobber, og bruker pengene på bilen.... Skal koste på den mye mere i vinter.... Hva/Hvem jobber du som/hos? Må vite sånn at jeg kan få lik jobb...hehe......;) :D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Hva/Hvem jobber du som/hos? Må vite sånn at jeg kan få lik jobb...hehe......;) :D Hvor jeg jobber er hemmelig..... Det er bilbedrift, det kan jeg si deg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Mente den 87 blokka eller 86-88a blokka var veldig dårlig jeg, og det anbefales ikke å trimme dem noe særlig.. Men 218HK tåler den kanskje.. Bruker noen liter på mila den saken der? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by Zerox Mente den 87 blokka eller 86-88a blokka var veldig dårlig jeg, og det anbefales ikke å trimme dem noe særlig.. Men 218HK tåler den kanskje.. Bruker noen liter på mila den saken der? hehe.. 85-87 var den "dårlige" blokken, men den tåler fint såpass med hk. det var forresten ikke blokken som var dårlig, det var relokasjon av rådelager, samt letting av råder! selve blokken til b230 tåler mer enn b23! (b23 kan være noe ujevnt støpt). b230 88-89 har de sterke rådene, samt den gode blokken og tåler derfor mer enn b23. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Er veldig sikker på at de hadde den dårlige blokka fram til 88a men 88b blokka er bra... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Hvor har du kjøpt 25 mm krengningsstag foran? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 meget bra... men det er jo ikke alle som har råd til slik "modding" Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by Turboperformance Hvor har du kjøpt 25 mm krengningsstag foran? Staget kjøpte jeg av en jeg kjenner..... De er vanskelige å få tak i ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Blokka er den samme den på alle B230.... Det er innmaten (råder osv) som er noe dritt..... Men det er selvsagt kjøpt nytt og sterkere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Fett!!! Digge når nåken gjer sånn med bilen sin:D E vel rå lyd i han kan eg tenka meg:D hehe STÅ PÅ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.