Gå til innhold

Golfen min...Planer... :D

Ranger emnet


fred_stian

Anbefalte innlegg

Originally posted by ustabil

 

hadde en golf 2 90 1,3 som første bil.. "fikk`n" a bestemor når hu la opp kjøringa. Har mange DYREKJØPTE ærfaringær derfra.

(litt brå overgang i kjørestil)

 

fikk aldri gjort no kult men... måtte kjøpe "kjedelige" delær hele tida, MYE kjedlige deler... 2 girkasser f.eks.

 

 

Ikke vent med å kjøpe cuule ting te`n... Bare å shoppe hehehe:)

:) :) :)

 

 

Det trur jeg er kjiiipt ass... Orker ikke en bil som jeg må skru og mekke så jævlig på.. Ekke akkurat no ræææser på det området kan man si.... :D så jeg kjøpte denne da, heelt uten rust, perfekt for meg! brukt som familie bil forrige eier og han før der hadde den fra den var ny til han ble for gammel for å kjøre bilen!

men hvor myer burde jeg gitt for en sånn bil? noen som veit? jeg betalte 15.000 men har hørt i etterkant at det var en forholdsvis høy pris... hva synes dere?? synes ikke det var så ille jeg da...?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dyrt og dyrt , det er jo liten motor , men er bilen i bra stand så er det det viktigste !!!

 

Jeg ga 20 000 for min 89 gl 1.8 Gl , da hadde den gått 94 000 km ;) med service hefte .. Tok den på en service sjekk , meknaikern mente jeg hadde gjort et BRA kjøp. Det som var galt var en klemme til ekosanlegget hadde løsnet og at den fusker litt på tomgang når motoren er kald ..

Det som var et stort minus var at lakken så ikke ut i måneskinn.. seriøst .. Så den må lakkest om syntes jeg ..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såder... Nå er helgen over og da fikk jeg faktisk gjort noe hvertfall.........

 

Nå har jeg da satt på speil, vindussveiver, lagt opp neonlys og hvite blinkers!! :D YEEYY! ;)

 

Har noen bilder da hvertfall....->

Sånn så da speilet ut før montering.....

speil2.jpg

På bilen min var det justering av speil innvendig, og jeg trodde da at det var det på m3-look speilene jeg kjøpte også, men nei da... Så da måtte jeg ta av speil og kabelen som gikk inn til den justeringsknotten, ikke no voldsomt problem, når jeg fant ut det! :D

hengende_speil.jpg

dor_av.jpg

så tenkte jeg det kom til å være null problem å sette på speilet og den monteringsbrakett greia jeg kjøpte ( sånn at det skulle passe "perfekt" til golfen..) det følgte med skruer og greier til speila og til monteringsgreia, men de passa jo faen ikke da.... Så da var det ned i rotekjeller'n til han far og fange noen skruer som passa, legg merke til at ingen av skruene med hvite piler mot er like! :D

men skruene som gikk innenifra og ut i speilet (røde piler) passet jo faktisk! :D

feste_speil.jpg

resultatet:

her ser du forresten nye blinkers oxo...:

nytt_speil.jpg

 

Ellers driver jeg å lager hjemmeside på skolen nå da... Med oversikt over hvordan f.eks. speilet så ut hos leverandør,bilder fra montering og bilder av resultat! Blir nok bra! se http://www.geocities.com/fred_stian sånn etterhvert... Sier i fra når den er ferdig/lagt ut jeg.. .:D

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... Nå er det en stund siden jeg oppdaterte no her...... Har nå fått senka den 40mm, satt på neonlys, m3 look speil, hvite blinkers.... Det er sånn den er nu.... Hadde da tenkt å legge ut bilder fra montering og resultatet av alt osv osv i dag... Meeeen nå finner jeg faen ikke digital kameraet..... :( Så nå må jeg finna det først, og nå har skolen starta igjen så nå skulle jeg gjøre ferdig og legge ut "hjemme"siden min.... Men nei da.... Ikke når jeg har bildene på kameraet.... Faen ass... ;)

Men jeg skal legga ut bilder så fort som mulig.... :D

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajajaja... ikke under hele bilen, men små grønne over beina, kan faktisk bruke de uten å bli stoppa lixom, lyser ikke så jæævlig sterkt.....

Men fy faen, jeg har knota så jævlig med de ass... Er jo møkkalett å legge opp osv, men første gangen hadde jeg ikke små nok skjøtekontakter og da datt jo ledningen ut selvfølgelig...

Jeg og en kamerat senka bilen og satte på neonlysa samma dag, og han dreiv å tulla med at det var "ut døra garanti", sjekket alt i det jeg dro, neonlys og lys ellers.... Men i det jeg rygget ut av gårsplassen, og skulle skru neonlys og speedometer lys på, virka faen ikke no av det! Så var det hjem og legga seg, dagen etter var det bare å skjøte ledningen som hadde hoppet ut.... Men speedometer/kloke lys funker faen ikke enda...

Så etter en dag til, hoppet de faen meg ut et annet sted også, så bytta jeg alle skjøter og dritt til den blå str og tenkte nå mååå faen meg alt funke ass....

Så i går funka de plutselig ikke igjen... Da hadde fordeleren kommet seg ut av "midtkonsollen" der den skulle ligge, og under gasspedalen, etter en fiiiiin og glatt regndag (dvs mye gass) røyk faen meg hele ledingen av heeeelt innerst ved fordeleren... Så nå må jeg få lodda det på igjen og få lagt opp ordentlig ass.......:mad:

 

så har jeg stooooore forhåpninger om at jeg gidder/rekker å ta ut, pusse og lakke ramma rundt på dashbordet........ :)

 

Men etter første gangen som neonlysa ikke funka, funka heller ikke lyset i speedometeret.... Kan det være at ledningen som var løs fra neonlysa har kommet borti noe den ikke skulle?!?! Noen tips?????

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant igjen kameraet så nå er NÅ ER SIDEN OPPE!!!!! :D

 

 

 

 

Sikringen er hel tydligvis, for tak/sigarett fungerer... Sikkert pære som har gått, tåler vel ikke all verden de pærene.....I don' know...

 

Og de neonlysa, de var rett og slett helvete!!!

Var så mye kødd.... I går kom faen meg den fordeleren under gassen, og etter et lite kryss da røyk jo ledningen, så da var det å lodde den på nytt på skolen! Så nå er de fungerende!! ENDELIG!! :D

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår