Gå til innhold

sikring etter strømfordeler ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

heisann !

Har ett lite problem med mitt bilstereo.

Jeg 2 forsterkere som deler strøm fra en strømfordeler. Det som skjer når jeg kobler til begge forsterkerne på fordeleren er at det er kun den ene som funker, men hvis jeg kobler til den som ikke funker alene på strømmen så funker den som den skal.

Hva er det som kan forårsake dette ? burde jeg sette på en sikring på strømkabelen etter strøm fordeleren eller noe sånt ?

Det er alltid den samme forsterkeren som ikke funker når jeg kobler til begge to.

 

Blir takknemmelig for kjappe svar da jeg begynner planleggingen på nytt bilstereo "prosjekt" :D

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distrobution Block som det heter på engelsk.

 

Visstnok trenger man ikke kjøre sikring der, hvis de kablene som går videre er av SAMME størrelse, som kabelen som går inn.

 

Jeg skal bruke Distroblokk fra 1stk 1/0 awg til 2 stk 1/0 awg, og ifølge http://www.bcae1.com/fuses.htm og @lpher på bilradiospesialisten i trondheim, var det ikke nødvendig når det var samme størrelse..

 

Men ikke skyt meg om jeg tar feil, I take no responsibility=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det er blokka ser feks slik ut:

LQFB2.jpg

 

så må man jo så klart bruke sikringer. eller så vil jo ikke strømmen komme fra den ene sia til den samme. har ikke noe å si om ledningene er like eller ikke.

 

se om du finner et bilde av den blokka di på nettet. ta også få få tak i et volt meter og mål på begge ledningene fra blokka og se om det er no spenning der.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår