acoupe Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 heisann ! Har ett lite problem med mitt bilstereo. Jeg 2 forsterkere som deler strøm fra en strømfordeler. Det som skjer når jeg kobler til begge forsterkerne på fordeleren er at det er kun den ene som funker, men hvis jeg kobler til den som ikke funker alene på strømmen så funker den som den skal. Hva er det som kan forårsake dette ? burde jeg sette på en sikring på strømkabelen etter strøm fordeleren eller noe sånt ? Det er alltid den samme forsterkeren som ikke funker når jeg kobler til begge to. Blir takknemmelig for kjappe svar da jeg begynner planleggingen på nytt bilstereo "prosjekt" :D mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Tror du skal ha en sikring til hver forsterker etter strømfordeleren. Du har ikke glemt remote på ene forsterkeren da? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 remoten sitt som den skal. Men hvis jeg skal ha sikring etter hver fordeler til forsterkerne, hvorfor funker den ene da ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 er delingsblokka di sånn med sikringer i midten, altså en ende hvor du kan putte store ledninger inn og ta tynne ut i den andre også sikringer i mellom? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 nei, det er sånn med 3 store hull. altså at det kommer ut 2 like store kabler som den ene som kommer inn. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 og det er ikke no sikringer i dele blokka? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 hvis du da mener den strømfordeleren så er det ikke det tror jeg. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
horafeisq Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Distrobution Block som det heter på engelsk. Visstnok trenger man ikke kjøre sikring der, hvis de kablene som går videre er av SAMME størrelse, som kabelen som går inn. Jeg skal bruke Distroblokk fra 1stk 1/0 awg til 2 stk 1/0 awg, og ifølge http://www.bcae1.com/fuses.htm og @lpher på bilradiospesialisten i trondheim, var det ikke nødvendig når det var samme størrelse.. Men ikke skyt meg om jeg tar feil, I take no responsibility=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 viss det er blokka ser feks slik ut: så må man jo så klart bruke sikringer. eller så vil jo ikke strømmen komme fra den ene sia til den samme. har ikke noe å si om ledningene er like eller ikke. se om du finner et bilde av den blokka di på nettet. ta også få få tak i et volt meter og mål på begge ledningene fra blokka og se om det er no spenning der. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 det er av sånn type her : http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=538&iItemId=14774 men på min så er det kun 3 store innganger til kabler. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 da ville jeg ha sjekka om det er no rart i noen andre ledninger, for det tror jeg det er. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg