Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tanken for i dag var å sote vinduene, og da måtte eg få ut de bakerste vinduene på siden (bak døra) og da måtte eg ut med så å si HELE bagasjerommet :eek: også da fant eg litt rust.. også demonterte eg resten av bagasjerommet :D hehe også når eg hadde skrudd opp de 4 skruene som holdt det, så fant eg ut av det var limt i tilleg :eek: fikk skjært det løst til slutt... også begynte det å bli litt sent... også gadd eg ikke mer :rolleyes: hehe

 

også noen bilder :)

 

055.jpg

bilen ganske godt strippa invendigt...

 

053.jpg

054.jpg

dele haugen med interiør deksler og andre ting...

 

056.jpg

057.jpg

058.jpg

059.jpg

som sagt så fant eg litt rust da :eek: så da får speedman noe å gjøre også :D hehe eg rører det nok ikke hvertfall hehe

 

060.jpg

her har eg fått ut vinduet på siden :) og fjernet limen

 

062.jpg

vindu :)

 

061.jpg

ble ganske fint da :) har ikke skrudd fast noe og speedo og turtellerviserene sitter så vidt på plass... skal lakke viserene og skifte noen pærer oppi før eg skrur alt på plass :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk litt må ting i dag :)

 

064.jpg

 

066.jpg

før

 

065.jpg

og etter :ph34r:

 

067.jpg

gamle og nye pærer til instrumentet (de grønne er gamle :rolleyes: hehe)

 

har ikke fått tatt bilde etter eg monterte, pga flatt batteri :eek: hehe så dere må nok vente en stund ja :) er ikke verdens beste lader som står på nå heller hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

vel... siden sist update har eg fått hjem el motorer, ledningsnettet til dørene, bytta venstre front dør og slipt masse rust og slikt :D

 

068.jpg

4 fine el-motorer til vinduene :)

 

069.jpg

manuell og elektrisk :)

 

076.jpg

dørtrekket montert for bilde i lag med diverse andre detaljer...

 

087.jpg

bilde av den nye døra utvendigt

 

084.jpg

bakplata så å si fri for rust :)

 

090.jpg

091.jpg

092.jpg

093.jpg

og grunninga av rustfjerning er startet :) bruker epoxy grunning :)

 

får se hva som skjer i helga... skal til knoksen å rote litt i morgen... får se hva eg finner da :D

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg godt å se at det ikke er bare jeg som stæsjer opp en gammel mazda. :D Må si at du får til ting, selv hadde jeg gitt opp det prosjektet der med tanke på all rusten du har baki.

 

Skal selv hjem idag for å skru ut mer instrumenter som skal lakkes. ;) Så skal toppen på igjen! :D

 

Håper du skal til Våler og/eller rudskogen. Da må vi stille ut de overlegne mazdaene våre! :D

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se at det er fler som tar tak i de gamle bilene her i landet og gjør noe med dem! :D

 

Hadde det vært opp til enkelte hadde de vel vært høgd alle sammen.. :rolleyes:

 

Gamle biler har sjel, ferdig med den saken.. :D

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan ikke bare være nye biler, da ville det ikke blitt mange veteraner om noen år :)

 

lite har egentleg skjedd til nå, holder på å fjerne crome fra bilen, lakker dem svart matt for å se hvordan det blir nå, tror bare eg beholder dem svarte etterpå, men får se på dem som går under baklyktene og under frontlysa :) men de som ligger i pakninger osv SKAL bli svarte :) også må eg se til å lakke de crome listene innvendigt i den blåe interiør fargen :)

 

ellers går det i rustfjerning og annet prosjekt (resturering / ombygg til street fighter MC bare liten 125 + skal borres en god del :) )

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by MSpeed

Veldig bra prosjekt dette her.. spesielt for en mazda mann som meg;)

 

er nå jeg angrer at mamma og pappa vraka den gamle 626 dems.. er helt lik den du har bare at den var lyse blå..og bare vi som hadde eid den så den var i gankse bra stand, men men gjort er gjort..

Hvorfor ble den vraka hvis den var i ganske bra stand?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AnDtHo

Hvorfor ble den vraka hvis den var i ganske bra stand?

vell egentlig så ble den ikke vraka av oss, men når vi kjøpte en ny mazda(323F 2000model) så tok mazda 626 i innbytte..fikk 10 000 for den men den var verdt mye mer.. er ganske sikkert på at den ble vraka. var noen små feil på den, førersete hadde knekt, gass pedalen hengte seg opp en gang:D.. kunne lett fått det fikset men det tenkte vi ikke på da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår