Willypolly Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Når jeg har på lite volum er den ok, men når jeg skrur opp litt blir displaylyset svakere i rytme med "bassen" i musikken. Dette er en enkel Philips CD-spiller med 2 enkle høyttalere. Noen som vet hva som er feil her, regner med det ikke skal være slik. Målte spenninga på ledningene bak spilleren, og de var over 12V når bilen ikke gikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Originally posted by Willypolly Når jeg har på lite volum er den ok, men når jeg skrur opp litt blir displaylyset svakere i rytme med "bassen" i musikken. Dette er en enkel Philips CD-spiller med 2 enkle høyttalere. Noen som vet hva som er feil her, regner med det ikke skal være slik. Målte spenninga på ledningene bak spilleren, og de var over 12V når bilen ikke gikk. Dette må da være mangel på strøm rett og slett... Test å legge en kabel fra batteriet og rett til spilleren og se om problemet fortsetter. Hvis så, er jordinga av spilleren underdimensjonert også... Lykke til :=) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Hei! Det er som regel for tynne kabler til spilleren. Jeg bruker alltid 4 eller 6mm2 strøm og direkte fra batteri. Har aldri hatt problemer med blinking i displayet på mine spillere. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Hei igjen! Glemte å nevne at det må legges opp like kabler til + og -. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 hadde noe lignende problem bortsett fra at min kutta.. trekte kabler fra bateriet 8mm2 ikke nødvendig men det var det jeg hadde for hånd... ingen problem nå lenger.. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Ok, takker for svar. Får legge opp nye kabler da direkte fra batteriet. Det er faktisk så ille at når jeg skrur høyt(så høyt som det er mulig med gamle originalhøyttalere) så kuttes strømmen når "bassen"(hmmm...bass??:)) kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Du har en grådig bilprodusent. I min bruker jeg originale ledningene uten problem. Dog det kanskje har at det står de originale 2x8 watt på den da :P hehehe Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Grunnen er at ledningene fra radioen din ikke klarer å levere strøm raskt nok. Batteriet og dynamoen kan levere mer enn nok strøm, ledningene kan tilsynelatende se bra ut, men kobberets egenskaper til å lede strøm kan være dårlig. Kanskje kobbertrådene har fått en knekk i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra rockford Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 har du en sånn fancy spiller med mye grafikk i display??? kan hende at du har glemt å koble på kabelen til displayet!! nyere spilllere har nemlig en orange leder som er egen + til display....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 hehe, det er en gammel og bråkete Philips spiller. ikke mye display å snakke om:) Men jeg la opp nye kabler rett fra batteriet og nå funker det glimrende. Så takk for hjelpa:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg