Gå til innhold

Banekjøring Rudskogen Mandag 6. sept.

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Originally posted by RIA

Blåflagg bør strengt tatt ikke være nødvendig på treff som dette. Det er jo ikke noe løp. Bare folk bruker speilene litt, som er like viktig som å se fremover egentlig, så er det ikke vanskelig å se når noen bak har lyst til å kjøre forbi..

 

Det har vel heller noe med holdninger å gjøre.. Ofte er det sånn at enkelte med sprek bil/utrent sjåfør f.eks takler ikke å bli forbikjørt av mindre spreke biler. Noe jeg har lagt merke til ihvertfall.. ;)

 

Blåflagg er helt klart ikke nødvendig om folk hadde brukt speila sine. DET er en grunn til at de er der ;)

 

Og at enkelte med sprek bil og utrent sjåfør sliter tydligvis med å slippe fram slike meg :( Irriterte meg over det en del ganger. Er ikke så kult å ligge oppi rompa på en så ser jeg at det kommer en raskere bak som jeg ganske umiddelbart slipper fram. Og denne slipper også han foran meg fram. Men å tenke på det faktum at det var en annen raskere bil bak der som også ville forbi skjedde det ikke noe med. Så jeg blei liggendes mye å surre...

 

Har forøvrig et stort problem med å komme meg forbi biler som ikke slipper fram raskere førere... Skal ikke så mye til for å dra ifra en crx vt på slettene, men det er jo utrolig kjipt for meg når man bremser inn så og si alt sammen på første oppbremsinga... Da blir jeg jo bare liggendes der å surre...

 

Var veldig mye gromt på banen, og veldig mange som var flinke til å slippe forbi. Så tommelen opp til de.

 

Eneste sånn i ettertid er at jeg har veldig geli hjulstilling på bilen så framhjula slipper for lett. Samt at jeg har slitt ut 2stk f1 dekk på 400mil og 2 banetreff... pga dette. Men imorgen blir dette utbedret og jeg kan øke hastigheten litt igjen, håper jeg.

Mvh David Vingerhagen

Kjører en rød crx vt moddet med bremser og R dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

synes ikke bilen din gikk så gærnt jeg blackice. måtte ta i for å komme forbi på raka jeg ihvertfall, men du følger faktisk med i speil osv ja. så du blinka til sida også en gang når jeg kom på raka.. takker .... håper jeg ikke sperra deg i svinga... isåfall må du blinke med lysa eller no vettu ;)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

synes ikke bilen din gikk så gærnt jeg blackice. måtte ta i for å komme forbi på raka jeg ihvertfall, men du følger faktisk med i speil osv ja. så du blinka til sida også en gang når jeg kom på raka.. takker .... håper jeg ikke sperra deg i svinga... isåfall må du blinke med lysa eller no vettu ;)

 

Var ikke noe stress med deg :)

 

Du holdt jo farta oppe i svingene også... Skal litt til for å henge med med vanlige dekk... :)

 

Men tror jeg skal begynne å stresse folk med lysa heretter.. Da kansje de oppdager at det finnes noen med motorsvak bil som vil forbi... :) Evnt kansje et singnalhorn eller noe om det blir for ille :rolleyes:

 

Kjørte inn i depoet hvis jeg kjørte mer en en runde bak folk som jeg ville forbi så det var vel en måte å unngå problemet på...

Mvh David Vingerhagen

Kjører en rød crx vt moddet med bremser og R dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

dB testen var jo morsom denne gangen da.

Forrige NSK treff hadde jeg orginaleksos og målte 97dB.

Denne gange hadde jeg Simons 2.5" og merkbar høyere lyd: 85 dB...

 

Har fått varierende resultater jeg også på støymålingen. Slik de målte på mandag så stod jo bilene på rekke tett inntil hverandre. Da blir det ofte høyere måling enn det skal være da lyden reflekteres tilbake fra bilen bak.

 

Har lagt merke til at noen ganger holder de mikken i forskjellig avstand fra potta. Har masse å si om du holder 1m eller 0,5m fra potta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns jeg er flink til å følge med i speil, men jeg gir meg ikke uten en fight på raka... mine 119 ponnies får kjørt seg der ja.. hehe

 

jeg blei målt til 90.3DB men da sto han med apparatet omtrent inni ene eksosrøret mitt da... ikke 1M unna som og er noe av kravet...

men jeg haf blirr målt til 82db før da..

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Syrre

det er korrekt at 3dB er en dobling av lydintensiteten, men det menneskelige øret oppfatter hver økning på omtrent 10dB som en dobling av lydstyrken. dette hadde jeg om på eksamen i grunnleggende bølgeteori for akustiske signaler når jeg gikk på nordisk institutt for scene og studio :)

 

Hehe.. Tid for å kverulere litt.. ;) Det menneskelige øret er jo irrelevant.. At et eksosanlegg plutselig genererer lydbølger av dobbelt så høy intensitet er jo underlig. Poenget er at det må måles nøyaktig avstand for at det skal bli rett, men de er jo ganske greie og fleksible på de grensene der virker det som da. :)

 

Dersom jeg har 100dB må den gt40 ha hatt 130 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RIA

 

Hehe.. Tid for å kverulere litt.. ;) Det menneskelige øret er jo irrelevant.. At et eksosanlegg plutselig genererer lydbølger av dobbelt så høy intensitet er jo underlig. Poenget er at det må måles nøyaktig avstand for at det skal bli rett, men de er jo ganske greie og fleksible på de grensene der virker det som da. :)

 

Dersom jeg har 100dB må den gt40 ha hatt 130 ;)

 

vi kan gjerne diskutere dette ;)

3dB er ganske lite, og det er en logaritmisk scala. plasserer du en lydkilde feks. en høyttaler inntil en vegg vil den spille "dobbelt så høyt" i et gitt frekvensområde som veggen reflekterer, kontra fri plassering i et rom. men dette er knapt hørbart.

ifm måling av bilene våre på teknisk når alle er lina opp i kø, står det da en bil rett bak med lav front osv vil dette alene sikkert kunne påvirke kanskje 2-3dB vil jeg anta.

 

når det gjelder støy fra "muskelbilen" - nja, det skulle vært interessant å vite ved hvilket frekvensområde det måleinstrumentet måler. måler det litt høyfrekvent vil jo ikke den værste "brummingen" slå ut så mye... si at det apperatet måler v 1 kHz... bare en tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår