Gå til innhold

Ombygging

Ranger emnet


Nalletiger

Anbefalte innlegg

Om du ikke skal ha ventilerte skiver forran trenger du ikke bytte bremsene, for de på 1.3 er like store som på f.eks manta gsi.

 

Frontspoileren har jeg lagd selv. Tar 2000,- pr spoiler.

 

Jepp, er omega 2.0i jeg har i asconaen, og den går rimelig greit. Originalt er det 122 gamp, i forhold til 115 i 2.2 cih. Anbefales absolutt, men det er en del mer ombygging som må til i forhold til 2.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kviljoracing tok det vel fram, men irriterer meg over folk som trur dem har peiling og påstår at en 2.2i er bedre enn CIH-motor, "alle" som har kikka under panseret på en opel vet at 1,6, 1,7, 1,9, 2,0, 2,2 i asconaB, manta, blitz, rekord, kadett C< og 2,4 i omega er CIH, eller.

Kan være jeg har noen feil her men skal være stort sett riktig.

Ikke si noe som selvfølge når det ikke er det, si heller at dere tror det er sånn, men litt usikker.

Bare tenk over dette.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå bare si at d ikke er en dans på roser med denne godkjenninga fra 1.3 til 2.2i eller c20xe. har selv en ascona b 1.3 som jeg driver på å få godkjent til 2.2i å di papirene deler de ikke ut bare du spør. Snakket med opel norge, men de sa bare at jeg måtte ta kontakt med min lokale opel forhandler så skulle de fikse papirer,men d gikk jo dårlig. de måtte først ta kontakt med opel-norge så skulle jeg få beskjed av dem. venter ennå jeg, å d har tatt flere måneder. hjelper ikke med purringer heller. Virker som at når du sier 1.3 så rirver å sliter de seg selv i håret. Skulle nå ikke være noe større problem enn foreks. 1.6 men d er d vist...

 

Sier ikke dette for å ta motet fra deg men du må søren beregne go tid til dette. Kan nå hende d går bedre med deg...du får legge inn en tråd dersom du får skaffet papirer...

lykke til vertfall........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du sa fra... må sjekke mulighet for å skaffe papirer... Er det mulig å få inn xe for 15000 altså...?Med eller uten kasse forresten...?Kan vel være at de påstår så mye rart... På opel Hamar sa de at bremsa fra 1.3 er godkjent maks til 70 hk..

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror adressen er anders.sariberget@no.opel.com. noen får korrigere meg visst jeg tar feil. da er d kanskje ikke så rart jeg ikke har hørt noe.

 

Hadde vært fætt med xe men d blir dyrt. 18000 vist du gjør alt arbeidet selv og har litt kontakter her og der. Vurderte d seriøst selv.

 

El camino: gjort hva før. Har snakket med en drøss personer + sendt mail til mr sariberget men får kanskje prøve igjen da,men er ikke så mange som vet noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mailen hans, og har heller ikke kjøpt bilen før for ca 2 mnd sida og har siden det satt inn stereoanlegg i den... Så har ikke vært sikker på hvordan jeg vil bygge om, og det er jeg fortsatt ikke sikker på...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår