Gå til innhold

Variabelt Turtall

Ranger emnet


ArraKiss

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
Hopla!

 

Fattern har som sønnen en Audi A4:) Men i det siste har den begynt å oppføre seg litt smårart...

 

Når han f.eks sitter i kø til jobben hvor det er mye kjør-stopp-kjør-stopp-kjør... så opplever han at når han stopper i disse små pausene (m clucthen inne) så svinger turtelleren opp og ned... altså mellom 500 og opp til normalt ca 900/o. Hva kan dette komme av? Også når han skal inn til kryss å eventuelt må stoppe for noen andre så skjer dette.. Det har ingen nevneverdig innflytelse på bilens kjøreegenskaper men jeg lovte å høre meg litt rundt da:)

 

Håper noen vet hva dette kan være!

 

 

Hei... har di samme symtomene på min A4, spesielt vis jeg kjører med klima anlegget av.. (eller egentlig kun da) og det iriterer meg at den står og "jager" litt sånn i kryssa...har du\dere fått løst problemet...eventuelt hva var det??

 

Går opp og ned fra ca 900 til 500 omdreininger alt fra 1 - 4 ganger når jeg kommer til et kryss eller lignende med klimanalegget av. med klimanalegget på er det kun små endringer +- 50 omdreininger eller noe

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hadde samme problemet med A4en jeg hadde. Hoppet opp og ned på tomgang fra ca 500-1200 omdr. Etter en liten titt under panseret fant jeg en vakuumslange som var sprukket hull i. (under innsuget) Skiftet denne og motoren gikk som en klokke.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med en lett fusking på tomgang, den går bare 95% smooth. Og når jeg slipper gassen lever den litt sitt eget liv av og til. Merker det veldig fort når jeg rygger med kald motor.. da gasser den og herjer på av seg selv :o

 

Har i dag byttet den siste slangebiten til spjeldet, den med T-koblingen til vaakumslangen og oljedampen.

Sjekket luftfilter, rengjorde alt av slanger og sånt.. så helt greit ut. Blir vel til å sjekke den vaakumslangen i morgen da.. Og rengjøre tomgangsventilen!

Om ikke DET funker så er det vel luftmassemåleren.. Spjeldet så greit ut egentlig..

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med A4en jeg hadde. Hoppet opp og ned på tomgang fra ca 500-1200 omdr. Etter en liten titt under panseret fant jeg en vakuumslange som var sprukket hull i. (under innsuget) Skiftet denne og motoren gikk som en klokke.

 

har du bilde av den vakum slangen hvor den ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår