Gå til innhold

Crossflow topp

Ranger emnet


EspenB

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Polo Classic

Ikke noe problem med over 220 hk på hjulene med 16v G60

 

På hjulene skulle man vel klare 250 med turbo på 1 bar.

Med G-lader skulle vel kanskje 220 på hjulene på 1 bar, om laderen klarer å levere nok luft på høye turtall?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JD Enginerings Corrado 16v-G60 yter 353 hk på svinghjulet ved 1,15 bar ladetrykk.

 

Laderen sliter jo med å flytte nok luft på høyt turtall, men du kan jo kjøre med høyere komp med samme intercooler, da luften fra laderen er kaldere enn fra turbo.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen flowtestet en G-lader noengang? noen som vet hvor mye den flow'er?

 

Såklart man kan øke komp, men må jo da kjøre på høy oktan for å unngå altformye tenningsbank.

 

Hva slags bensin ble brukt på JD motoren med 353hk da?

 

Og hvorfor er luften kaldere ifra g-laderen enn turbo? Mener å huske at den er mindre effektiv enn turbo. (Som jeg skrev, mener å huske. hehe. )

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Har noen flowtestet en G-lader noengang? noen som vet hvor mye den flow'er?

 

Såklart man kan øke komp, men må jo da kjøre på høy oktan for å unngå altformye tenningsbank.

 

Hva slags bensin ble brukt på JD motoren med 353hk da?

 

Og hvorfor er luften kaldere ifra g-laderen enn turbo? Mener å huske at den er mindre effektiv enn turbo. (Som jeg skrev, mener å huske. hehe. )

 

G-Lader er MYE mer ineffektivt enn turbo. tror forskjellen var på 30%.

 

Synes G-laderne blir fryktelig varme jeg, så tviler på at lufta fra en g-lader er SÅ mye kaldere enn lufta fra en riktig dimensjonert turbo. med en god ic så vil forskjellene på innsugslufta bli marginal....

 

(når skal G-Lader-Klanen innrømme at de sitter med skjegget i postkassa???) :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K.A.

Hva slags topper har du som kan være av int. å selge?

 

Har kommet frem mye gri info her, og det startet en informativ diskusjon det det kommer frem en del info som sikkert en del stter pris på.

MEN nå synes jeg du trenger deg på her. Dette er tråden der JEG søker deler, IKKE tråden der jeg leter etter deler til deg;)

 

Men hvis du trenger en topp har jeg en rally topp liggende og slenge:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår