Gå til innhold

Hvorfor er Accent så billig?

Ranger emnet


Goof

Anbefalte innlegg

Uten at jeg står med noen personlige opplevelser ang. Hyundai, så tror jeg at prisen er lav pga. at de er litt vanskelig å omsette takket være norsk skepsis, samtidig som jeg har en følelse at motorene i disse koreanerne ikke er stort å skryte av...

 

Delepriser tror jeg ikke er avskrekkende forresten...

 

Et annet poeng er at mange slike biler er kjøpt av familier med dårlig råd, og har ikke fått tilstrekkelig med "kjærlighet" og "service" over årene... Derfor finnes det nok et par Accenter (Sonataene kan jo også skaffes billig) i ganske slitt stand på tross av en rimelig ny alder...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nemlig å lurer på hva som vil være det beste valget som førstebil av en vw caddy og en huindai accent. Du får jo nyere biler som har gått godt under 100 000 for 50-60 000 kr.

 

Men på den andre siden. Om det er dårlig kvalitet er det ikke aktuelt med accent, med ungdomsøkonomi gjør ikke reperasjoner og slikt seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på "nyversjonen" av Caddy så har jeg noen erfaringer med de ettersom jeg brukte en som pendlerbil når jeg studerte i Oslo i 2002-2003...

 

For 50-60k er dette en helt grei bil som tar deg fint fram fra A til B...

 

Caddy bruker veldig mye Polo deler (Motor, interiørdetaljer++) om jeg ikke tar feil, så det er ikke noe problem og skifte ting...

 

Av de to ser Accenten unektelig mye bedre ut, men Caddy'en er en stabil bil som duger helt fint hvis du ikke er opptatt av å "look good"...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antheus

Hvis du vurdere de typene du har skrevet her, vil jeg også sett på Skoda.

 

Skoda Pickup er et veldig bra alternativ til VW Caddy.

Skoda Felicia er et veldig godt alternativ til Hyundai Accident.

 

Skoda pickup'en kan faktisk bli kul da:cool:

 

ps: Hyundai er ikke basert på sen 80'talls mitsubishi teknologi, men tidlig 80'talls!!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg jobber som lærling på hyundai og må bare si det at hyundai er et undervurdert merke når det gjelder mange ting! hyundai er et veldig fint merke når det gjelder billige deler,hva som går i stykker,hvordan det er å fikse

 

 

hyundai accent er yndlings hyundaien min! er så enkel å skru på at det er nesten litt skummelt! ting som pleier å stoppe på dem etter hva jeg har erfart i det ene året jeg har jobba med hyundai er det at vindusvisker motorer stopper,bremse gliderene kan ruste litt men de er det bare å ta opp 14mm skrue og 2 17mm så har du demontert caliperen da er det bare å pusse rusta på blekkene og mellom holderen og blekka og gnu på litt kjeramik spray, så tar du glidera og pusser dem og smører opp igjen så har du fiksa det problemet!.

 

 

nyere hyundaier er ganske så fine biler de! men etter 99 er ikke så mye å samle på! de bilene vi ser mest er sonata og eldre elantraer! de er ikke noe jeg anbefaler ivertfall! men som 1 bil er hyundai accent en knæsj bil..

 

 

 

edit* legge til foringer og vindusspyler motoren.!

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hadde en Hyundai Coupe 2005-mod som leiebil en periode (forrige bilen ble krasja, og jeg fikk leiebil men forsikringsselskapet fant ut hva de skulle gjøre med den). Og, det er en herlig bil! Er ikke uten grunn at jeg leita etter en sånn bil i ettertid. Kvaliteten var fin, motoren gikk godt, "feelingen" på alt av dører, knkotter og håndtak osv. var herlig. Kjentes gjennomført ut. :)

 

En i klassen min har Accent, og den er det lite problemer med.

Finn deg en bil i god stand, så tror jeg du har en bil som ikke er så værst =D

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en '96 mod Coupè 2,0 ltr...Hatt den i 3 år.. Den har rundet 150'km, og det har ikke vært noe større problemer med den! (Største prob var stål-is for et år siden..Da røyk jeg på en ny skjerm!)

Motoren er god og sprek, og den ligger godt på veien! Når det gjelder reserve-delene, så er de billige!

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår