Gå til innhold

Senking!

Ranger emnet


Oshim

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

 

Så gule koni med eibach 40 mm fjærer, powerflex foringer, et fjærbeinsstag framme og et triangelstag bake.. da har jeg en stiv golf? ;)

 

hva med sachs dempere? bilstein? kw gewinde?

 

Sachs skal jo være bra. Fk bruker jo det i sine senkesett også. Bilstein er nok bedre Bill the badger bruker det på sin throttlebody 16v Jetta. Ikke mange som henger på den på bane.

 

Vet ikke helt hvor høyt/lavt Kw er på det høyeste. Antagelig litt for lavt tipper jeg. Perfekt senking av GII for veiholdning er vel ca 50 mm hvis ikke jeg husker feil. Litt dumt å bruke flere tusen på dyrt senkesett når du får bedre grep med fjærer og skikkelige dempere. Tror f.eks Leda lager gode dempere til GII til en god pris. Noen også med remote reservoirs. Bedre å kjøpe 40-50 mm fjærer og Leda, Koni eller öhlins

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Polo Classic

Vet ikke helt hvor høyt/lavt Kw er på det høyeste. Antagelig litt for lavt tipper jeg. Perfekt senking av GII for veiholdning er vel ca 50 mm hvis ikke jeg husker feil

 

Mener å huske min. senking er -40mm

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Sachs skal jo være bra. Fk bruker jo det i sine senkesett også. Bilstein er nok bedre Bill the badger bruker det på sin throttlebody 16v Jetta. Ikke mange som henger på den på bane.

 

Vet ikke helt hvor høyt/lavt Kw er på det høyeste. Antagelig litt for lavt tipper jeg. Perfekt senking av GII for veiholdning er vel ca 50 mm hvis ikke jeg husker feil. Litt dumt å bruke flere tusen på dyrt senkesett når du får bedre grep med fjærer og skikkelige dempere. Tror f.eks Leda lager gode dempere til GII til en god pris. Noen også med remote reservoirs. Bedre å kjøpe 40-50 mm fjærer og Leda, Koni eller öhlins

 

 

bilstein e vel dyrt da?

 

hva koster et sett med gule koni og eibach fjærer da?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oshim

Jeg vurderer sterk å senke bilen til våren..

og jeg lurer på hvor mye det bør være siden jeg skal kjøre med

15" toms felger med 195/50 dekk (takk til Zub for de forresten:) )

for å få passe bra "look" ..den bør ikke være oversenka...

 

 

 

 

 

 

Black & Decker senkesett!!!!

 

kapp 2-3 runder rundt hele så blir det bra....

 

billigere er det også ha ha ha :op

sierra sedan cosworth skall ønskes kjøpt....

int. i rs 500 kasse og cluthus også

 

let's race!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fjærer først, så dempere så snart du får råd.

 

Gewinder er dyrt, men har aldri angra et millisekund. Åssen bilen "står" over hjula er noe av det aller viktigste for helhetsinntrykket. Så gleden er stor over å kunne justere høyden helt perfekt.

 

Min Polo 6N2 går året rundt og landet rundt på asfalt, grus, snø, dype hjulspor, fartsdumper og et utall ferger med 80 mm senking.

Visst skraper det litt her og der, men det blir aldri noen skade.

Det handler om personlig innstilling!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en Golf2 med Jamex dempere og 40mm senkesett. Ganske greit å kjøre på - skjønt etter bytte til litt mer voksen bil vet jeg ikke om jeg ville gått tilbake...

 

Fjærene har en tendens til å sige, så bilen ble stadig lavere...

 

Dscf0173.jpg

 

Det var jeg som skrev om fjærer og dempere på vwteamgti.com - men ta i betraktning at det ble skrevet i 1997! Regner med at ting har skjedd siden den gang, men Koni/Eibach er jo en klassiker da. Jeg tror nok et H&R kit eller H&R gewinde er minst like bra.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår