Nox Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Tenkte å trimme litt på 240'en til våren\sommeren og bruke 15000 ca jeg har tenkt på et par muligheter: Beholde den gamle B230K motoren som har gått 187' og montere doble webere, effektanlegg, porte topp, filter og kam. Dette vet jeg kommer på ca 15000 Eller jeg kan Skifte til en b230ET\b21ET og trimme denne litt mer. Noen som har noen bra forslag på hva som er lurt og kansje hvor dette kan gjøres. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Jeg hadde søkt etter en ferdig trimmet motor i Sverige eller her hjemme i Norge. For 15-kruttlapper finner du sikkert noe brukbart som hadde kostet mer enn det i deler om du skulle bygget det opp selv. Et råd bare, er jo verdt et forsøk ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 For 15000 får du en B230FT med M90kasse og alt som trengs av ledningsmatter og styreenheter. Da har du en bil som går ganske værst! Skrur du opp trykket på den har du vel en 220HK uten at det har kosta det hvite ut av øyet;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Men da er vel spørsmålet om montering av sakene. Jeg har "litt" peil selv, og jeg vet faren min drev å skifta volvomotorer før i tiden.. men det er kansje lurt at det blir gjort av noen som vet ordentlig hva han driver med..? Forresten suggen: Hvor i asker er det du bor? synes jeg kjenner meg litt igjen der på bildene dine.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Bor "på" hvalstrand. Er vel best å få en som har peiling på motorstyring til å legge opp det elektriske og bensinrør o.l. på bilen. Er jo litt mere avansert enn 230K motoren.... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 B230ET har jo 186hk tic standard. B230FT har 156 eller.no slikt. Jeg regner med man får 220-230hk ved å chippe, sportfilter, kam og sporteksos'e en B230ET. Jeg hadde selv byttet motor, siden en forgasser motor med mye hk bruker mye bensin! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 B230ET er en eldre motor uten underspyling av stemplene, og med en "gammeldags" innsprut... FT motoren er lettere å få mye HK ut av. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 hmm.. det som kansje vil være lurest er å skaffe meg en 240 til med rast motor og ha dette som prosjekt da.. skal vel ikke være så vansklig å få tak i dette for noen få lapper. 240en jeg har nå er så å si helt strøken så det blir kansje litt dumt å "ødelegge" denne Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Hvordan ser man forskjell på en ft og et motor? mvh Henrik Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 FT har luftmassemåler, ET har luftmengdemåler... På FT-motoren passerer lufta et sort "rør" før turboen, og på ET motoren passerer lufta et aluminiums-hus med et spjeld inni. Begge har elektrisk tilkobling. Litt vanskelig forklart kanskje? Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Et bilde av en gammel B21ET montert i en "rod" Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Lufta kommer fra luftfilterboksen over i et svart rør rett inn inn i turboen... men det er ikke koblet noe til det svarte røret? Kan ta bilde jeg ;) Henrik -77 242 "GT" Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Er det en B21? eller en B230? B230 kom i 85, og tok over etter den gamle serien motorer, som B19, 21 og 23. Bilde av B230FT Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2002 Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 b230 kom som sagt over; i 1985. Det var "lavfriksjons" motorer, men i de to første årene var de mindre egnet til trimming (1985 og 1986). I 1987 var de bedre egnet igjen. Dette var pga en "svakhet" ved lettingen inni motoren. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2002 Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 forresten har b230ft lavere kompresjon enn b230et Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.