tnrfd Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Starter bilen. Går fint på tomgang 90% av tiden. Enten går den strøkent på tomgang eller så fusker den no jævlig. Setter bilen i 1. og løser ut clutchen...kjører bortover med litt fusking. Så kommer det syke. Setter bilen i revers, løser forsiktig ut clutchen og med en gang jeg gjør det så detter turtelleren ned (tenningen kutter) og motoren stopper. Det skjer ikke noe idet jeg setter den i reversj, er kun idet jeg slipper ut clutchen at dritten dør. Hvordan kan det skje? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Kjørte en prøvetur nå. Fusker og står i nesten hele tiden. Noen som har noen tips for hvor jeg kan skjekke for dårlig kontakt o.l? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Sjekk giveren til tenninga over svinghjulet. Eneste jeg kom på:rolleyes: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Ser ut som feilen har fikset seg selv. Tok ut kontaktene i tenningsmodulen og vasket litt inni der og satte det sammen igjen. Nå går bilen som en klokke. hehe Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Begynnner den og krangle igjen kan du og rense dysene i forgasseren(Pierburg) Gjorde det på min og da gikk den bedre(ikke som inj motorer dog) Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Nå har bilen begynt å krangle igjen. Går helt fint å kjøre en stund men plutselig så begynner den å fuske. Den fusker aldri så mye at jeg ikke greier å kjøre men den går ikke pent. Turtelleren detter ned så det må vel være tenningen som kutter. Er det flere deler til tenningen på B230K motoren enn coilen, den boksen som har med tenningsfoskyvning/vakum og føleren ved svinghjulet? Kan det være føleren ved svinghjulet som kutter ut i korte perioder når den blir varm? Leste også noe om no ignition power stage som kan slutte å funke pga. varmgang. Sitter det noe sånt på B230K motoren evt hvor? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 sitter en sånn hjernesak i coupeen som vel styrer tenning.. har en sånn liggende hvis du har lyst til å prøve med den.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by Nox sitter en sånn hjernesak i coupeen som vel styrer tenning.. har en sånn liggende hvis du har lyst til å prøve med den.. Det hadde vært flott! har sendt deg PM Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg