tnrfd Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 I dag begynte bilen å fuske noe jævlig på tomgang. Virker som at med en gang turtallet går under 1000 rpm så begynner den å fuske. Virker som det er tenningen som kødder fordi noen ganger når jeg kjører ser jeg at turtelleren falle og motoren fuskerbilen rykker. Hva er det som kan være feil? har sjekket i Haynes men det står ikke noe der om K motor tenningen med svinghjulsføler osv. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 regner med at du har skjekka det, men vakuumslanger og atter vakuumslanger. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Sjekket de for et par mnd siden ja. Men tror ikke det er vakum pga av turtelleren hopper når motoren fusker. Den detter ned fortere en turtallet på motoren gjør det. Betyr ikke det at det er tenningen som kødder? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Bytt til A-gasser, når K`en fucker seg er det best å bytte Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by lars_b Bytt til A-gasser, når K`en fucker seg er det best å bytte Er ikke gasseren som kødder, men tenningen. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Tja, K=Vakuumstyringer=MYE feilsøking. Eller du kan begynne med å sjekke knocksensoren, kansje? Coil? Ledninger? Fordeler? Kan være mye rart her.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 K motor = kjøp deg en flaske med startgass og motoren går som en klokke igjen ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Har fått lånt en annen tenningshjerne av Nox som jeg skal teste med neste gang bilen begynner å kødde. Fordeler + rotor er nye men tror feilen må ligge på lavspentsiden av tenningen fordi jeg ser at turtelleren detter ned når tenningen krangler. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by tnrfd Har fått lånt en annen tenningshjerne av Nox som jeg skal teste med neste gang bilen begynner å kødde. Fordeler + rotor er nye men tror feilen må ligge på lavspentsiden av tenningen fordi jeg ser at turtelleren detter ned når tenningen krangler. sjekk åpningen på stiften din! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by DaButcher sjekk åpningen på stiften din! Sitter ikke noen stift på B230K motorene. Er elektronisk tenning styrt av en hallgiver ved svinghjulet og en tenningshjerne. Systemet heter Rex - Regina/Renix eller no sånt. Har 90% sikkert funnet ut at det er hallgiveren som er gåen men det er så jævlig trangt å komme til der den sitter så jeg gidder ikke bytte den. Skal dra på høggern idag og kjøpe tenning fra en B230A motor isteden. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg