Dodgy Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Meg og en kamerat har hatt en liten diskusjon i det siste. Han kjører rundt i foreldrene sin Volvo og om 2-3 måneder når jeg får lappen vil jeg kjøre rundt i mine foreldre sin Subaru. Diskusjonen går på: Hvilke er best på veien? Volvo V70 2,5SE bilde 5 sylindre doch motor 2,5 liter 144 hester (106KW) Automatkasse 1448 kg Forhjulstrekk 1998 mod Subaru Legacy Outback bilde 4 sylindre boxer motor 2,5 liter 150 hester (110KW) Automatkasse 1435 kg Firhjulstrekk 1997 mod Selfølgelig kan vi ikke teste dette ut på offentlige veier :rolleyes: Er bra om dere grunngir svarene deres. Blir artig å se. Siter Bilen min starter ikke :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Jeg vil tro volvoen sitter best på veien. Vi hadde en 850 før,og den satt rimelig godt på veien. Outback ser ut som en mer "offroad" bil en Volvoen. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Når du får lappen i November-Desember er det nok stor sjanse for at en Subaru stiller sterkest på de norske vinterveiene. Men på tørr asfalt holder jeg med Volvoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by Tommy_erwin Når du får lappen i November-Desember er det nok stor sjanse for at en Subaru stiller sterkest på de norske vinterveiene. Men på tørr asfalt holder jeg med Volvoen. enig. tipper ratt at volvo'n har litt mer bunndrag enn sub'n også. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Vil nok tro at Volvoen drar best. Et stempel mer og mindre drivverk og få rundt. På løst/ujevnt underlag er sikkert Subaruen best siden det er 4WD, men på asfalt tror jeg at jeg ville valgt volvoen. Just my 0,02$ Siter UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by Dodgy Meg og en kamerat har hatt en liten diskusjon i det siste. Han kjører rundt i foreldrene sin Volvo og om 2-3 måneder når jeg får lappen vil jeg kjøre rundt i mine foreldre sin Subaru. Diskusjonen går på: Hvilke er best på veien? Volvo V70 2,5SE bilde 5 sylindre doch motor 2,5 liter 144 hester (106KW) Automatkasse 1448 kg Forhjulstrekk 1998 mod Subaru Legacy Outback bilde 4 sylindre boxer motor 2,5 liter 150 hester (110KW) Automatkasse 1435 kg Firhjulstrekk 1997 mod Selfølgelig kan vi ikke teste dette ut på offentlige veier :rolleyes: Er bra om dere grunngir svarene deres. Blir artig å se. En fortung feilhjulstrekkende familiebil mot en kjøreglad firhjulstrekker? Er det noe å lure på?:-) (nei, jeg har ikke prøvd noen av disse, kun en '97v70 2.0 10v, og det var alt annet enn kjøreglede) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodgy Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Det jeg selv tror er jo pga. 4x4 vil Subaruen på løst underlag parkere Volvoen. Min far har faktisk kjørt fra noen ivrige BMW'er. Dette var på Hardangervidda, men ikke på vinteren. Var hovedsakelig tørre veier, men pga snøsmelting var det vått enkelte steder. Det var close match men etter noen svinger forsvant BMWen. Om det er kun tørt underlag og banekjøring er jeg redd det blir en "closer match". Subaruen kan gi på tidligere ut av svingen, mens Volvoen kan ha større fart gjennom svingen. Man kan bli litt sjøsyk i subaruen om man kjører offansivt. Mens i Volvoen kan man holde på time etter time. Understellet er bra i Volvoen, setene er som en drøm og anlegget er også bra. Subaruen er en offroader, gode seter men et anlegg som ikke kan sammenlignes med Volvoen. Bilene er på centimeteren like lang, men Subaruen er smalere og har mer "Ballong dekk" dette gjør at Volvoen kanskje tar subaruen på svingete tørre veier. Der jeg vil tro Subaru-sjoføren kjører det kan klarer i stor frykt for å velte. Det som jeg ikke har så peiling på er Girkassene. Dette må jo ha noe å si på akslerasjonen og hvordan den velger å gire ved bruk av kick-down. Takker for alle som har svart i tråden, blir veldig glad om flere svarer!!! Siter Bilen min starter ikke :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Girkassen til Volvo'n fungerer vaffal utmerket :) Den vi hadde var manuell. Men har prøvd en med automat...å den var ikke dum den. til automat og være :) Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Jeg tror også at hvis dere faktisk ender opp med å teste hvilken bil som er best på vei, så ville jeg sittet i Volvoen når dere finner ut hvor grensa gikk. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 hehe,ja ville nok også det :) volvo er solide biler. var btw å testa en 2000mod V70 T5,mot 325n min...han tok meg litt på sletta,men i svinga var han sjanseløs. er jo tung bil da. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syrre Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Close call. Såpass identisk kg/hk at det ikke kan være mye som skiller rett frem.. Svingete vei ville vel de fleste kjørt subaruen I praksis, når dere ennå er litt uerfarne vil den som kjører subaruen vinne i starten dersom dere racer fordi den er lettere å dra igang ute å spinne for mye.. Ang automatkassene til volvo, jeg synes de fungerer meget lite tilfredstillende.. men har ikke kjørt subaru med automat. jeje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg