Opus Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Noen som har en formening om hvor mye den er senket? Jeg tipper på 60mm men er ikke helt sikker. Saken er at jeg vil ha den litt høyere(!), ellers kommer jeg til å slite til vinteren. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 ja sikkert 60 å det går helt fint om vinteren det ingen problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet August 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by Rallye ja sikkert 60 å det går helt fint om vinteren det ingen problem Nja...Ikke her i Tromsø :( Tenkte å hive på et 40sett, går det bra på senkedemperne? Tenker spess på de bake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 tror det skal gå bra.. men vist det ikke går bra med 60 senking om vinteren kan du jo jøpe deg et justerbart det går bra alltid det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Ser ut som 60\60. Jeg overlevde en vinter på 75\60 så, kjører rundt på 155\80-13 hjul på vinteren. Kjørte meg aldri fast på vanlig vei, bare skraper litt her og der. Behagelig er det derimot ikke. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Hvor lang tid tar det å bytte dempere/fjærer? Bør ikke være så dyrt for originalfjærer/-dempere. At bilen ser "kul" ut på vinteren er vel heller ikke så viktig? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Spørs hvor god du er det, om du har noen til å hjelpe deg og verktøy osv. Brukte ca 3-4 timer, da hadde jeg aldri gjort det før, fikk hjelp av en annen, som eller ikke hadde gjort det før, hadde alt verktøyet selv. Sto ute og gjorde det. Hadde nok brukt mye mindre tid nå, er blitt mye flinkere til å skru nå. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Bodd i Tromsø i 4 år...forrige bilen min var senket 90mm, gikk helt fint! Nå 40mm på Golfen, d gikk også helt fint. Golf tar seg forbløffende godt frem! Kan godt bytte hvis du vil! Jeg vil mer ned! Hvis du bestemmer deg for å bytte, gi meg et signal! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet August 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Kan godt bytte hvis du vil! Jeg vil mer ned! Hvis du bestemmer deg for å bytte, gi meg et signal! Hvor bor du? Tenkte jeg skulle bytte fjærene neste helg, og bilen må brukes daglig til da, skjønner du. :) Hvor lang tid tar det å bytte dempere/fjærer? Mest pes er det med framdemperne, hvis du ikke har en fastnøkkel med dyp ring som du får på de øvre muttrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 vel, bor i Trondheim, så det blir litt vanskelig... Ligger dessuten i knallharde forhandlinger med kona om å få investere i justerbart...:D Syns du skal se hva som skjer til vinteren...ikke ta sorgene på forskudd;) Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Ikke noe problem å kjøre med den så lav som det der.. Jeg hadde min 60/60 med Jamex senking.. Kom meg godt fram med 15" vinterhjul.. Med orginal-styling som 90 fangere og GTi leppe etc, så tåler det en del også.. Med RS fanger er det nok litt værre.. Din bil så relativt orginal ut.. Ikke hev den.. Golf er relativt artig på vintern når den er stiv :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Ja Golfen er en fin bil på vinterføre, har kjørt en Golf I med 90' fanger, GTi leppe og cup, som var senka 40mm i 3 år nå. Men et av problemene mine med denne bilen, er at den tar oppi hjulbuene for et godt ord. Så atm satser jeg nok på et 40sett. Chassiset er btw så rusta(høyre dempertårn bak, dørk, etc) at jeg blir å skrote bilen til våren og flytte motor, bremser og alt annet av verdi over på et annet chassis.... Er planen i allefall... En sprekk som bekymrer meg :( : Et annet bilde av bilen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Kjøp deg en vinterbil da. Man må ofre litt for utseendet. Kan få deg en stygg vinterbil til en billig penge. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suvdal Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Opus: Naiiiis bilde på avataren by the way.. Hu er så strøken, var på konsert nå i Juli, og det er ikke lenge til de kommer igjen :D Litt off topic, men men ;) Siter 02 Passat Highline x-98 Golf IV GTI 1.8T x-91 Golf II GL 1.6 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg